Citat:
Ursprungligen postat av
Tinuviel
Vad tror du ligger bakom konflikten/driver den? Ser #jagärhär IRM som konkurrenter, handlar det om olika synsätt avseende definitionen av rasism eller grundar det sig i att Mina Dennert har svårt att hantera kritik vilket hon nu fått från representanter för IRM såväl avseende sin lönenivå som att hon satte sitt namn under samma upprop som SUM?
Eller handlar det om något helt annat?
Med reservation för att jag så klart inte är helt opartisk i frågan så tror jag helt enkelt att Dennert är ute på väldigt djupt vatten och vevar lite på känsla och i panik.
I nuläget lever hon på JÄH, men har sagt att hon planerar att sluta efter valåret. Min killgissning är att det är typ då miljonen de fått in i donationer och pris tar slut. Då hoppas hon nog ha hunnit bygga upp en plattform hon kan leva på även i fortsättningen, för ur mitt perspektiv tror jag inte hon har någon som helst plan för JÄH som kommer att hålla folk intresserade.
Därför blir det nog lite besvärligt när hon får kritik, ja. Varje gång är det typ samma förlopp. Först försöka undvika kritiken med komplimanger, sen rättfärdiga, sen påpeka att hon minsann utsätts för hat/rasism/kvinnohat och försvinna. Så även denna gång, förutom att hon valde att ljuga om IRM också. Gillar inte lögnare.