Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
OK, han säger alltså (enligt Ekstrabladets live) att han inte själv vet varför han högg av just huvudet, för han kunde ju ha gjort en annan indelning av kroppen också, t.ex. på längden eller i trekanter. Men nu gjorde han inte det. Jag tror att han vill ha fram, att om nu kroppen skulle delas upp i delar så var det vettigaste att skära av armar, ben och huvud. Vilket jag håller med om.
När tråden nu handlar om detta mord där tortyr, sexualsadism och piquerism är de sjuka drifter som driver Madsen och som han överarbetar med njutning och frenesi med massiv stick och skärtortyr i detta dåd där det kan tänkas att styckningen för honom var den ultimata formen av piquerism. Att just halshuggning av kvinnor och filmer där kvinnor får halsarna avskurna var en favorit för honom, det vet t.o.m du nu. Skära av halsen på en kvinna i verkligheten måste ju för honom ha känts enormt sexuellt upphetsande med tanka att han "bara" sett det på film, om och om igen. Att få förverkliga den sadistfantasin låg nog högt upp på hans drömsadistlista.
När han då är redo inför "le grande finale", nämligen styckningen, när all hans tortyr, alla hans stick, hugg och knivskärningar plågat henne så svårt, blodet rinner, hon är på väg in i medvetslöshet och död, det är då han vet att han måste börja med att skära av hennes hals, medan hennes hjärta fortfarande slår lite svagt. DÄRFÖR skär han först av hennes huvud, finns ingen som helst annan anledning till det. Om hon redan varit helt död så fanns det ingen praktisk anledning alls att hugga av huvudet, det skulle bara vara ett tidsödande besvär. Att hugga av hennes huvud skulle inte på något sätt underlätta hans förflyttning av henne.
Du håller med Madsen om att det vettigaste var att skära av ben, armar och huvud.
Då vill jag veta vad du har för infallsvinkel där och speciellt när det gäller Kims huvud.
Varför tycker du att det var vettigt att han skulle skära/hugga av hennes huvud?
Kan du, i din sinnevärld, koppla samman Madsens sexualsadistiska intresse av halshuggningar och att titta på filmer där kvinnor får halsen avskuren - med att han skar halsen av Kim?
Eller, vidhåller du att det bara var det "vettigaste"?