Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-26, 22:12
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Förmodligen Mikael Jansson.
Det skulle verkligen vara underbart om det är sant, men vi får se snart ju.
Citera
2018-03-26, 22:30
Medlem
Många av Er som skriver här nu verkar inte förstå, att första steget till förändring är att chocka etablissemanget, en riktig käftsmäll för journalister, kulturelit, massinvandringsfanatiker och godhetsknarkare.

Då behöver SD ha helst över 21%, OK det kan duga med 20%.

Denna käftsmäll uteblir om SD når 18% och AFS 3%. Har Ni inte fattat det?

Röstmaximering detta val och sedan efter åsnesparken arbete för att få till en bättre Sverigevänlig rörelse.

Att gotta sig över SD:s "avhoppare" är inget konstruktivt. Det är väl helt klart att SD måste göra stora ommöbleringar eftersom man växte så fort och nu får man in poliser och sådana som jobbat med flyktingar, vanligt folk, inga politruker eller politiska kommissarier.
Jag tror inte Ekroth går över och troligen inte Jansson men naturligtvis finns det missnöjda SD:are som kan leka skeppsbrott.
Detta kommer kanske också hända inom AFS runt 2022 vänta så får Ni se. Det finns inget parti som är perfekt. Vi kommer ALDRIG till 100% av det vi önskar oss.

Viktigast just nu är PROTESTEN och "give em hell" sedan väntar arbetet att stärka nationalismen, inte att splittra den.
Citera
2018-03-26, 22:33
Medlem
Alt-Kikes avatar
Finns väldigt få anledningar att rekrytera folk som får gå från sina riksdagsstolar i höst. Så hoppas inte på att många fler från SD:s förbrukat-lista kommer annonseras. Så kallat "skadat gods". Men en och annan gammal antisemit från S och M kan de nog övertala.
Senast redigerad av Alt-Kike 2018-03-26 kl. 22:36.
Citera
2018-03-26, 22:34
Medlem
Haha, att följa AfS och deras nya f.d. SD-politiker som trillar in som dominobrickor är som att följa House of Cards. Tänk om det vore nån från sjuklövern, en sosse. SD-ledningen måste klia sig i håret nu. Sveriges andre vice talman Björn Söder vore intressant som riksdagsledamot för AfS.

Intressant mediestrategi att få publicitet genom att få politiker att övergå till dem, det väcker något mystiskt och filmiskt över AfS till skillnad från gaphalsarna i F!. Sen är Kasselstrand överdrivet dryg och visar sig överlägsen, han är intellektuellt lagd och behöver inte skrika som Gudrun eller svamla som Löfven.
Citera
2018-03-26, 22:42
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Jeff Ahl tror jag.

Ung. Militär. Har väl avsagt sig ny kandidatur för SD? Passar Afs, medans SD nog blivit lättöl.
Citera
2018-03-26, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Många av Er som skriver här nu verkar inte förstå, att första steget till förändring är att chocka etablissemanget, en riktig käftsmäll för journalister, kulturelit, massinvandringsfanatiker och godhetsknarkare.

Röstmaximering detta val och sedan efter åsnesparken arbete för att få till en bättre Sverigevänlig rörelse.

Att gotta sig över SD:s "avhoppare" är inget konstruktivt. Det är väl helt klart att SD måste göra stora ommöbleringar eftersom man växte så fort och nu får man in poliser och sådana som jobbat med flyktingar, vanligt folk, inga politruker eller politiska kommissarier.
Jag tror inte Ekroth går över och troligen inte Jansson men naturligtvis finns det missnöjda SD:are som kan leka skeppsbrott.
Detta kommer kanske också hända inom AFS runt 2022 vänta så får Ni se. Det finns inget parti som är perfekt. Vi kommer ALDRIG till 100% av det vi önskar oss.

Viktigast just nu är PROTESTEN och "give em hell" sedan väntar arbetet att stärka nationalismen, inte att splittra den.

Nej, käftsmällen blir givetvis större med AFS. SD har ju redan anpassat sig till sjuklövern, och sjuklövern har haft gått om tid att smälta SD och deras allt högre siffror. Om AFS skulle nå 2-4%, och i bästa fall komma in i riksdagen, skulle ju etablissemanget få världens chock. Tänk allt som SD kallats, rasister, nazister osv? Tänk dig hur de ska reagera om ett parti ytterligare till höger om dem lyckas få några procent? Härdsmälta.
Citera
2018-03-26, 22:45
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Ja för det är ju Alternativ för Sverige som har skapat den nuvarande konflikten.

