2018-03-21, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Det önskar jag också. Motivet är oerhört bisarrt men inte uteslutet.

Jag tycker nog motivet inte är så bisarrt.

1. Vi tänker oss att gärningsmannen är pressad och mår dåligt sedan en tid tillbaka.
2. En förändring i området (där han bor) påverkar honom negativt(ekonomiskt) genom att det ska byggas en teater.
3. GM stör sig på den kommande föreställningen-Anckarström.
4. GM tar tillfället i akt den 28 februari och ”visar” att det är han som är ”regissören”.

Inte så orimligt motiv men jag skulle vilja ha fler detaljer kring motivet samt GM.
Citera
2018-03-21, 12:49
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stillking

1. Vi tänker oss att gärningsmannen är pressad och mår dåligt sedan en tid tillbaka.
2. En förändring i området (där han bor) påverkar honom negativt(ekonomiskt) genom att det ska byggas en teater.
4. GM tar tillfället i akt den 28 februari och ”visar” att det är han som är ”regissören”.

Inte så orimligt motiv men jag skulle vilja ha fler detaljer kring motivet samt GM.
Att en sådan förändring skulle påverka honom så starkt är bisarrt, men visst finns det sjuka människor.

Man får lägga till att han i så fall brukade gå runt med en revolver, kanske även en mask, för att skjuta någon och att bland alla potentiella offer (vilket borde vara ganska många) råkar det bli just statsministern.
Senast redigerad av Sobrilbil 2018-03-21 kl. 13:04.
Citera
2018-03-21, 12:51
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SGDF
Det här är en intressant tanke, inte minst när man väger in vad KP säger. Vad säger han?

Att han säkert kommer fram till sanningen, att GM troligtvis inte lever. Han säger att vittnens iakttagelser kommer leda honom rätt. Han gör efterforskningar i utlandet.

Vad sägs om att han tittar på Stig, kollar om han har haft vapen, var han i så fall kan tänkas fått tag i dom. Att han läser förhören, även dom som inte är offentliga, plus frågar igen. Försöker placera Stig.

Vad sägs om det?

Alternativt NF, men han lever ju.

Du ger dig inte med din SE.

Återpostar mitt tidigare inlägg.

(FB) Mordet på Olof Palme - 28 februari 1986

Hur mycket du än vill så fanns inte SE på mordplatsen när mordet skedde. Eftersom det var tidsmässigt omöjligt.

Om du inte håller med om det så förutsätter jag/vi att du redovisar en annan tidtabell utifrån tillgängliga fakta. Utan fantasier eller önsketänkande.
Citera
2018-03-21, 13:01
Medlem
Citat:
Man får lägga till att han i så fall brukade gå runt med en revolver, kanske även en mask, för att skjuta någon och att bland alla potentiella offer (vilket borde vara ganska många) råkar det bli just statsministern.

Det är b.l.a dessa frågeställningar som jag vill ha svar på...

... När upptäckte NF paret Palme under kvällen? Utanför biografen? Fanns det medhjälpare?
Citera
2018-03-21, 13:02
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Tanken tycker jag inte är konstig, men att inte instinktivt vända sig om i ett sådant läge kan jag inte köpa.
Jag har tänkt på det, varför han säger att han fortsatt gå 10-15 sekunder ? eller varför han talar om meter och sekunder ?

Det kan ha något att göra med mannen i blå jacka (som han vill sätta dit) Om han hade sagt att han genast vända sig, då skulle han ha haft svårare frågor om mannen i blå jacka.

För att säga det rakt ut, han vet inte exakt vad AB gjorde bakom sig på mordplatsen och måste hoppa över det i sin detaljerad förklaring. Han vet inte exakt vad AB gjorde sekunderna efter skotten och kan inte säga han såg det.
Senast redigerad av 299792458 2018-03-21 kl. 13:06.
Citera
2018-03-21, 13:10
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Jag har tänkt på det, varför han säger att han fortsatt gå 10-15 sekunder ? eller varför han talar om meter och sekunder ?

Det kan ha något att göra med mannen i blå jacka (som han vill sätta dit) Om han hade sagt att han genast vända sig, då skulle han ha haft svårare frågor om mannen i blå jacka.

För att säga det rakt ut, han vet inte exakt vad AB gjorde bakom sig på mordplatsen och måste hoppa över det i sin detaljerad förklaring. Han vet inte exakt vad AB gjorde sekunderna efter skotten och kan inte säga han såg det.
Jag kan tänka mig att en sådan människa är förvirrad och ologisk i sitt tänkande och att hans vittnesmål blir en följd av det. Mycket möjligt att han på ett vagt sätt tänkte något sådant ja.
Citera
2018-03-21, 13:26
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Jag håller med om att NF:s iakttagelser kan ifrågasättas och att 299792458 teori om mordet är mycket intressant!

