Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-26, 22:54
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikdem
Men personer som sitter i riksdagen, och så många?

Jag kan inte tro att det funkar så hos andra, om det inte är inre strider. Det bör ju vara en del av överenskommelsen att riksdagsmännen är lydiga och i gengäld får vara på listorna även nästa gång.

1a fetningen: Och hur tycker du de andra partierna lyckas i sitt arbete? Vill du att SD skall vara som S?

2a fetningen: De sitter ju kvar i riksdagen och är kvar i partiet (Förutom de som är vildar då sedan tidigare), de hamnar dock inte på den nationella valsedeln för nästa val. De kan däremot få plats på distriktens valsedlar om de har lokalt stöd hemma. Eftersom SD antagligen får fler än 59 mandat (tror jag det var på denna valsedel) så har de en chans då med. Dessutom kan de personkryssas före på listan.

Det är inte så dramatiskt som det verkar.
Citera
2018-03-26, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Många av Er som skriver här nu verkar inte förstå, att första steget till förändring är att chocka etablissemanget, en riktig käftsmäll för journalister, kulturelit, massinvandringsfanatiker och godhetsknarkare.

Då behöver SD ha helst över 21%, OK det kan duga med 20%.

Denna käftsmäll uteblir om SD når 18% och AFS 3%. Har Ni inte fattat det?

Röstmaximering detta val och sedan efter åsnesparken arbete för att få till en bättre Sverigevänlig rörelse.

Att gotta sig över SD:s "avhoppare" är inget konstruktivt. Det är väl helt klart att SD måste göra stora ommöbleringar eftersom man växte så fort och nu får man in poliser och sådana som jobbat med flyktingar, vanligt folk, inga politruker eller politiska kommissarier.
Jag tror inte Ekroth går över och troligen inte Jansson men naturligtvis finns det missnöjda SD:are som kan leka skeppsbrott.
Detta kommer kanske också hända inom AFS runt 2022 vänta så får Ni se. Det finns inget parti som är perfekt. Vi kommer ALDRIG till 100% av det vi önskar oss.

Viktigast just nu är PROTESTEN och "give em hell" sedan väntar arbetet att stärka nationalismen, inte att splittra den.
Du verkar inte ha förstått någonting alls.
SD är ingen käftsmäll, dom är inte lösningen på någonting, inte ens vid fullmakt.

‣ SD vill sätta public service på skattesedeln,

‣ SD vill öka kvotflyktingarna,

‣ SD röstar igenom globalistiska och ryssfientliga avtal och motioner i Europaparlamentet,

‣ SD vill förbjuda och terrorklassa politisk opposition, samarbetar med expo och hackar sina partimedlemmars databas (Där har du din framtida statsmän),

‣ SD vill tvångsförflytta utländska människor in i svenska trygga skolor,

‣ SD vill integrera flera miljoner utomeuropeer in i våra svenska samhällen.

‣ SD: s riksdagsledamöter är frånvarande på arbetstid, även när det gäller saker om att förbjuda barnäktenskap i Sverige.

‣ SD kan tänka sig öppna upp för en utredning om ett tredje kön.

‣ SD blev ledsna när dom inte fick gå i pridetåget.

Jag kommer säkert på mer om du ger mig tid.
Senast redigerad av herrwille 2018-03-26 kl. 23:24.
Citera
2018-03-26, 22:57
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Jo, det är ju problemet. Många av dem som sitter i riksdagen för SD i dag tillhör i någon mån ratet. Mattias Karlssons riksdagslumpproletariat. Eftersom partiledningen över huvud taget inte tål människor som tänker själva eller odlar någon typ av intellektuell ådra, och under många år gjort sitt yttersta för att jaga bort dem under hugg och slag, är ju antalet namn som är verkligt intressanta för AfS ändå inte så många. På en sorts retsamhetsnivå har det visst värde med dessa övergångar, men framöver skulle jag nog hellre se att man rekryterade från sina egna led: gamla SDU, de som Hahne valde ut som kandidater till Stockholms stad, kanske någon näringslivsmänniska.

Det skulle väcka mycket mer uppmärksamhet i MSM om de rekryterade någon från 7-klövern än en petad SD-are. Det ser media mer som interna strider i SD. Eller om någon kändis engagerade sig i partiet. Paolo Roberto t.ex.
Citera
2018-03-26, 23:01
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
https://twitter.com/AfS_riks/status/978346665106079744?s=20

Kent Ekeroth är ungefär en lika bra gissning som Mattias Karlsson eller Jimmie Åkesson

Där ser man. Jag ser tre alternativ:

1. Mikael Jansson
2. Jeff Ahl
3. Kent Ekeroth

Det finns dock rimliga invändningar mot alla dessa. Jansson har förmodligen växt ihop med det parti som han arbetat hårt för väldigt länge medan Ahl och Ekeroth har hånat och direkt motarbetat Kasselstrand-kretsen.
Citera
2018-03-26, 23:02
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det skulle väcka mycket mer uppmärksamhet i MSM om de rekryterade någon från 7-klövern än en petad SD-are. Det ser media mer som interna strider i SD. Eller om någon kändis engagerade sig i partiet. Paolo Roberto t.ex.
Exakt. En petad SD-politiker betyder noll. Överhuvudtaget så betyder alla petade riksdagsmän noll. Där kan man alltid misstänka att det bara handlar om egennytta & opportunism.

