2018-03-27, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Hon sa: så bli med. Med andra ord var det Kim som inviterade pojkvänen. Stärker inte detta min misstanke om att Madsen inte visste om pojkvänen? Har det någonsinn framkommit att Madsen visste om pojkvänen? ( Vad Madsen själv säger skiter jag i) Om inte Madsen visste om pojkvänen skulle ju det förklara en hel del. Jag vet att jag gnällt om det her tidigare, men jag kommer inte ihåg slutsatsen. ( om det blev någon)

Den tjej han bjöd in 8 augusti hade också en käreste ...
Huruvida Madsen visste det vet jag inte. Hon reagerade på att det var TVÅ väninnor han pratade med, men han bjöd bara in just henne ensam.
Det rann därmed ut i sanden.

Madsen borde blivit överlycklig när Kim hörde av sig. Rätt hårfärg hade hon också.
Citera
2018-03-27, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Har du fattat det nu först, att det är det Jeppe går efter..?

Vi vill väl alla att sanningen ska komma fram så långt det bara är möjligt.
Hur är det med dig på den punkten i detta fall?
Citera
2018-03-27, 21:33
Medlem
Flera vittnen beskriver PM som manisk vid olika tillfällen. Även KW beskrev till pojkvännen att han var ”all over the place”. Jag tror att han i det här maniska tillståndet drevs av tvångstankar. Hans tvångstanke var att begå ett s/m-mord.
Mani—>tvångstanke=mörda. Kan också vara att han hade en liten djävulsröst i huvudet som pratade med honom under dessa maniperioder.
Senast redigerad av Artefakta 2018-03-27 kl. 21:37.
Citera
2018-03-27, 21:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Den tjej han bjöd in 8 augusti hade också en käreste ...
Huruvida Madsen visste det vet jag inte. Hon reagerade på att det var TVÅ väninnor han pratade med, men han bjöd bara in just henne ensam.
Det rann därmed ut i sanden.
Madsen borde blivit överlycklig när Kim hörde av sig. Rätt hårfärg hade hon också.
Hon passar ypperligt den tjejen, skulle tippa att han främst söker okända/sådana han inte har nära relation till. De andra låg väl i riskzon när han var så het på gröten (om de följt med) men jag tror inte de var primärmål. De har han till förlustan med jämna mellanrum inkl kinky diskussioner.
Citera
2018-03-27, 21:53
Medlem
Citat:
Antingen det, eller så blev än mer exalterad att han skulle kunna utföra detta brott i åsyn av en oanade käreste? Att upphetsningen bara ökade.

Ju fler han lyckades lura desto bättre, smartare och större blev han inom sig själv.

Jag tror Madsen, möjligen pga uppväxten, är mentalt och emotionellt tämligen outvecklad. Han har nästan inte, på de områdena, förändras från när han slogs om spaden i sandlådan med sina bröder. Vad jag tycker mer skåda av yttre betraktelse, då.

Bröderna har sedan ersatts av Rymdföreningen, CBS, Skattemyndigheten, polisen mfl. Han verkar alltid känna sig förorättad och den känslan verkar gå via Hat till Hämnd - utan att ha passerat någon form av reflexion.

Impulskontroll finns inte tillstädes men ändå planerar han sina försåtliga hämndaktioner med viss skicklighet via t.ex. bloggen.

Eller som i denna händelse. Ingen kan ju påstå att han inte läst/tittat på och förberett det väl. Samt praktiskt planerat det.

Ville han uppnå ett oförklarat Mysterium på Nautilus? Och därmed bli en Mytomspunnen Kapten?

Hämnas på Myndigheter? CBS mfl
Ge igen för alla upplevda oförrätter?

Att tillbringa tiden i en Rättegångssal, genomgå en Rättspsykiatrisk undersökning, få sina video/filmer uppvisade inför många människor, riskera livstid/förvaringsdom mm det fanns säkert inte ens med i hans tankevärld.

Så vad ville Madsen? Bortsett från att leva ut sin snedvridna fantasi?

Vad Madsen ville?

Madsen ville göra det han såg i de filmer han samlade och tittade på:

Citat:
Der vises nu en tredje film - igen animation. Helt givet samme producent som de to andre.