299792458 anser jag är den första som faktiskt teoretiskt placerar NF till mordplatsen och motiv till dådet verkar också finnas. Önskar dock att 299792458 kunde konkritisera motivet nu när hen avslöjat motivbilden till hälften.

Enligt mig är mördaren totalt okänd.

Ska vi tro alla skribenter på detta forum så stod mördarna i kö från Grand till Dekorima. Från AA via Svarten till EDK. För att inte tala om CP.

All sans och förnuft har sedan länge försvunnit i tråden.

Om man nu tror på en specifik person så borde man väl kunna presentera någon form av fakta som kan kopplas ihop med mordplatsen. Och inte massa nonsens. Eller i vissa fall rent önsketänkande.

Med stor sannolikhet hör mördaren ihop med WT-bärarna. På ena eller andra sättet. Utan att de identifieras kan inte mordet lösas.

Om man tror att männen med kommunikationsutrustning kan identifieras via vittnen på/runt mordplatsen är man ute och cyklar.

De enda som man idag vet befann sig på Tunnelgatan/Sveavägen var en narkotikaspaning. Det tog 30 år innan Dag erkände fakta. Fakta som TN idag har bekräftat. Med tillägget att någon/några smet från sitt uppdrag i förtid. Alla andra presumtiva bärare är rena spekulationer. Mer eller mindre välgrundade.
Citera
2018-03-21, 13:32
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Enligt mig är mördaren totalt okänd.

Ska vi tro alla skribenter på detta forum så stod mördarna i kö från Grand till Dekorima. Från AA via Svarten till EDK. För att inte tala om CP.

All sans och förnuft har sedan länge försvunnit i tråden.

Om man nu tror på en specifik person så borde man väl kunna presentera någon form av fakta som kan kopplas ihop med mordplatsen. Och inte massa nonsens. Eller i vissa fall rent önsketänkande.

Med stor sannolikhet hör mördaren ihop med WT-bärarna. På ena eller andra sättet. Utan att de identifieras kan inte mordet lösas.

Om man tror att männen med kommunikationsutrustning kan identifieras via vittnen på/runt mordplatsen är man ute och cyklar.

De enda som man idag vet befann sig på Tunnelgatan/Sveavägen var en narkotikaspaning. Det tog 30 år innan Dag erkände fakta. Fakta som TN idag har bekräftat. Med tillägget att någon/några smet från sitt uppdrag i förtid. Alla andra presumtiva bärare är rena spekulationer. Mer eller mindre välgrundade.
Nu när Krister Petersson i princip lovat en lösning kan man nog utesluta en del teorier. Alltför känsliga förklaringar skulle nog inte läggas fram. Därmed antar jag att ensamma gärningsmän ökat med stor sannolikhet.
Citera
2018-03-21, 13:37
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Jag håller med om att NF:s iakttagelser kan ifrågasättas och att 299792458 teori om mordet är mycket intressant!

299792458 anser jag är den första som faktiskt teoretiskt placerar NF till mordplatsen och motiv till dådet verkar också finnas. Önskar dock att 299792458 kunde konkritisera motivet nu när hen avslöjat motivbilden till hälften.
Då tar vi ett steg närmare, Stillking

Vallentunaborna som förlorade när teater utbyggnadsplanerna genomfördes 1985/86 var de som arbetade på Tellus. Tellus Maskins lokaler förvandlades til ett teater var premiärföreställningen skulle vara kungamordet. De anställda på Tellus hade inte en chans.

källa: http://oi64.tinypic.com/2ag2td0.jpg
Citera
2018-03-21, 14:21
Medlem
Sobrilbils avatar
Något som bekräftar det NF påstår att en person arbetade i skyltfönstret i butiken La Cartarie vid tiden för mordet? (Eller i någon annan butik som skulle kunna förväxlas).

Och är det någon som känner till NF:s förklaring till varför han befann sig vid mordplatsen? Vet man vad han gjorde efteråt?
Senast redigerad av Sobrilbil 2018-03-21 kl. 14:30.
Citera
2018-03-21, 14:30
Medlem
Citat:

Om han är Grandmannen, hur vet han att han skall stå just där och vänta?
Citera
2018-03-21, 14:34
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Om han är Grandmannen, hur vet han att han skall stå just där och vänta?
Om NF är GM så tyder ingenting på att han var Grandmannen, utan tvärtom eftersom han är virrig och ändrar sig med sin förklaring om var han såg paret Palme osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in