2018-03-25, 16:34
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Det besta vid det här laget är nog at hålla flera möjligheter öppna, inte snöa inn på en teori.
Det var jag som hentade fram citatet från Dagbladet, går jag då inn under kategorien "troll och mördarkramare" ?

Är det att snöa in på en teori om jag håller liveflödet på flera kanaler öppet , och sammanställer det mest trovärdiga uttalandet; på 2 av 3 kanaler där pojkvännen säger att han stötte på frun, inte något om att han ringde henne?
F.ö. - vilket av alt som stämmer i dessa uppgifter har ju inte särskilt stor betydelse för fallet.

Om det är viktigt för dig ang T o MK -.nej inte nämnvärt😉
Citera
2018-03-25, 16:37
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Har ju konstigt nog att göra med att det är någon som Peter Madsen som folk med all rätt beundrar för att han går sin egen väg och försöker åstadkomma något med stor drivkraft. Nu borde alla hata han lika mycket som om GM skulle varit Mohammed som nyligen kom från Syrien
En del människor kan inte relatera till en sådan här sak förrän det drabbar dem själva. Jag vet inte vad för filter de här personerna springer omkring med.
Citera
2018-03-25, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nej, det duger inte.

Jag är inte säker på vilket svar det är. Jag ska läsa Ekstrabladets livebloggar från ons-fre nu, jag har inte hunnit det förut. Kanske återkommer när jag sett vad han verkligen sa.

Det duger inte.....då vänder vi på det....källa på att han lämnade en bit av överarmar?

Sedan tar vi nästa fråga, tror du allt PM svarar på åklagarens frågor är absolut sanning nu när han inte kan skona de anhöriga längre?
Ett enkelt ja eller nej duger bäst.
Antingen är det sanningen eller ljug, vad tror du?
Citera
2018-03-25, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
En del människor kan inte relatera till en sådan här sak förrän det drabbar dem själva. Jag vet inte vad för filter de här personerna springer omkring med.

Lite svajig empati, kanske?
Citera
2018-03-25, 16:56
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
OK, han säger alltså (enligt Ekstrabladets live) att han inte själv vet varför han högg av just huvudet, för han kunde ju ha gjort en annan indelning av kroppen också, t.ex. på längden eller i trekanter. Men nu gjorde han inte det. Jag tror att han vill ha fram, att om nu kroppen skulle delas upp i delar så var det vettigaste att skära av armar, ben och huvud. Vilket jag håller med om.
När tråden nu handlar om detta mord där tortyr, sexualsadism och piquerism är de sjuka drifter som driver Madsen och som han överarbetar med njutning och frenesi med massiv stick och skärtortyr i detta dåd där det kan tänkas att styckningen för honom var den ultimata formen av piquerism. Att just halshuggning av kvinnor och filmer där kvinnor får halsarna avskurna var en favorit för honom, det vet t.o.m du nu. Skära av halsen på en kvinna i verkligheten måste ju för honom ha känts enormt sexuellt upphetsande med tanka att han "bara" sett det på film, om och om igen. Att få förverkliga den sadistfantasin låg nog högt upp på hans drömsadistlista.

När han då är redo inför "le grande finale", nämligen styckningen, när all hans tortyr, alla hans stick, hugg och knivskärningar plågat henne så svårt, blodet rinner, hon är på väg in i medvetslöshet och död, det är då han vet att han måste börja med att skära av hennes hals, medan hennes hjärta fortfarande slår lite svagt. DÄRFÖR skär han först av hennes huvud, finns ingen som helst annan anledning till det. Om hon redan varit helt död så fanns det ingen praktisk anledning alls att hugga av huvudet, det skulle bara vara ett tidsödande besvär. Att hugga av hennes huvud skulle inte på något sätt underlätta hans förflyttning av henne.

