Citat:
Ursprungligen postat av
ShariaInstructor
Många av Er som skriver här nu verkar inte förstå, att första steget till förändring är att chocka etablissemanget, en riktig käftsmäll för journalister, kulturelit, massinvandringsfanatiker och godhetsknarkare.
Då behöver SD ha helst över 21%, OK det kan duga med 20%.
Denna käftsmäll uteblir om SD når 18% och AFS 3%. Har Ni inte fattat det?
Röstmaximering detta val och sedan efter åsnesparken arbete för att få till en bättre Sverigevänlig rörelse.
Att gotta sig över SD:s "avhoppare" är inget konstruktivt. Det är väl helt klart att SD måste göra stora ommöbleringar eftersom man växte så fort och nu får man in poliser och sådana som jobbat med flyktingar, vanligt folk, inga politruker eller politiska kommissarier.
Jag tror inte Ekroth går över och troligen inte Jansson men naturligtvis finns det missnöjda SD:are som kan leka skeppsbrott.
Detta kommer kanske också hända inom AFS runt 2022 vänta så får Ni se. Det finns inget parti som är perfekt. Vi kommer ALDRIG till 100% av det vi önskar oss.
Viktigast just nu är PROTESTEN och "give em hell" sedan väntar arbetet att stärka nationalismen, inte att splittra den.
Var ska man egentligen börja?
Nej det spelar ingen roll om SD tappar 3 % till AfS. Bara själva faktumet att det är värsta tänkbara scenario om man lägger sin röst på AfS betyder att det är värt att rösta på dem, eftersom uppsidorna ifall de skulle komma in i riksdagen är såpass stora. Och då menar jag inte att de är stora realpolitiskt. Det jag menar är att om AfS skulle komma in i riksdagen skulle de förflytta hela diskursen en bra bit högerut på skalan och SD skulle inte längre vara det enda "extrema" partiet utan helt plötsligt stöta på kritik även högerifrån.
SD kommer att göra ett bra valresultat i vilket fall som helst.
Måhända finns det inget parti som är perfekt, men AfS är betydligt bättre än SD. Den person som kritiserar AfS för att splittra rörelsen måste följaktligen också kritisera ledningen i SD, för utan deras maktfullkomlighet hade detta scenario aldrig uppstått. Eftersom jag gärna ser ett riksdagsinträde för AfS kommer jag att gotta mig åt avhoppare från SD. Dessutom så erkänner jag: Ja! Jag gottar mig även på ett personligt plan. Sättet Mattias Karlsson med anhang har styrt SD under de senaste åren gör att jag mår riktigt bra av att se deras skuta sakta men säkert kapsejsa. Det har varit oundvikligt med tanke på den kurs de styrt ut de senaste åren. Aldrig att jag skulle kunna rösta på dem och sedan se mig själv i spegeln när jag kommer hem från vallokalen.
Och tror du verkligen Jimmie har energin att give 'em hell? Visst, för några år sedan fanns både viljan och energin. Men efter ett par år där man bara försökt lägga sig platt för Moderaterna utan att få något som helst gensvar så finns det ingen anledning att tro att det kommer bli annorlunda framöver. Däremot skulle ett starkt AfS kunna vara den spark i baken som får SD att vakna till och inse att deras strategi är helt åt helvete. Men det vi ser nu från Tjocka Karlsson, Kinnunen m. fl. är att de inte kan svälja stoltheten. Istället reagerar de emotionellt på Kasselstrands självsäkerhet och självförtroende genom att kalla dem rasister, göra misslyckade memer på twitter och sänka sig till en nivå som egentligen är dem helt ovärdig. Nåväl, vi står inför en spännande valrörelse.