Citat:
Ursprungligen postat av
Ghana
Men mina föräldrar trodde inte att Bradleyeffekten fanns längre, trots att jag visade hur fel instituten visade innan förra valet. "Men nuförtiden är det ju inte så kontroversiellt att säga att man röstar på SD". Nähä, inte?
Nej, det är inte lika kontroversiellt att säga det. Men det är kontroversiellt, och alltid någon som kommer att ha en negativ åsikt om det. Så folk ljuger eller håller käft.
En vän till mig sa att han får sparken om det kommer ut.
Många är helt ointresserade av att diskutera politik, men röstar likväl.
Alla Vapenägare och jägare jag diskuterar med kommer rösta på SD pga Vapendirektivet, de har gett upp Nya Moderaterna som anses ha riktigt dålig trovärdighet i dessa frågor. Många Poliser är också tillräckligt öppna för att man ska förstå vart rösten landar. Men de är ju knapt 20000 röster mot Vapenägarnas 700000.
Så, utan alltför stor fantasi skulle man ju kunna se det på ett annat sätt än dina föräldrar. Eftersom det inte är så kontroversiellt längre att rösta på SD, så kanske fler gör det? Men de tänkte inte så gissar jag?
Om 13% kunde rösta på SD när det var tabu, hur många kan inte göra det nu?
Exempelvis min tjej. Hon läser MSB-rapporten om Islam i Sverige, och inser att Mosken på Södermalm - hon jobbar i närheten - är ett tillhåll för riktigt vidriga saker som hon absolut inte vill ska sprida sig.
Hon låter nu värre än mig 2014, och hon delar med sig till nära anhöriga!
Det är en riktig Tsunami som Sjuklövern byggt upp med deras politik.