Et ungt par lemlæstes og dræbes ved at en soldat - eller person i militærtøj - mishandler parret ved at stikke i deres kønsdele med knive.

https://www.bt.dk/krimi/sjette-dag-i-retssagen-mod-peter-madsen-uhyggelige-voldsvideoer-og-vidner-dominerede
Citera
2018-03-27, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hon passar ypperligt den tjejen, skulle tippa att han främst söker okända/sådana han inte har nära relation till. De andra låg väl i riskzon när han var så het på gröten (om de följt med) men jag tror inte de var primärmål. De har han till förlustan med jämna mellanrum inkl kinky diskussioner.

Okända tjejer/kvinnor skall det vara. Tycks vara vanligt bland denna typ predators.
Citera
2018-03-27, 21:59
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Vi hoppas av hjärtat på motsatta utfall, men alla oavsett "ingång" borde önska att rättvisan ska segra först och främst. För annars faller ju allting - hela tilltron på samhället. Tror dock att många här i tråden och även annorstädes inte gör det i just det här fallet - de retar sig så mycket på M av olika anledningar, att de skulle gotta sig åt om han fick lagens strängaste straff även om han var oskyldig till dråp eller mord.
Varför skulle man vilja döma honom om han var oskyldig? Av vilka anledningar menar du att folk retar sig på PM? Räcker mer än väl att han har tagit sig rätten att bestämma att en annan människa inte har rätt till sitt eget liv, och dessutom plågat henne å det grövsta. Samt orsakat fruktansvärt lidande för hennes familj.

Menar du på fullaste allvar att du tror PM är oskyldig? Det måste vara kortslutning i din hjärna.
Citera
2018-03-27, 22:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Okända tjejer/kvinnor skall det vara. Tycks vara vanligt bland denna typ predators.
Jupp, mycket mest vanligt till och med.
tror sen att han inte i det läget var sugen på att höra te.x D...
- Vad gör du Peter?! Jag älskar dig, du går för långt - jag har sagt safety word. Minns alla våra goda stunder genom åren, jag vill gifta mig med dig - släpp lös mig!
Typ.
Men i brist på bröd äter man limpa så det var ändå inte riskfritt för nån av dem.
Skulle inte förvåna mig om deras porr i ubåten får D att se det som en kärlekshandling att inte blivit mördad genom åren. Hennes syn på herr förövare verkar minst sagt skev.
Citera
2018-03-27, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qavalah
Vad Madsen ville?

Madsen ville göra det han såg i de filmer han samlade och tittade på:

https://www.bt.dk/krimi/sjette-dag-i-retssagen-mod-peter-madsen-uhyggelige-voldsvideoer-og-vidner-dominerede

Jo, det har framgått med en förskräcklig tydlighet. Men det är en sådan aggression inblandad och som blir nästan övertydlig. Han verkar snabb på att växla över till rent Hat.

Ibland måste man tänka i andra banor när dessa textmassor beskriver det enda våldsbrottet efter det andra ... så jag funderade på personen Madsen lite.
Citera
2018-03-27, 22:12
Medlem
kugutts avatar
Citat:
- Vad gör du Peter?! Jag älskar dig, du går för långt - jag har sagt safety word. Minns alla våra goda stunder genom åren, jag vill gifta mig med dig - släpp lös mig!
Typ.
Men i brist på bröd äter man limpa så det var ändå inte riskfritt för nån av dem.
Skulle inte förvåna mig om deras porr i ubåten får D att se det som en kärlekshandling att inte blivit mördad genom åren. Hennes syn på herr förövare verkar minst sagt skev.

Jo, och om D inte redan visste vad som skulle försiggå på Nautulius den natten tror jag säkert hon hadde fått veta det. Madsen hadde nog letat lenge för att hitta en så störd människa som D. En riktig "soulmate".
Citera
2018-03-27, 22:13
Medlem
Citat:
Typ.

Enligt Bt.dk var det Madsens kone S. som inte kom idag. Jag kan förstå henne. Hon har dessutom ingen skyldighet antar jag.
Citera
2018-03-27, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Hon sa: så bli med. Med andra ord var det Kim som inviterade pojkvänen. Stärker inte detta min misstanke om att Madsen inte visste om pojkvänen? Har det någonsinn framkommit att Madsen visste om pojkvänen? ( Vad Madsen själv säger skiter jag i) Om inte Madsen visste om pojkvänen skulle ju det förklara en hel del. Jag vet att jag gnällt om det her tidigare, men jag kommer inte ihåg slutsatsen. ( om det blev någon)

Madsen hade koll på allt om henne. Han visste t om om deras lilla avskedsfest. Så visste han att pojkvännen skulle bli kvar på festen. (Facebook)
Senast redigerad av greyhoundbus 2018-03-27 kl. 22:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in