2018-03-26, 18:01
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Teoretiskt sett, kan idén vara något han fick samma dag.

Åklagare Thomas Ahlstrand skrev att "Mordet kan helt enkelt inte varit planerat i mer än två timmar i förväg" Men det var för att han trodde det var Christer P som var mördaren.

källa: http://www.dagensjuridik.se/2016/03/kronika-thomas-ahlstrand-palmemordet
Det finns väldigt starka skäl att tro att mordet inte var planerat mer än två timmar i förväg, även om man är hundra på att det inte var CP. Däremot är det högst sannolikt att GM planerat saken i sina tankar eller i alla fall fantiserat om det.
Citera
2018-03-26, 18:42
Medlem
Slås av hur många här, som tror sig veta vem som mördade OP. Och då men jag er som på olika sätt påstår er ha kontakt med PU, och att just ER misstänkte är den rätte.
OM nu (som ni påstår) PU vet att just ER misstänkte har gjort detta, inga tvivel finns, just ER misstänkte är mördaren. Detta utan rättegång etc...då tycker jag det är VÄLDIGT märkligt att de inte ”släppt” den nyheten. För nog måste t o m NI förstå vilket nyhetsvärde detta har?

Många andra här, har däremot väldigt vettiga och konstruktiva diskussioner.
Citera
2018-03-26, 18:50
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Inte lirkat. Men just så som du säger var det vid mitt första samtal. Jag var liksom inte på topp då utan det var stor stress. Hjärnan arbetar inte så bra då.
Du fick bekräftat av PU att Svartenbrandt mördade Olof Palme. Okej. Är du säker på att du är på topp nu?
Citera
2018-03-26, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Han har nog väntat på denna dagen då Olof är utan livvakt. Han väntar vid tunnelbanan på Sveavägen, eftersom Olof kom till Sveavägen med tunnelbanan. Han har helt enkelt koll på Olof.

Tyvärr så jobbade han nog på sin arbetsplats!
Citera
2018-03-26, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Detta har diskuterats ett antal gånger i tråden. Det råder ingen tvekan om att OP sköts med andra skottet.

Första skottet missar, tror OP stannar upp hastigt när mördaren lägger höger arm på OP axel.
Första skottet går längs LP ryggrad och svedan lär ju rimligtvis komma strax efter det andra skottet.
Det andra skottet är öppet mål och träffar där det ska.
Min teori bygger på att Lisbeth aldrig var målet.
Endast Palme.
Är jag ute och cyklar?
Citera
2018-03-26, 19:02
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Första skottet missar, tror OP stannar upp hastigt när mördaren lägger höger arm på OP axel.
Första skottet går längs LP ryggrad och svedan lär ju rimligtvis komma strax efter det andra skottet.
Endast Palme.
Är jag ute och cyklar?
Du är inte ute och cyklar. Du tänker nyktert utan förhastade slutsatser.

Edit: Vänster hand bör det ha varit, om det lades en hand på axeln dvs vilket är ganska oklart.
Senast redigerad av Sobrilbil 2018-03-26 kl. 19:08.
Citera
2018-03-26, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biooid
I något förhör nämns att ambulansen lämnat kvar något på platsen. Den som sade det tyckte att det var udda, kan det varit Söderström?
Nej, det var Stig Engström som reagerade på att de lämnade en oanvänd slemsug på platsen.
Citera
2018-03-26, 19:14
Medlem
Tror aldrig någonsin jag har läst eller sett någon ”expert” polis, journalist eller politiker som frågat varför han mördades. Aldrig!

Kan de svara på den frågan så hittar de mördaren / de bakom. Men eftersom svaret går tvärtemot deras ideologi så vill de inte ställa den frågan. Dyker den upp hittar de bara på något svar som passar deras världsbild..

Som en blind man som ägnar hela sitt liv åt att leta efter ljuset.
Citera
2018-03-26, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Du är inte ute och cyklar. Du tänker nyktert utan förhastade slutsatser.

Edit: Vänster hand bör det ha varit, om det lades en hand på axeln dvs vilket är ganska oklart.

Utgår från AB vittnesmål och polisens första rekonstruktion ngn dag efter mordet.
Senare bortser man helt från detta när CP kommer in i bilden som är högerhänt och cirkusen drar igång.
Dom första vittnesmålen och uppgifterna är dom mest intressanta enligt mig. Trots brister är dessa det bästa vi kan luta oss tillbaka på.

Här har man rekonstruerat det på ett fel sätt?
Eller sprider norsk media desinformation?
http://www.leopoldreport.com/Polis%20rekonstr..JPG
Senast redigerad av MbmA 2018-03-26 kl. 19:25.
Citera
2018-03-26, 19:25
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Tyvärr så jobbade han nog på sin arbetsplats!
Det gjorde han nog inte. För vi vet med säkerhet att han var på Norrmalm strax efter klockan elva på kvällen.
Citera
2018-03-26, 19:31
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Utgår från AB vittnesmål och polisens första rekonstruktion ngn dag efter mordet.
Senare bortser man helt från detta när CP kommer in i bilden som är högerhänt och cirkusen drar igång.
Dom första vittnesmålen och uppgifterna är dom mest intressanta enligt mig. Trots brister är dessa det bästa vi kan luta oss tillbaka på.

Här har man rekonstruerat det på ett fel sätt?
Eller sprider norsk media desinformation?
http://www.leopoldreport.com/Polis%20rekonstr..JPG
AB kan mycket väl ha tagit den utsträckta handen med revolvern för en omfamning. AB var berusad och spanade efter sina vänner, han fäste ingen större uppmärksamhet vid de tre personerna framför honom innan det small. IM som också tyckte sig se en hand på axeln säger bestämt att GM höll vapnet i höger hand. Men oavsett om det förekom en handpåläggning eller inte så talar i princip allt för att OP träffades av andra skottet.
Citera
2018-03-26, 19:34
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Endast Palme.
Är jag ute och cyklar?
GM lägger vänster hand på OP:s vänster axel

källa sida 17: https://drive.google.com/file/d/0BxuBxyn2s5hMdGUwbjJ1WVNuOXc/view
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in