2018-03-26, 09:37
Medlem
Jag var in och tittade på Bo Theutenberg på twitter, man märker snabbt att Ryssland inte tillhör hans favoriter.
Han bör ha varit extremt misstänksam mot allting och alla som kunde tänka sig närma dåvarande Sovjetunionen och dess allierade.

Finns det några förslag på personer på twitter som kan vara intressanta med åsikter/kunskaper om Palme?
Citera
2018-03-26, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Jag var in och tittade på Bo Theutenberg på twitter, man märker snabbt att Ryssland inte tillhör hans favoriter.
Han bör ha varit extremt misstänksam mot allting och alla som kunde tänka sig närma dåvarande Sovjetunionen och dess allierade.

Finns det några förslag på personer på twitter som kan vara intressanta med åsikter/kunskaper om Palme?

Har du testat att använda sökord på twitter för att hitta folk som pratar om Palme?
Citera
2018-03-26, 09:48
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ---xOOx---
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Onqn2O/palmeutredningen-kommer-laggas-ner

Vad betyder detta?

Att Mikael H förstår vad som händer nu

Mikael H: "Jag kan ju säga att jag har fått veldig stärka indikationer på att utredningen läggas ner. Sen har man ju också hört KP:s uttalande både i Veckans brott och DN att han inom kort kommer att presentera en mördare eller ett potentiellt scenario och när man utrykker sig så, så indikerar det ganska stärkt, att skal man presentera någon, då innebär det att hela utredningen läggas ner"
Senast redigerad av 299792458 2018-03-26 kl. 09:54.
Citera
2018-03-26, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Del av kampanjen OF mfl lanserat via denne. Jallai numera på det tåget. En gång var det försvaret i rättegången. De bygger ett korthus härav, Ib gänget... De försöker nog sy ihop det med PKK.

Är det någon som har sett någon förklaring till varför Jallai ändrade åsikt? Och - mer generellt - har det presenterats någon plausibel motivbild för varför Sovjet skulle vilja mörda OP? Theutenberg verkar, om jag har förstått saken rätt, anse att OP hade en för tuff linje mot Sovjet i gränsdragningsförhandlingarna, men jag tycker det verkar litet långsökt.
Citera
2018-03-26, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HubertNorlen
Är det någon som har sett någon förklaring till varför Jallai ändrade åsikt? Och - mer generellt - har det presenterats någon plausibel motivbild för varför Sovjet skulle vilja mörda OP? Theutenberg verkar, om jag har förstått saken rätt, anse att OP hade en för tuff linje mot Sovjet i gränsdragningsförhandlingarna, men jag tycker det verkar litet långsökt.
Ja den storyn är märklig minst sagt. Nära PKK spåret med nån tvist. Anders är numera övertygad att Barbro är Sagnell.
Citera
2018-03-26, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458

Mikael H: "Jag kan ju säga att jag har fått veldig stärka indikationer på att utredningen läggas ner. Sen har man ju också hört KP:s uttalande både i Veckans brott och DN att han inom kort kommer att presentera en mördare eller ett potentiellt scenario och när man utrykker sig så, så indikerar det ganska stärkt, att skal man presentera någon, då innebär det att hela utredningen läggas ner"
Tja utredningen är ju klar om man hittat mördarna.
Varken din gm eller cianellis är dock aktuella.
Citera
2018-03-26, 10:37
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Polisspåret är det enda aktuella?
Citera
2018-03-26, 10:44
Medlem
Citat:

Haha vi får väl se!
Intressant att Mikael H blivit förhörd av PU.
Senast redigerad av Cianneli 2018-03-26 kl. 11:28.
Citera
2018-03-26, 10:53
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Citat:

Mikael H säger "en mördare" inte "mördarna"

Vem den här mördaren är får alla snart veta, oavsett vad du menar.
Citera
2018-03-26, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Polisspåret är det enda aktuella?
Wt spåret... Vad det nu är för ena. .
Citera
2018-03-26, 11:30
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Mikael H säger "en mördare" inte "mördarna"

Vem den här mördaren är får alla snart veta, oavsett vad du menar.
Mikael H behöver i och för sig inte ha rätt och ordvalet behöver inte utesluta en konspiration.
Citera
2018-03-26, 11:31
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Wt spåret... Vad det nu är för ena. .
Det är det enda spåret?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto