Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-26, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Exakt. En petad SD-politiker betyder noll. Överhuvudtaget så betyder alla petade riksdagsmän noll. Där kan man alltid misstänka att det bara handlar om egennytta & opportunism.

Men om man lyckas värva en icke-petad politiker, oavsett parti, så är det en jävla framgång.

Sannolikheten är på flygande gris-nivå, men utöver det så ser jag inte, förutom kanske en dryg handfull SD-ledamöter, vilka som på allvar skulle vara ett tillskott för AfS. Har de inte deras etnonationella (ja, den är väl delvis outtalad, men i alla fall) grund är de väl inte heller så intressanta i partiet, hur duktiga de än är på skattepolitik eller lag och rätt, eller vad det kan vara.
Citera
2018-03-26, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrwille
Du verkar inte ha förstått någonting alls.
SD är ingen käftsmäll, dom är inte lösningen på någonting, inte ens vid fullmakt.

‣ SD vill sätta public service på skattesedeln,

‣ SD vill öka kvotflyktingarna, dom röstar igenom globalistiska och ryssfientliga avtal och motioner i Europaparlamentet,

‣ SD vill förbjuda och terrorklassa politisk opposition, samarbetar med expo och hackar sina partimedlemmars databas (Där har du din framtida statsmän),

‣ SD vill tvångsförflytta utländska människor in i svenska trygga skolor,

‣ SD vill integrera flera miljoner utomeuropeer in i våra svenska samhällen.

‣ SD: s riksdagsledamöter är frånvarande på arbetstid, även när det gäller saker om att förbjuda barnäktenskap i Sverige.

‣ SD kan tänka sig öppna upp för en utredning om ett tredje kön.

‣ SD blev ledsna när dom inte fick gå i pridetåget.

Jag kommer säkert på mer om du ger mig tid.

Oj mitt inlägg gav bra reaktioner. Måtte SD göra ett mycket bra val. Men jag missunnar inte alls AFS att komma in i RD, absolut inte
Citera
2018-03-26, 23:25
Medlem
Baertlings avatar
Lite uppmärksamhet från Expressen: https://www.expressen.se/nyheter/alternativ-for-sverige-kallar-till-presskonferens/
Citera
2018-03-26, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Om det nu skulle vara någon som redan är borttagen från valbar plats så är det inte så svårt att bara avfärda det hela som desperation.

Det kortet körde man ju med Felten. "Alternativ för sparkade" och såna putslustigheter. Men det sken igenom för mycket harm i sarkasmen så det kändes mest bittert, särskilt tillsammans med det patetiska pressmeddelandet där man ylade om "högerextremism och rasism". SD kanske skulle kunna låtsas att de var ett lagom trist parti som får ett avhopp, typ Liberalerna: "Vad skulle Liberalerna ha gjort?"
Citera
2018-03-26, 23:28
Medlem
Nej det var fel. SD har svängt, Sveriges Radio vill man inte längre skattefinansiera. Jag vill minnas att Mattias Karlsson gick ut med det på det stora mötet, valupptakten får några veckor sedan.
.
Trots AFS, det ser ut som om SD ökar i opinionen, valnatten firar jag med vin och jordnötter.
Citera
2018-03-26, 23:29
Medlem
Jeff Ahl är den största, rimligt sannolika skalpen. Han hade hamnat på valbar plats i SD om han hade velat men valde själv att inte kandidera. Han sågs som en kommande stjärna i SD.

En osannolik jätteskräll är Hanif Bali. Då kommer AfS in i riksdagen utan problem.

Mer troligt är Mikael Jansson vilket inte skulle betyda någonting.
Citera
2018-03-26, 23:31
Medlem
Varför tror ingen på Gamov? Vill inte AfS ha honom?
Citera
2018-03-26, 23:35
Medlem
Jag är en trogen lyssnare på "Den kokta grodan". Ganska tidigt in i podcasten bestämde jag mig att om - eller kanske snarare när - Gustav startar ett eget parti så får han min röst, istället för att den ska gå till SD igen. Visst, SD är ok, men jag vill rösta på något som känns rätt och inte bara ok.

Därför är det riktigt kul att det nu finns ett Alternativ för Sverige! Jag är redan medlem i partiet. Lite förhastat kanske, innan man vet exakt alla detaljer och hur det kommer forma sig, men det är å andra sidan just nu som stödet behövs som mest.

Spännande saker på gång imorgon. Man kan bara hoppas att AfS har en genomtänkt strategi för hur man ska portionera ut diverse utspel fram till valet. Det är kritiskt att fortsätta synas brett. Gustav verkar ha inspirerats en hel del av Trump så han lär ha ett och annat trick redo för att skapa rubriker.

Sen gäller det att det inte utvecklas till en kampanj mot SD. Alternativ för Sverige ska främst driva sin linje och inte fundera för mycket på vad SD gör eller inte gör. Det är lite som sportklyschan "fokusera på sitt eget spel". Bli inte laget som lägger hög energi på att gnälla på domaren. Glöm inte heller att det är de andra partierna som är de riktiga skurkarna.

Men en del tjuvnyp på Jimmies gäng hör förstås till. Så därför, avslutningsvis - ett anagram på partinamnet råkar vara "svettigare för rivalen". Om AfS fortsätter som de inlett lär det bli just svettigt. Både för "rivalen" och de andra!
Citera
2018-03-26, 23:36
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Jeff Ahl är den största, rimligt sannolika skalpen. Han hade hamnat på valbar plats i SD om han hade velat men valde själv att inte kandidera. Han sågs som en kommande stjärna i SD.

En osannolik jätteskräll är Hanif Bali. Då kommer AfS in i riksdagen utan problem.

Mer troligt är Mikael Jansson vilket inte skulle betyda någonting.

Tror att du överskattar Balis betydelse.
Citera
2018-03-26, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imvi
Varför tror ingen på Gamov? Vill inte AfS ha honom?

En omöjlig kandidat, men jag får erkänna att jag faktiskt fick en ganska positiv bild av Gamov när han medverkade i Det vita pillret (#36). Han framstod som intelligent.
Citera
2018-03-26, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Tror att du överskattar Balis betydelse.
Jag tror du underskattar Balis betydelse.
Citera
2018-03-26, 23:38
Medlem
Wetterbergs avatar
Mikael Jansson vore ett trevligt tillskott för AFS, inte minst ur medial synvinkel, eftersom han är före detta partiledare för SD. Jeff Ahl och Kent Ekeroth skulle också vara av godo att rekrytera, av uppenbara själ. Hanna Wigh ser jag som extremt osannolik i och med hennes ställningstaganden de senaste månaderna där hon kommit ut som socialliberal om jag inte missminner mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in