2018-03-27, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Nej, det var inte det. Men det var en trådsanning i typ ett halvår eller så
Inte tog hon kontakt med PM samma dag som dom hade avskedsfest med sina vänner innan flytten till Kina.?
Citera
2018-03-27, 23:28
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
23.05 är Ubåten åter i Y-läge

Vad betyder det att "Ubåten åter i Y-läge" ?
Citera
Medlem
Citat:
Med tanke på att det var KW som kontaktade PM denna dag, så var det med allra största sannolikhet en ren tillfällighet att KW blev hans offer denna dag. Han "flörtade" ju hårt med australienskan, han hade säkert kunnat tänka sig motsvarande tur med henne, men hon fick ju stålsätta sig för att ens stå ut med själva intervjun. Synd att PM inte gjorde samma "intryck" på KW initialt. Men han lärde sig väl ett och annat med australienskan, eller lärde och lärde, blev påmind om hur han måste uppträda, "hålla käften", som han själv uttryckte det.

Liksom tidigare under året var det KW som tog kontakt, och så vitt vi vet har PM aldrig tagit initiativ till kontakt med KW. Så det finns inget som tyder på att KW var särskilt utvald av PM. Istället tyder allt på motsatsen.

Förstår hur du tänker. Men hur vet vi hur länge PM suktat efter att få göra det han gjorde? Kan ha varit ganska länge. Lusten att göra det han sett på sina äckliga videos har säkert stegrats alltmer under flera veckor, kanske månader, kanske ännu längre? Tror dock det även ligger en mer eller mindre uppenbar avundsjuka mot kvinnan bakom den typen av mord.

PM hade nog bra koll på kvinnor han umgicks med och andra han träffade eller bara passerade då och då på Refshaleön och/eller i KBH. Kanske han också har följt efter kvinnor i lönndom och lagt deras adresser, kanske arbetsplatser och sociala vanor på minnet?

Han ville säkert ha en speciell typ av kvinna. Kanske inte hårfärgen var det primära trots allt, men att hon var högutbildad eller priviligierad på nåt sätt?

OT:

Många män som mördar sina eller andras kvinnor är avundsjuka på att dessa kvinnor lever ett liv dessa män själva gärna skulle vilja delta i - och om de redan deltar i ett sånt liv så vill de inte att kvinnan ska ha ett jobb hon trivs med, med bra arbetskamrater och bra utbildning. De vill ha total kontroll över sin dyrgip...

I många fall har mannen ingen utbildning själv och har svårt att få ändan ur vagnen för att skaffa ett jobb. Till slut blir kvinnan irriterad och han dödar henne av den anledningen att hon tröttnar på honom och vill göra slut/skilja sig.
Citera
Medlem
trngws avatar
Citat:
23.05 är Ubåten åter i Y-läge

Det är allt ett litet sammanträffande att ubåten går i ytläge 2305 och DK SMS'ar PM 2313.
Om jag förstått det rätt skickade PM ett SMS till Sirid strax efter 23, alltså när han kommit upp igen. Men han kan väl knappast ha skickat ett till DK som fortsatt gav henne intryck om en tur på fredagen. Men ett sammanträffande är det.

Jag kan inte låta bli att undra, om KW's död blev DK's räddning. Har svårt att tänka mig att PM, när han kommit så långt i sitt psyke, att han kunde genomföra detta med KW med så kort varsel som det var, skulle ha varit ute på en liknande tur med DK, och helt avstått. Han var ju helt klart redo.
Citera
2018-03-27, 23:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Han lurar DK av den anledningen du skriver. Precis som han har lurat alla andra människor. Nu fick hon till sig att hon plötsligt var "den enda" - och sorgligt nog verkade hon tro honom under rättegången. Kanske har ingen sagt något liknande till DK tidigare i livet? Kanske inte ens hennes föräldrar? Hon har ju väntat på honom i många år - och plötsligt, under en mordrättegång där han står som huvudanklagad, serverar han henne dessa bluffens ord.
Man behöver inte vara psykolog för att begripa varför.
Fy så vidrigt.
Hon påminner mig om sekterism där personerna behöver avprogrammeras. Det är riktigt illa.
Söndermanipulerad i kombination med att sukta efter uppmärksamhet/närhet och söker det hos fel sorts man. Kärleken är inte närsynt i det här fallet - den är helt blind.
Citera
2018-03-27, 23:30
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Inte tog hon kontakt med PM samma dag som dom hade avskedsfest med sina vänner innan flytten till Kina.?

