2018-03-26, 22:24
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Trevligt att du utvecklas och nu skriver utan norska uttryck med ett annat flyt men hur vore det att presentera källor till att NF är en besatt människa med vapen som önskar iscensätta mordet på Gustav III och har planerat det.

Jag känner på något sätt igen det där sättet att inte redovisa relevanta källor för sina påståenden och att kräva sådana av andra när man bara googlar sånt som går att hitta på nätet...
....såå du har varit i tråden i 10 år... spännande!

Menar du att PU bryr sig om vad jag anser i det här? OM allt är klappat och klart med kungamordet behöver du ju inte argumentera eller?
Jag har inte sagt att "NF är en besatt människa" Jag har sagt att han genom att mörda statministeren på samma sätt som kungamördaren Anckarström mördade kung Gustav III, trodde att han kunde stoppa teater utbyggnadsplanerna och det planerad teater spelet om kungamördaren Anckarström i Vallentuna 1986, då det är det motivet jag har hittat.

Att han var mördaren, baserar jag på tio vittnen som såg att mannen paret Palme mötte utanför butiken Dekorima mördade Palme.
Citera
2018-03-26, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Den senaste tiden har jag haft en hel del trådar ute och lagt mer eller mindre hela fritiden på att leta information.
Men det är totalstopp överallt.
Man får inte hjälp av SVT. Man får inte köpa bilder av tidningarna. Man får oftast inte ens svar.
Gjort sökningar i de stora arkiven men det är helt jävla hopplöst. Fick ett jävligt intressant uppslag som jag faktiskt trodde kunde ge något, men personalen på arkivet sa att de behöver mer exakta uppgifter för att hitta det jag sökte efter, men det var ju sådant jag hade hoppats på att hitta.
Den ende som har svarat på riktigt är Åke Rimborn, vilket han ska ha all heder för. Men, inte ens han kan ju svara på allt. Samtidigt känner man sig påflugen och dum när man kontaktar personer.
Man tappar fan orken!

Då inser du nog hur jobbigt det måste varit för Sven Aner....
Citera
2018-03-26, 22:26
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sulfint
Då inser du nog hur jobbigt det måste varit för Sven Aner....

Ja han har ju grävt som få andra.
Citera
2018-03-26, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Din teori är intressant, tycker i alla fall jag, men en teori är just vad det är och inte fakta. OM det skulle vara fakta skulle det innebära att du satt på en mängd starka bevis, och det gör du väl inte, eller?

Jag tycker också teorin är mycket intressant men det saknas några viktiga pusselbitar. Exempelvis när såg NF makarna Palme första gången den 28 februari? Utanför grand? Gamla stan? Mordvapnet var är det? Skulle också vilja ha mer information gällande NF:s bakgrund.

Hoppas palmeutredarna kan lägga klart pusslet.
Citera
2018-03-26, 22:40
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Din teori är intressant, tycker i alla fall jag, men en teori är just vad det är och inte fakta. OM det skulle vara fakta skulle det innebära att du satt på en mängd starka bevis, och det gör du väl inte, eller?
Vad jag har presenterat är en indiciebild och en motivbild. Jag har inte lagt fram några bevis, om vi nu inte anser min slutsats om var han i själva verket mötte paret Palme, som ett bevis.

För övrigt en slutsats som också Gunnar Wall delvis har gjort

GW: "Sen fortsätter dom att gå söderut på Sveavägen och närmar sig Dekorima hörnan så att säga och då möter dom en man, en kock som hete Nicola, som möter dom ganska nära hörnet"
Senast redigerad av 299792458 2018-03-26 kl. 22:42.
Citera
2018-03-26, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458

Att jag hittade GM förra året och motivet i år är inte konstigt.

Lite spridda citat från dig! Menar du att du står i telepatisk kontakt med PU?

Citat:
Fallet diskuteras nu på flera nivåer, det är ett mycket svårt beslut att fatta. Vad som diskuteras är om det borde vara en rättegång eller inte ? Med den uppfattningen jag har av gärningsmannen, så blir det ingen rättegång.

Citat:
Nej, jag tänker på några av dem som är förhörda förut. KP ser allt från en ny vinkel och behöver därför ställa några nya frågor till två-tre personer från brottsplatsen innan han presenterar lösningen.