Vilken konflikt? Det är en ensidig hämndlystnad från uteslutna SDare. SD är i konflikt med 7-klövern och media inte andra nationalistiska partier. Planerar ni att bilda regering med MP när ni kommer in i riksdagen?
Citera
2018-03-26, 22:47
Medlem
WhiteWalkers avatar
Citat:

Läs de senaste 50 sidorna så får du se en hel del argument för att rösta på AfS detta val. För övrigt så ökade SD i samma undersökning som AfS nästan nådde 2%. Oroa dig inte, "åsnesparken" kommer hur som helt. Du tror för övrigt inte att den blir ännu kraftfullare med två nationella partier i riksdagen?
Citera
2018-03-26, 22:48
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:

Versaler och jimmiecitat, samt tror det är en protest att rösta SD 2018. Gäsp. Var höll du hus för 8 år sedan...
Citera
2018-03-26, 22:50
Medlem
me-wes avatar
Citat:

Var ska man egentligen börja?

Nej det spelar ingen roll om SD tappar 3 % till AfS. Bara själva faktumet att det är värsta tänkbara scenario om man lägger sin röst på AfS betyder att det är värt att rösta på dem, eftersom uppsidorna ifall de skulle komma in i riksdagen är såpass stora. Och då menar jag inte att de är stora realpolitiskt. Det jag menar är att om AfS skulle komma in i riksdagen skulle de förflytta hela diskursen en bra bit högerut på skalan och SD skulle inte längre vara det enda "extrema" partiet utan helt plötsligt stöta på kritik även högerifrån.

SD kommer att göra ett bra valresultat i vilket fall som helst.

Måhända finns det inget parti som är perfekt, men AfS är betydligt bättre än SD. Den person som kritiserar AfS för att splittra rörelsen måste följaktligen också kritisera ledningen i SD, för utan deras maktfullkomlighet hade detta scenario aldrig uppstått. Eftersom jag gärna ser ett riksdagsinträde för AfS kommer jag att gotta mig åt avhoppare från SD. Dessutom så erkänner jag: Ja! Jag gottar mig även på ett personligt plan. Sättet Mattias Karlsson med anhang har styrt SD under de senaste åren gör att jag mår riktigt bra av att se deras skuta sakta men säkert kapsejsa. Det har varit oundvikligt med tanke på den kurs de styrt ut de senaste åren. Aldrig att jag skulle kunna rösta på dem och sedan se mig själv i spegeln när jag kommer hem från vallokalen.

Och tror du verkligen Jimmie har energin att give 'em hell? Visst, för några år sedan fanns både viljan och energin. Men efter ett par år där man bara försökt lägga sig platt för Moderaterna utan att få något som helst gensvar så finns det ingen anledning att tro att det kommer bli annorlunda framöver. Däremot skulle ett starkt AfS kunna vara den spark i baken som får SD att vakna till och inse att deras strategi är helt åt helvete. Men det vi ser nu från Tjocka Karlsson, Kinnunen m. fl. är att de inte kan svälja stoltheten. Istället reagerar de emotionellt på Kasselstrands självsäkerhet och självförtroende genom att kalla dem rasister, göra misslyckade memer på twitter och sänka sig till en nivå som egentligen är dem helt ovärdig. Nåväl, vi står inför en spännande valrörelse.
Citera
2018-03-26, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
Kanske för att de tror på antirasism, öppen svenskhet, nationella minoriteter, israelisk expansion, med mera. Det finns naturligtvis undantag, men de flesta som representerar SD i riksdagen tycker nog att de är genier som tror på storartade idéer.

Jo, det är ju problemet. Många av dem som sitter i riksdagen för SD i dag tillhör i någon mån ratet. Mattias Karlssons riksdagslumpproletariat. Eftersom partiledningen över huvud taget inte tål människor som tänker själva eller odlar någon typ av intellektuell ådra, och under många år gjort sitt yttersta för att jaga bort dem under hugg och slag, är ju antalet namn som är verkligt intressanta för AfS ändå inte så många. På en sorts retsamhetsnivå har det visst värde med dessa övergångar, men framöver skulle jag nog hellre se att man rekryterade från sina egna led: gamla SDU, de som Hahne valde ut som kandidater till Stockholms stad, kanske någon näringslivsmänniska.
Citera
2018-03-26, 22:53
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TobiasBeecher
Haha, att följa AfS och deras nya f.d. SD-politiker som trillar in som dominobrickor är som att följa House of Cards. Tänk om det vore nån från sjuklövern, en sosse. SD-ledningen måste klia sig i håret nu. Sveriges andre vice talman Björn Söder vore intressant som riksdagsledamot för AfS.

Man kan nog inte bortse från att en riksdagsman tjänar typ 65 000(?) i månaden. Det ska väldigt mycket till för att offra det för ett parti som inte kommer in i riksdagen. Så, den som går över till AfS lär väl kanske inte vara någon som annars skulle komma in efter valet.

Bland de övriga partierna så tror jag att de som kommit på kant med sitt parti siktar på en civil karriär, och då vill man inte associeras med AfS.

Mikael Jansson är nog ingen dum gissning. Han brinner väl för försvaret, vilket jag får känslan att även AfS gör. Ekeroth är väl också möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in