Citat:
Ursprungligen postat av
givemeyourmoney
Kenneth Verlage
den 23 mars kl. 09:04
Ett par uppdateringar från mig på Postnord:
Vi har nu byggt lösningen så ni kan se foto på paketet på betalningssidan (innan ni betalar). Jag såg den idag, men den är inte releasad allmänt än. Måndag tror jag.
Den lösningen funkade för mig på lördagen, dock paket ifrån USA och inte Kina.
Men efter man betalat kan man inte komma åt bilden mer.
Systemet för betalning är bra, men det suger som fan att det blir fördröjning även efter man betalat.
Man skulle ju tro att paketet skulle varit på väg nu eftersom jag betalade på lördagen, men paketet är inte ens inscannat på trackingen hos postnord, och ligger alltså fortfarande på ett lager.
Detta är lite problematiskt, paketet kom med usps och helt plötsligt upphör trackingen ifrån usps och är borta i mer än en vecka. Så man vet inte vart paketet är. Det var först när jag fick ett sms om betalning som jag visste att svenska posten över huvudtaget hade fått mitt paket, på bilden de tagit i det nya systemet kan jag se att de har klistrat på en lapp med ett helt nytt svenskt tracking-id över det gamla.
Men varken det gamla eller det nya tracking-id som jag såg på bilden finns i deras system när jag söker efter det. Det verkar alltså inte scannas in över huvudtaget under de nya tullklareringsprocesserna? Detta kunde man följa förut på deras tracking.
Som det verkar nu är mitt paket i ett limbo då det verkar ligga på ett lager någonstans och de ska leta upp det igen efter jag betalat och sedan scanna in det och skicka iväg.