2018-03-24, 17:43
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facked-Up
I sitt bästa slag så skulle Zlatan tillföra enormt mycket. OM han underordnar sig Janne och kollektivet.
Det är nog där det spricker tror jag (om vi förutsätter att han är tillbaka i toppform när det är dags). För mycket kan man säga som honom men ödmjuk är inte hans grej 😎

Slatan platsar inte i landslaget. Jag med flera har tjatat om det i sååå många år. Nu har vi äntligen fått rätt och utan Slatan slagit alla omöjliga nationet som vi aldrig kunnat slagit med Slatan i laget.

Om Slatan får vara med i VM är det samma sak som att vi lämnar Walk-Over, vi ger upp. Vi vill inte vinna. Och då tycker jag att vi likahärna kan be omursäkt till italien och holland

Nejfyfan vilket svek moy folket och truppen om man ens övervägar sopan Slatan
Citera
2018-03-24, 21:21
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Slatan platsar inte i landslaget. Jag med flera har tjatat om det i sååå många år. Nu har vi äntligen fått rätt och utan Slatan slagit alla omöjliga nationet som vi aldrig kunnat slagit med Slatan i laget.

Om Slatan får vara med i VM är det samma sak som att vi lämnar Walk-Over, vi ger upp. Vi vill inte vinna. Och då tycker jag att vi likahärna kan be omursäkt till italien och holland

Nejfyfan vilket svek moy folket och truppen om man ens övervägar sopan Slatan

Slatan platsar inte men Zlatan kan mycket väl ta en plats i truppen.

Jag tror inte det har någon betydelse för Sverige kommer inte att gå vidare från gruppen.
Citera
2018-03-24, 21:35
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Slatan platsar inte men Zlatan kan mycket väl ta en plats i truppen.

Jag tror inte det har någon betydelse för Sverige kommer inte att gå vidare från gruppen.
Inte med det tafatta spelet vi såg i kväll, men med samma krigarglöd som vi stundtals såg i kvalet kan vi absolut ta oss vidare. Räknar dock med att det blir en usel insats mot Sydkorea och förlust mot Tyskland, och att även Mexiko-matchen blir en besvikelse.

Upp till bevis för laget Sverige helt enkelt. Nu utan en Zlatan som sinkar ska det väl gå utmärkt.
Citera
2018-03-24, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Inte med det tafatta spelet vi såg i kväll, men med samma krigarglöd som vi stundtals såg i kvalet kan vi absolut ta oss vidare. Räknar dock med att det blir en usel insats mot Sydkorea och förlust mot Tyskland, och att även Mexiko-matchen blir en besvikelse.

Upp till bevis för laget Sverige helt enkelt. Nu utan en Zlatan som sinkar ska det väl gå utmärkt.
Problemet idag är att vi spelade med Svensson / Larsson mittfält. Det är inte vad vi körde i kvalet. Med EKdal / JJ är det annorlunda och man kan spela sig ur sån press som Chile hade idag så fort vi hade boll och då har vi ytor att nyttja.

Många kastar skit på dagens match utan i åtanke att vi lirade utan ordinarie mittfält, målvakt eller vänsterback.

Man borde faktiskt testa Hiljemark/Tibbling/Quaison etc lite i matcher som detta. Seb och Svensson vet vi var vi har dem.
Citera
2018-03-25, 00:33
Medlem
eternussermos avatar
Vi får verkligen hoppas att Zengin ställer sig till förfogande, mittfältsspelet var under all kritik!
Citera
2018-03-25, 00:40
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Vi får verkligen hoppas att Zengin ställer sig till förfogande, mittfältsspelet var under all kritik!

Behövs det bollpojkar?
Citera
2018-03-25, 10:00
Medlem
MustavGandelmanns avatar
Spännande att läsa att det nu är bekräftat att det finns en dialog mellan Zlatan och förbundet. Det ska tydligen pratas varje dag.

Ska bli intressant att se om Janne har karaktären att bevara laget före jaget. Men det mesta pekar på att det blir en seger för massmedia. I Sverige är alltid sagorna viktigare än det sportsliga. Om det bara är "ytan" och gamla lagrar det handlar om så kan vi lika gärna sammanställa ett lag med Sveriges bästa nu levande landslagsspelare och skicka ut de på planen i VM och låta de gå och vinka till publiken i 90 minuter. Kul att se brollan på plan igen i en stor turnering! Ser fram emot denna nostalgitripp och ser fram emot att läsa tidningarna mer än jag tittar på matcherna.Det sportsliga får andra lag syssla med. I Sverige sysslar vi med bilder.
Senast redigerad av MustavGandelmann 2018-03-25 kl. 10:05.
Citera
2018-03-25, 11:14
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MustavGandelmann
Spännande att läsa att det nu är bekräftat att det finns en dialog mellan Zlatan och förbundet. Det ska tydligen pratas varje dag.