Jo, det var precis vad hon gjorde. Och det var nog inte så konstigt, för hon hade säkerligen hört att det var ett australiensiskt filmteam där. Självklart undrade hon varför de fick komma, men inte hon. Hon hade ju försökt få en intervju med PM redan under våren, och ville gärna få till det innan hon lämnade för Kina. Sista chansen för ett uppdrag som hon redan hade en kund till.
Citera
2018-03-27, 23:35
Medlem
trngws avatar
Citat:
Förstår hur du tänker. Men hur vet vi hur länge PM suktat efter att få göra det han gjorde? Kan ha varit ganska länge. Lusten att göra det han sett på sina äckliga videos har säkert stegrats alltmer under flera veckor, kanske månader, kanske ännu längre? Tror dock det även ligger en mer eller mindre uppenbar avundsjuka mot kvinnan bakom den typen av mord.

PM hade nog bra koll på kvinnor han umgicks med och andra han träffade eller bara passerade då och då på Refshaleön och/eller i KBH. Kanske han också har följt efter kvinnor i lönndom och lagt deras adresser, kanske arbetsplatser och sociala vanor på minnet?

Han ville säkert ha en speciell typ av kvinna. Kanske inte hårfärgen var det primära trots allt, men att hon var högutbildad eller priviligierad på nåt sätt?

.

Ligger nog mycket i det du skriver, särskilt inledningsvis, men inget av det innebär att han hade valt ut KW innan hon ringde honom samma dag. Jag tycker fortfarande att allt pekar på motsatsen. Liksom hans försök att få med andra "okända" kvinnor ombord. Han hade helt enkelt glömt bort KW, annars hade han ringt henne och bjudit med henne. Så när hon ringde honom.... ja, en skänk från nedan.

Jag är långt ifrån övertygad om att han krävde en speciell typ av kvinna. Tycker inte jag sett/hört/läst något som tyder på det.
Citera
2018-03-27, 23:36
Medlem
Citat:
Det finns en känslokomponent också.

Fick en flash på mobilen från Sydsvenskan där Madsen som förklaring till alla våldsvideor han konsumerar svarar typ
- Det är för att bli upprörd så jag kan gråta

Det var liksom pratbubbla

Jaha.

Det är vad HAN säger, ja. Han försöker bara härma mänskliga känslor men det går inte så bra.

Precis som med Johanna Möller - det blir bara fel.
Citera
2018-03-27, 23:40
Medlem
Citat:
Någon som vet om Sirid är kallad av försvaret eller åklagaren? Eller bägge?

Man skulle ju trott att det var försvaret som kallat henne. Men oavsett vilket kan jag förstå att hon gått under jorden och inte heller är så pigg på att ställa sig i vittnesbåset.

Har de samma regler i DK som i Sverige att anhöriga inte måste vittna mot närstående?

Nån?
Citera
2018-03-27, 23:42
Medlem
Citat:
Det är allt ett litet sammanträffande att ubåten går i ytläge 2305 och DK SMS'ar PM 2313.
Om jag förstått det rätt skickade PM ett SMS till Sirid strax efter 23, alltså när han kommit upp igen. Men han kan väl knappast ha skickat ett till DK som fortsatt gav henne intryck om en tur på fredagen. Men ett sammanträffande är det.

Jag kan inte låta bli att undra, om KW's död blev DK's räddning. Har svårt att tänka mig att PM, när han kommit så långt i sitt psyke, att han kunde genomföra detta med KW med så kort varsel som det var, skulle ha varit ute på en liknande tur med DK, och helt avstått. Han var ju helt klart redo.

Tveksam, men ingen aning. Men han sökte ändå aktivt efter andra kandidater. Jag tror han sökte en helt okänd person vilket verkar vara det absolut vanligast för denna typ av gärningsman.
Citera
2018-03-27, 23:42
Medlem
Citat:

Det kan inte vara så att där är noll täckning när plåtburken är under ytan men när den hamnar i ytläge rasslar smset in.
Citera
2018-03-27, 23:45
Medlem
Citat:
Har de samma regler i DK som i Sverige att anhöriga inte måste vittna mot närstående?

Nån?

Troligast. Dom har dock inga barn gemensamt, då är det snabbt gjort. Även om båda inte skriver på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in