2018-03-26, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Haha vi får väl se!
Intressant att Mikael H blivit förhörd av PU.
Jo han har ju farit med sagor förr. Om Cp spåret. Kanske nu det som varit bakom kulisserna att någon knarkpolis eller rövare sett CP som som sagt varken KP eller allmänheten kommer att köpa.
Citera
2018-03-26, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Det är det enda spåret?
Ja jag tror det... Tystnad i 30 år gör att det inte går att trolla bort längre. Enda outredda som finns kvar.
Citera
2018-03-26, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Just så som Belich beskrev den verkliga mordkulan som helt uppenbarligen rikoschetterat mot betongplattan där OP föll. Träffpunkten var markerad med ett vitt plaströr, som ambulanspersonalen skulle antas ha kvarlämnat, och fyndplatsen markerades med en gasbinda knuten kring gallret i ögonhöjd framför pelaren. Detta syns tydligt på de bilder PU senare lämnade ut.

I något förhör nämns att ambulansen lämnat kvar något på platsen. Den som sade det tyckte att det var udda, kan det varit Söderström?

Jag får ändå inte ihop det. Ifall belichkulan eller en annan kula som hittats på samma plats inte är skjuten från gatuplan så måste en prickskytt suttit på andra sidan vasagatan?

http://2.bp.blogspot.com/-RIMxoKWjnAQ/TWK8XUwwe6I/AAAAAAAAAH8/ETHVZZASFzg/s1600/img_0580.jpg

En kula riktad mot palme som träffar betongplattan han står på måste väl vara skjuten rakt ovanifrån? Från vilken annan vinkel som helst så måste väl en kula som träffar nära Palmes fötter vara en väldigt grov miss?

Jag säger inte att det ena eller andra inte stämmer, bara att allt inte kan stämma samtidigt, åtminstone inte med en skytt.
Citera
2018-03-26, 11:38
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Ja jag tror det... Tystnad i 30 år gör att det inte går att trolla bort längre. Enda outredda som finns kvar.
Slarv med ensamma gärningsmän borde inte vara omöjligt heller kan man tycka.
Citera
2018-03-26, 11:40
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Mikael H behöver i och för sig inte ha rätt och ordvalet behöver inte utesluta en konspiration.
Sedan 1987 finns en belöning på 50 miljoner kronor till den som ger tipset som gör att mordet på Olof Palme kan klaras upp. Hade det varit fler människor bakom mordet, då hade någon, på ett eller annat sätt sagt något.
Citera
2018-03-26, 11:43
Medlem
Citat:
Mikael H behöver i och för sig inte ha rätt och ordvalet behöver inte utesluta en konspiration.
Hylins trovärdighet är låg liksom en del andras. Alla de som lämnar nya uppgifter blir grillade av PU sedan Flygare .. Men de tror att de därmed har gehör för sitt.
Förhörda sista 4 år. Nässen, Donald, och andra uppgiftslämnare som påstår sig ha lösningen samt mordplattsvittnen på PUs initiativ.
Citera
2018-03-26, 11:44
Medlem
Har ni någon tanke om det här att vittnet BP efter andra kulan såg snörök på vasagatans östra gångbana ca tio meter norr om Tunnelgatans korsning ?

Jag är ganska säker på att något annat vittne nämnt något liknande, någon som vet?

edit: JÅS såg "att det rök i marken en bit från offret ut mot körbanan, vilket han också visat för undersökande tekniker." Jag är rätt säker på att jag läst att ytterliga något vittne sett det också.
Senast redigerad av biooid 2018-03-26 kl. 12:00.
Citera
2018-03-26, 11:45
Medlem
ben-varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HubertNorlen
Är det någon som har sett någon förklaring till varför Jallai ändrade åsikt? Och - mer generellt - har det presenterats någon plausibel motivbild för varför Sovjet skulle vilja mörda OP? Theutenberg verkar, om jag har förstått saken rätt, anse att OP hade en för tuff linje mot Sovjet i gränsdragningsförhandlingarna, men jag tycker det verkar litet långsökt.

Var det inte framför allt att Pierre Schori hade en för mjuk linje?
Citera
2018-03-26, 11:48
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biooid
I något förhör nämns att ambulansen lämnat kvar något på platsen. Den som sade det tyckte att det var udda, kan det varit Söderström?

Jag får ändå inte ihop det. Ifall belichkulan eller en annan kula som hittats på samma plats inte är skjuten från gatuplan så måste en prickskytt suttit på andra sidan vasagatan?

http://2.bp.blogspot.com/-RIMxoKWjnAQ/TWK8XUwwe6I/AAAAAAAAAH8/ETHVZZASFzg/s1600/img_0580.jpg

En kula riktad mot palme som träffar betongplattan han står på måste väl vara skjuten rakt ovanifrån? Från vilken annan vinkel som helst så måste väl en kula som träffar nära Palmes fötter vara en väldigt grov miss?

Jag säger inte att det ena eller andra inte stämmer, bara att allt inte kan stämma samtidigt, åtminstone inte med en skytt.
Prickskyttar på tak eller från fönster och startpistoler och utplacering av kulor osv. när OP inte ens själv visste att han skulle gå på bio förrän två timmar innan och ingen visste hur paret skulle bege sig från platsen. Mycket svårt att köpa en sådan teori.
Citera
2018-03-26, 11:50
Medlem
Citat:
Slarv med ensamma gärningsmän borde inte vara omöjligt heller kan man tycka.
Nej alla är utredda och man vet att OP var övervakad av en grupp personer om minst 3-4 under en tid före mordet.

Om de träder fram och påstår att någon annan smatt emellan får de stora problem med trovärdigheten.

Enklast att erkänna. Ingen kommer att köpa ensam gärningsman och som sagt redan för 7 år sedan erbjöds kontakt via OF med dessa mot amnesti.
Citera
2018-03-26, 11:53
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Sedan 1987 finns en belöning på 50 miljoner kronor till den som ger tipset som gör att mordet på Olof Palme kan klaras upp. Hade det varit fler människor bakom mordet, då hade någon, på ett eller annat sätt sagt något.
Jag tror inte på en konspiration, jag tror på en ensam gärningsman som såg OP av en slump. Ville bara nämna att det Mikael H sa förmodligen inte betyder nåt särskilt.
Citera
2018-03-26, 11:57
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Nej alla är utredda och man vet att OP var övervakad av en grupp personer om minst 3-4 under en tid före mordet.

Om de träder fram och påstår att någon annan smatt emellan får de stora problem med trovärdigheten.

Enklast att erkänna. Ingen kommer att köpa ensam gärningsman och som sagt redan för 7 år sedan erbjöds kontakt via OF med dessa mot amnesti.
Man VET att OP var övervakad?
Hur kan du veta att alla potentiella ensamma gärningsmän är tillräckligt utredda?
Beroende på vad PU har för bevis kan man köpa vad som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in