Ska bli intressant att se om Janne har karaktären att bevara laget före jaget. Men det mesta pekar på att det blir en seger för massmedia. I Sverige är alltid sagorna viktigare än det sportsliga. Om det bara är "ytan" och gamla lagrar det handlar om så kan vi lika gärna sammanställa ett lag med Sveriges bästa nu levande landslagsspelare och skicka ut de på planen i VM och låta de gå och vinka till publiken i 90 minuter. Kul att se brollan på plan igen i en stor turnering! Ser fram emot denna nostalgitripp och ser fram emot att läsa tidningarna mer än jag tittar på matcherna.Det sportsliga får andra lag syssla med. I Sverige sysslar vi med bilder.

Det är tokviktigt att stärka gruppen ännu mer och visa redan nu att man inte vill ha en sån som Slatan i laget. Det har daltats alldeles för länge och vi har aldrig varit så dåliga som när Slatan har varit med.
Citera
2018-03-25, 12:11
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Det är detta som är hela grejjen.

Folk sitter alltså att hoppas på att man först ska lulla runt Zlatan för att först få han att hänga med.
Då ska han ersätta en som varit med och KRIGAT oss till VM.
Sen ska man hoppas han för första gången på 36år ändrar mentalitet till ett lag och kollektiv orienterat sådant.
Sen ska man hoppas att skadan inte är tillbaka.
Sen ska man hoppas att han är i bra form.

Är det bara jag som ser det katastrofalt löjliga och naiva i detta?

Nej, det är verkligen inte bara du. Det framgår inte minst i tråden, även om inte alla formulerar det lika bra Det sista som överger människan är hoppet, heter det. Men hoppet om Zlatan har verkligen gått till överdrift. Folk klänger fast vid minnen av hans storhetstid och hoppas att han ska kunna upprepa det, och dessutom lyfta landslaget på ett sätt han inte lyckades med ens då. Nej, sluta hoppas på det omöjliga. Nu är han bara hopplös. Lev i nuet och stötta vårt landslag i stället.
Citera
2018-03-25, 14:38
Medlem
freeriderXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick

Nej, det är verkligen inte bara du. Det framgår inte minst i tråden, även om inte alla formulerar det lika bra Det sista som överger människan är hoppet, heter det. Men hoppet om Zlatan har verkligen gått till överdrift. Folk klänger fast vid minnen av hans storhetstid och hoppas att han ska kunna upprepa det, och dessutom lyfta landslaget på ett sätt han inte lyckades med ens då. Nej, sluta hoppas på det omöjliga. Nu är han bara hopplös. Lev i nuet och stötta vårt landslag i stället.

Storhetstid och storhetstid. Han gjorde en hel del mål så sent som 2017 innan skadan.

Plus ett frisparksmål i december 2017 med en liten comeback.

Vi får väl se hur det går i USA och kanske i landslaget.
Senast redigerad av freeriderXII 2018-03-25 kl. 14:43.
Citera
2018-03-25, 19:34
Medlem
Fan vad jag älskar att Janne Andersson nu ryter ifrån och hänger ut Sjöstrand och Richt och visar vem som bestämmer. Han är nog jävligt trött på hur det har gullats med Zlatan i förbundet och Zlatans snackande om att dörren till landslaget i princip är öppen för honom om han önskar. Jag är rejält övertygad om att Zlatan aldrig kommer att sätta sin fot i Jannes landslag för Janne gillar inte egon.

Sen kan man undra varför Sjöstrand och Richt håller på att ringa Zlatan hela tiden. De har inte ett skit med laget att göra. Sjöstrand skulle nog runka av Zlatan vilken dag som helst. Det var väl han som godkände den gigantiska Zlatanstatyn. Är det en öppen konflikt mellan Sjöstrand och Janne på g?

https://www.expressen.se/sport/fotboll/landslaget/maktkamp-om-zlatan-nu-ar-konflikten-offentlig/
Citera
2018-03-25, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fille277
Fan vad jag älskar att Janne Andersson nu ryter ifrån och hänger ut Sjöstrand och Richt och visar vem som bestämmer. Han är nog jävligt trött på hur det har gullats med Zlatan i förbundet och Zlatans snackande om att dörren till landslaget i princip är öppen för honom om han önskar. Jag är rejält övertygad om att Zlatan aldrig kommer att sätta sin fot i Jannes landslag för Janne gillar inte egon.

Sen kan man undra varför Sjöstrand och Richt håller på att ringa Zlatan hela tiden. De har inte ett skit med laget att göra. Sjöstrand skulle nog runka av Zlatan vilken dag som helst. Det var väl han som godkände den gigantiska Zlatanstatyn. Är det en öppen konflikt mellan Sjöstrand och Janne på g?

https://www.expressen.se/sport/fotboll/landslaget/maktkamp-om-zlatan-nu-ar-konflikten-offentlig/

Hans principstarka struktur står vid sig än verkar det som. Skönt att se.

Folk gnäller för fullt efter gårdagens förlust och skyller på Berg och Toivonen men undviker mittfältets situation och Augustinson och Olsen och sedan ropar efter Zlatan som lösningen. Underhållning på hög nivå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in