Citat:
De ger gärningsmannen en chans att själv kontakta polisen, det blir mycket lättare för alla.

Citat:
et KP sa i Aktuellt var

"Ja, det kan betyda att man behöver ha hjälp med viss teknisk undersökning vi vil veta om man har kunskap om visa företelser organisationer och personer"

De kontrollerar GM:s utländska kontakter

Citat:
Ja efter i onsdags. KP sitter nu med en komplett lösning på mordet. Frågan är nu, hur man presenterar detta för Sverige ?
Citera
2018-03-26, 22:43
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stillking
Jag tycker också teorin är mycket intressant men det saknas några viktiga pusselbitar. Exempelvis när såg NF makarna Palme första gången den 28 februari? Utanför grand? Gamla stan? Mordvapnet var är det? Skulle också vilja ha mer information gällande NF:s bakgrund.

Hoppas palmeutredarna kan lägga klart pusslet
.
Ja, eller att någon i tråden har information om honom.
Citera
2018-03-26, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Den senaste tiden har jag haft en hel del trådar ute och lagt mer eller mindre hela fritiden på att leta information.
Men det är totalstopp överallt.
Man får inte hjälp av SVT. Man får inte köpa bilder av tidningarna. Man får oftast inte ens svar.
Gjort sökningar i de stora arkiven men det är helt jävla hopplöst. Fick ett jävligt intressant uppslag som jag faktiskt trodde kunde ge något, men personalen på arkivet sa att de behöver mer exakta uppgifter för att hitta det jag sökte efter, men det var ju sådant jag hade hoppats på att hitta.
Den ende som har svarat på riktigt är Åke Rimborn, vilket han ska ha all heder för. Men, inte ens han kan ju svara på allt. Samtidigt känner man sig påflugen och dum när man kontaktar personer.
Man tappar fan orken!

Märkligt att inte vilja medverka till ett klarläggande där det funnits så elaka rykten!

Du får samla krafter och hitta nya ingångar. Tog mig lång tid att får rätsida på vissa saker också.
Citera
2018-03-26, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Vad jag har presenterat är en indiciebild och en motivbild. Jag har inte lagt fram några bevis, om vi nu inte anser min slutsats om var han i själva verket mötte paret Palme, som ett bevis.

För övrigt en slutsats som också Gunnar Wall delvis har gjort

GW: "Sen fortsätter dom att gå söderut på Sveavägen och närmar sig Dekorima hörnan så att säga och då möter dom en man, en kock som hete Nicola, som möter dom ganska nära hörnet"

Det är just detta som gör din teori intressant. Teoretiskt kan NF mycket väl ha varit på mordplatsen men det saknas vittnen som verkligen har sett NF trycka av vapnet. MAO avgörande bevis saknas.
Citera
2018-03-26, 22:49
Medlem
299792458s avatar
Citat:

Hoppas palmeutredarna kan lägga klart pusslet.
Palmeutredarna måste sitta med mycket mer information runt detta. Mitt hopp har varit att mina pusselbitar passar med deras pusselbitar.

Vapnet tror jag är i Vallentuna.
Citera
2018-03-26, 22:54
Medlem
Citat:
Ja, eller att någon i tråden har information om honom.

Det är bara att fråga direkt det förstår väl alla. Att den killen skulle vara så knepig att han gick omkring med sådana tankar och sedan lever ett vanligt liv är befängt.

Postaren förstår uppenbarligen inte att om man skriver sådant här utan att kunna presentera fakta och utan att tala med polisen (som han påstår nu) trots att han vet att KP har hela bilden och att det diskuteras om han skall lagföras är ett tydligt tecken.

Antingen har vi att göra med en mytoman eller någon som lajar i tråden för att förvirra diskussionen bort från WT-grupper.
Citera
2018-03-26, 22:54
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Det är just detta som gör din teori intressant. Teoretiskt kan NF mycket väl ha varit på mordplatsen men det saknas vittnen som verkligen har sett NF trycka av vapnet. MAO avgörande bevis saknas.
Det kan mycket väl finnas andra avgörande bevis, om han är skyldig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in