Citat:
Det är möjligt att den beräkningsmodellen stämmer. Bisarrt i så fall. Anledningen till att jag inte tog in den är just det, att den makes no fucking sense. Om man gör en egen sammanvägning fastän man jobbar på en redaktion som har konceptualiserat den grejen så till den grad att man köper sammanvägningar från ett universitet, så måste man ju ha ett starkt skäl till det. T ex att göra en beräkning som är mindre konservativ, vilket är vad jag hade förväntat mig av MO eftersom jag uppfattat honom lite som de politiska kommentatorernas svar på Hanif Bali, en iranier som kör sitt eget race, målar med bred pensel och skiter i PK. Men istället har han alltså kastat bort 4 av 8 institut (5 av 9 om man räknar SCB) bara för att göra en sammanvägning som ger ungefär samma resultat och är exakt lika försiktig på SD. Lika meningsfullt som att plocka ut en otrimmad V8 ur en bil och sen stoppa in en hemmabyggd trimmad V4 som ger samma effekt.
Nu får du försöka läsa vad jag skriver.
Februari siffrorna(åt vänster) stämmer överens med Inzio, Sifo, Demoskop och Sentio instituten adderat tillsammans dividerat med 4. Används samma simpla beräkningssätt som status.st fast enbart på dessa fyra mätningar. Inga konstigheter alls, eftersom det bara är dessa som då hade kommit för mars. Han jämför dessa fyra mätningar tillsammans sammanvägt Feb(vänster) vs Mars(höger).
Förstår du inte nu vad jag menar nu så ger jag upp, Jag räknar tydligt och lätt att Oscarssons siffror stämmer på alla partier. Klarar jag att räkna ihop det lätt exakt till dem siffrorna på februari så är det du som tänker något fel här.
Skit i TV4 väljaropinion, har ingenting med detta att göra. Oscarsson räknar 100% identiskt som på status.st fast enbart på Inzio, Sifo, Demoskop och Sentio instituten. Status.st sammanvägningssiffror visar ju för alla 7 eller 8 institut tillsammans.
Riktigt jävla skitdiskussion vi två fick till nu.
Februari siffrorna(åt vänster) stämmer överens med Inzio, Sifo, Demoskop och Sentio instituten adderat tillsammans dividerat med 4. Används samma simpla beräkningssätt som status.st fast enbart på dessa fyra mätningar. Inga konstigheter alls, eftersom det bara är dessa som då hade kommit för mars. Han jämför dessa fyra mätningar tillsammans sammanvägt Feb(vänster) vs Mars(höger).
Förstår du inte nu vad jag menar nu så ger jag upp, Jag räknar tydligt och lätt att Oscarssons siffror stämmer på alla partier. Klarar jag att räkna ihop det lätt exakt till dem siffrorna på februari så är det du som tänker något fel här.
Skit i TV4 väljaropinion, har ingenting med detta att göra. Oscarsson räknar 100% identiskt som på status.st fast enbart på Inzio, Sifo, Demoskop och Sentio instituten. Status.st sammanvägningssiffror visar ju för alla 7 eller 8 institut tillsammans.
Riktigt jävla skitdiskussion vi två fick till nu.
don't vorry be happy!!