Men om man lyckas värva en icke-petad politiker, oavsett parti, så är det en jävla framgång.
Citera
2018-03-26, 23:10
Medlem
Oavsett vem det är som går över i morgon (nu räknar jag kallt med att det är en SD-riksdagsman) kommer SD ha stora problem att hantera det medialt. Vilka strategier är gångbara? Jag kommer inte på någon där de inte kommer att förödmjukas. De kan ju inte göra precis som förra gången och tramsa med något hastigt hopsatt uteslutningsärende och beskyllningar om samröre med "högerextremister". Det är inte upprepningsbart med mindre än att de framstår som borta i huvudet. Kanske borde de bara förbigå alltihop med tystnad?
Citera
2018-03-26, 23:12
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Oavsett vem det är som går över i morgon (nu räknar jag kallt med att det är en SD-riksdagsman) kommer SD ha stora problem att hantera det medialt. Vilka strategier är gångbara? Jag kommer inte på någon där de inte kommer att förödmjukas. De kan ju inte göra precis som förra gången och tramsa med något hastigt hopsatt uteslutningsärende och beskyllningar om samröre med "högerextremister". Det är inte upprepningsbart med mindre än att de framstår som borta i huvudet. Kanske borde de bara förbigå alltihop med tystnad?
Om det nu skulle vara någon som redan är borttagen från valbar plats så är det inte så svårt att bara avfärda det hela som desperation.
Citera
2018-03-26, 23:14
Medlem
Citat:
1a fetningen: Och hur tycker du de andra partierna lyckas i sitt arbete? Vill du att SD skall vara som S?

2a fetningen: De sitter ju kvar i riksdagen och är kvar i partiet (Förutom de som är vildar då sedan tidigare), de hamnar dock inte på den nationella valsedeln för nästa val. De kan däremot få plats på distriktens valsedlar om de har lokalt stöd hemma. Eftersom SD antagligen får fler än 59 mandat (tror jag det var på denna valsedel) så har de en chans då med. Dessutom kan de personkryssas före på listan.

Det är inte så dramatiskt som det verkar.

Ok, du är antagligen fast besluten att försvara SD här. Du svarade inte på mina frågor.
Citera
2018-03-26, 23:17
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrwille
Du verkar inte ha förstått någonting alls.
SD är ingen käftsmäll, dom är inte lösningen på någonting, inte ens vid fullmakt.

‣ SD vill sätta public service på skattesedeln,

‣ SD vill öka kvotflyktingarna, dom röstar igenom globalistiska och ryssfientliga avtal och motioner i Europaparlamentet,

‣ SD vill förbjuda och terrorklassa politisk opposition, samarbetar med expo och hackar sina partimedlemmars databas (Där har du din framtida statsmän),

‣ SD vill tvångsförflytta utländska människor in i svenska trygga skolor,

‣ SD vill integrera flera miljoner utomeuropeer in i våra svenska samhällen.

‣ SD: s riksdagsledamöter är frånvarande på arbetstid, även när det gäller saker om att förbjuda barnäktenskap i Sverige.

‣ SD kan tänka sig öppna upp för en utredning om ett tredje kön.

‣ SD blev ledsna när dom inte fick gå i pridetåget.

Jag kommer säkert på mer om du ger mig tid.

Igen visar du att AfS bara är ett anti-SD parti. Varför inte bara gå med i S om SD är största fienden?
Citera
2018-03-26, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Versaler och jimmiecitat, samt tror det är en protest att rösta SD 2018. Gäsp. Var höll du hus för 8 år sedan...

För åtta år sedan tillhörde jag de lurade, överhuvudtaget såg jag inte problemet eftersom kvarnhjulet snurrade fort som det gör för många. Fler och fler vaknar nu hoppas jag.
Citera
2018-03-26, 23:21
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Igen visar du att AfS bara är ett anti-SD parti. Varför inte bara gå med i S om SD är största fienden?

Det är väl ganska naturligt att vara kritisk mot Sverigedemokraterna? Partiet styrs av tre maktgalna nervvrak som mer än gärna fjäskar för landsförrädarpartiet Moderaterna.
Citera
2018-03-26, 23:21
Medlem
Citat:
Det här är ju bara så dumt så att jag inte ens tänker bemöta det.

Eller nej förresten! jag ångrar mig, utveckla gärna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in