Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2018-03-25, 19:34
Medlem
carlpetersen73s avatar
Noterar att det växer tvättställen som svampar ur jorden. För 120 spänn får jag en helt grym handtvätt, bestående av avfettning, rengöring av valsar/dörrsidor samt rengöring av mattorna. Även fälgarna tvättas och allt går på 10-15 minuter.

Känns inte värt att stå och slabba med det själv längre. Var tvättar du bilen?
Citera
2018-03-25, 19:45
Medlem
ElvisFans avatar
Automatisk biltvätt.
Citera
2018-03-25, 19:45
Medlem
MrMadoffs avatar
I regnet det är gratis, var dock ett tag sen sist.
Citera
2018-03-25, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Noterar att det växer tvättställen som svampar ur jorden. För 120 spänn får jag en helt grym handtvätt, bestående av avfettning, rengöring av valsar/dörrsidor samt rengöring av mattorna. Även fälgarna tvättas och allt går på 10-15 minuter.

Vet inte vilken ort ni befinner er på, men här i Umeå finns än så länge endast ett fåtal anläggningar för handtvätt, därför inte riktigt det där prisläget, dock relativt lika priser som gäller vid en automattvätt.
Får du bilen vältvättad för 120 kronor så väcks snabbt tveksamheten om allt står rätt till, får du verkligen ett kvitto med momsspecifikation? Är det arbete som utförs enbart av personal som uppbär någon form av lönebidrag?
Citera
2018-03-25, 19:48
Medlem
Nu under våren blir det automattvätt, CirkleK's guldtvätt för 179:- med en dusch avfettning innan, det är ingen utställningsbil jag har precis men den är rostkänslig och syns snabbt att den är skitig.

Sommartid blir det utomhus handtvätt, har ett ställe där "alla" kan svänga förbi och det finns kallvatten i slang.

Har sett h2o-tvättarna men aldrig kollat närmre, inte ens pris står på hemsidan, någon som brukar tvätta där?
Citera
2018-03-25, 19:48
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73

Fordonstekniska gymnasiet - heltvätt. 50 kronor
Citera
2018-03-25, 19:53
Medlem
elektronikfreaks avatar
Bor på landet så jag tvättar bilen på min egna gårdsplan med en vattenslag (högtryckstvätt). Billigt och bra.
Citera
2018-03-25, 19:56
Medlem
nittontrettons avatar
Tio mil till närmsta automattvätt- enkel väg. Så ingen större vits. Hinner bli skitig innan man är hemma.

Brukar bara spola av bilen någon gång på sommaren, väldigt sällan dock. Aldrig vintertid.
Citera
2018-03-25, 19:57
Medlem
Automattvätt = Döden
Araberna repar sönder bilen för billiga pengar.
Svennarna tar astronomiska priser för en enkel tvätt.

Vad återstår, jo tvätta själv för hand.
Citera
2018-03-25, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nittontretton
Tio mil till närmsta automattvätt- enkel väg. Så ingen större vits. Hinner bli skitig innan man är hemma.

Brukar bara spola av bilen någon gång på sommaren, väldigt sällan dock. Aldrig vintertid.

Du vet att det är salt på vägen på vintern?
Salt+bilplåt = rost

Det suger lite
Citera
2018-03-25, 20:06
Medlem
dwgs avatar
Då automattvättar missar en hel del så undviker jag sånt.
Men händer kanske nån gång att jag glider in i en.

Tvättade för hand är en bra huvudrensare och avkopplande.
Citera
2018-03-25, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Automattvätt = Döden
Araberna repar sönder bilen för billiga pengar.
Svennarna tar astronomiska priser för en enkel tvätt.

Vad återstår, jo tvätta själv för hand.
Hur tvättar du saltet från underredet när du handtvättar? Hur ofta tvättar du under månaderna med vägsalt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in