Du håller med Madsen om att det vettigaste var att skära av ben, armar och huvud.
Då vill jag veta vad du har för infallsvinkel där och speciellt när det gäller Kims huvud.
Varför tycker du att det var vettigt att han skulle skära/hugga av hennes huvud?
Kan du, i din sinnevärld, koppla samman Madsens sexualsadistiska intresse av halshuggningar och att titta på filmer där kvinnor får halsen avskuren - med att han skar halsen av Kim?
Eller, vidhåller du att det bara var det "vettigaste"?
Citera
2018-03-25, 17:06
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
/.../ - Jeg stod i en situation, hvor jeg gerne ville have det døde menneske om bord i en situation, hvor jeg kunne få det overbord. Jeg kunne også have foretaget en anden inddeling på tværs eller langs eller i trekanter. Men det gjorde jeg ikke."
Han fortsätter att snacka sitt skit.- Nu dröjer det inte länge förrän han kommer att ge en livfull beskrivning av vad han i sin "psykose" gjorde med KW i sina tappra försök att ge henne en värdig sjöbegravning. - Härtill tvingas han ifrågasätta om KW då verkligen hunnit avlida; annars kommer han inte att kunna förklara det som rättsläkarna överbevisat honom om: att KW åsamkats 1-2 större skador medan hon varit i livet plus även andra stick- och skärskador i mycket nära anslutning till dödens inträde, alt. strax efter att döden inträtt. - Då håller inga 50 min för att söka få upp KW på däck, följt av en liten sovstund före styckningen, och han måste också erkänna att KW varit blodig när styckningen inleddes (vilket han tidigare på direkt fråga förnekat).
Citat:
Ursprungligen postat av PM
Jeg er overbevist om, at Kim Wall var død, da jeg kom ned i ubåden. Jeg ved ikke, om det stemmer med retsmedicinernes konklusion, men det var min opfattelse. Jeg er meget hurtig overbevist om, at Kim Wall er afgået ved døden. /.../ Jeg har haft hende bundet op, da jeg forsøger at løfte hende, og jeg har håndteret hende på forskellige måder. De stropper, som I har fundet, har siddet der i forvejen og har tjent et formål.
/.../
Hvis jeg havde vidst, at jeg stod i den her situation, så havde jeg jo haft et væld af instrumenter på værkstedet, som jeg kunne have taget med og brugt til at løfte en ud af ubåden. Men det vidste jeg jo ikke, og derfor må jeg bruge, hvad jeg har på ubåden - herunder de her stropper.
Citera
2018-03-25, 17:10
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Är det att snöa in på en teori om jag håller liveflödet på flera kanaler öppet , och sammanställer det mest trovärdiga uttalandet; på 2 av 3 kanaler där pojkvännen säger att han stötte på frun, inte något om att han ringde henne?
F.ö. - vilket av alt som stämmer i dessa uppgifter har ju inte särskilt stor betydelse för fallet.

Om det är viktigt för dig ang T o MK -.nej inte nämnvärt😉

Jo, men varför stenga av möjligheten att pojkvennen ringde Sirid? För allt vi vet nu kan det göra stor skillnad. Och jo, det KAN ha stor betydelse för fallet då det bland annet kan belysa vilken kommunikation som funnits mellan Madsen och hans fru. (Det kan ju även ha funnits annan kommunikation).
Det fetade: om du inte förstår att en normal människa inte vill bli kallad för troll och mörderkramare, ja då undrar jag om hissen går enda upp faktiskt.
Citera
2018-03-25, 17:36
Medlem
En lätt jämförelse med PM:

Igår 24/3 kl 23.00 på TV4Fakta: "Nedräkning till mord" - en dokumentär om ett kvinnomord där förövaren i hemlighet förlustade sig med sexualsadistisk porr på nätet.

Han var en svårt nördig ingenjör med ordning och reda, tabeller och mätningar som främsta intressen och var granne med offret, som var en välutbildad kvinna (landskapsarkitekt).

Hon hade en pojkvän, han hade en flickvän. Han reste mycket i sitt arbete och besökte prostituerade. Han gillade katter(!!!) och när han visste att både hon och han var ensamma i sina lägenheter och hennes katt hade slunkit in i hans lägenhet hade han en förevändning att knacka på hos henne. Hon öppnade, blev överfallen direkt innanför dörren och mördad. Kroppen slängde han som sopor vid en mur.

Han var alltså inte intresserad av att mörda någon av de prostituerade, han ville ha det "fina" offer han hade smygtittat på under en tid.
Citera
2018-03-25, 17:51
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Jag tror Madsen har sagt han hade med en kamera på seglatsen, oklart vilken typ av kamera, men att han tyvärr hade glömt minneskortet.

Om han har ett evigt 'gratiskonto' på GoPros filmlagringssida eller om han har lagrat hos annan gratistjänst, så lär han väl ha lämnat nåt spår efter sig? Med tanke på hans förmåga att dölja sökhistorik etc menar jag.

Tydligen hade han med kameran men hävdar att det inte hade ngt minneskort!
https://nyheter24.se/nyheter/utrikes/905428-peter-madsen-berattar-om-styckningen-det-har-skulle-inte-ske : " Hade med sig kamera
Under rättegången framgick också att Peter Madsen hade en kamera med sig ombord. Minneskortet fanns dock inte i kameran, och ännu har det inte framkommit om polisen har återfunnit minneskortet.
Åklagaren har varit särskilt intresserad huruvida Madsen tog bilder av Kim Wall – död som levande – men Madsen hävdar att han aldrig hade kunnat gömma minneskortet. Dessutom slängde han både hans och Kim Walls mobiltelefon i vattnet."
Citera
2018-03-25, 17:54
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tillägget GoProPlus ger den möjligheten

"As a Plus subscriber, you'll get auto cloud backup for unlimited photos and a ton of videos, accessory discounts and more."

https://shop.gopro.com/EMEA/subscription/plus/GoProPlusMonthly.html

För en instruktionsfilm
https://www.cnet.com/how-to/what-is-gopro-plus/

Jag är urdålig på teknik, totalt ointresserad. Men jag bor utomlands och vet att det finns lite internettjänster som erbjuder "kryphål" om man vill exempelsvis se något svenskt TV-program som är spärrat för utlandet.....

Så lite spekulationer......

1. Kan Madsen ha hyrt en utländsk IP-adress och laddat upp filmen med?

2. Kan han ha bytt SIM-kort.....

3. Kan han ha haft med sig någon annans mobiltele, exempelsvis utländsk?

4. Kan han ha sänt live till någon/några som spelat in som är i utlandet någonstans?

När han går upp i ytläge första gången (de där 50 minuterna) på natten, är det då han googlar "halshuggning" på sin mobil, eller gjorde han det på eftermiddagen innan de åkte?

Var det då (på natten) som han SMSade sin fru också?

Jag är också övertygad om att han filmat......och tanken var att även sälja filmen. Kanske han fått delbetalt i förväg?

Att man bara har tre spänn på bankkontot behöver ju inte betyda att man är pank.......

Men tekniskt är jag på järnåldern, så det kanske är dumma tankar.....
Citera
2018-03-25, 17:57
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Tydligen hade han med kameran men hävdar att det inte hade ngt minneskort!
https://nyheter24.se/nyheter/utrikes/905428-peter-madsen-berattar-om-styckningen-det-har-skulle-inte-ske : " Hade med sig kamera
Under rättegången framgick också att Peter Madsen hade en kamera med sig ombord. Minneskortet fanns dock inte i kameran, och ännu har det inte framkommit om polisen har återfunnit minneskortet.
Åklagaren har varit särskilt intresserad huruvida Madsen tog bilder av Kim Wall – död som levande – men Madsen hävdar att han aldrig hade kunnat gömma minneskortet. Dessutom slängde han både hans och Kim Walls mobiltelefon i vattnet."

Ja, lite som jag skrev.

Gav sig Madsen in på resonemang att han inte hade kunnat gömma ett minneskort. Det är ungefär som mina barn ljuger.
Citera
2018-03-25, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag är urdålig på teknik, totalt ointresserad. Men jag bor utomlands och vet att det finns lite internettjänster som erbjuder "kryphål" om man vill exempelsvis se något svenskt TV-program som är spärrat för utlandet.....

Så lite spekulationer......

1. Kan Madsen ha hyrt en utländsk IP-adress och laddat upp filmen med?

2. Kan han ha bytt SIM-kort.....

3. Kan han ha haft med sig någon annans mobiltele, exempelsvis utländsk?

4. Kan han ha sänt live till någon/några som spelat in som är i utlandet någonstans?

När han går upp i ytläge första gången (de där 50 minuterna) på natten, är det då han googlar "halshuggning" på sin mobil, eller gjorde han det på eftermiddagen innan de åkte?

Var det då (på natten) som han SMSade sin fru också?

Jag är också övertygad om att han filmat......och tanken var att även sälja filmen. Kanske han fått delbetalt i förväg?

Att man bara har tre spänn på bankkontot behöver ju inte betyda att man är pank.......

Men tekniskt är jag på järnåldern, så det kanske är dumma tankar.....

Jag är inte den rätte att svara på tekniska frågor, men jag tror också att han filmade men inte i avsikt att sälja (sin icke perfekta version) snarast för att återuppleva njutningen och att lära sig av sina misstag, rita om planerna lite, förbättra samt förfina inför nästa tillfälle. Inget annat än verkligt lustmord skulle duga efter detta.

Jag tror filmen finns på en molntjänst. Är dock novis kring exakt hur detta fungerar.

Filmen med kvinnan som fick halsen avskuren laddade han ned 16 timmar innan ubåtsturen.

Kontakten med Sirid var efter första dykningen med Kim Wall och då vid ytan igen. Efter 23 på kvällen, tror jag.

Hoppas någon annan kan fylla i de tekniska detaljerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in