2018-03-25, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Haha, kungabarnen har ju ENBART valt whitetrash name. Undantaget är prinsen.

Estelle, Adrienne, Leonore, Nicolas va fan.

Har de problem att ge svenska namn till svenska tronföljare? Underligt det där.

Fast dessa namn är ju mera unika och speciella. Hur kul hade det varit med Margareta, Birgitta, Ingrid osv...
Citera
2018-03-25, 17:01
Medlem
Jag har aldrig förstått det där med "WT-namn", tycker det är ganska löjligt. Varför ska man överhuvudtaget lägga sig i vilka namn andra väljer? Jag kanske själv föredrar vanliga, klassiska namn medan någon annan tycker är jättetrist och vill ha någon mer ovanligt och eftersom alla är olika så är det väl inte så konstigt att vi gillar olika typer av namn. Att vissa namn skulle vara sämre än andra förstår jag inte alls, ungefär som att alla som har samma namn är likadana som personer.
Citera
2018-03-25, 17:06
Medlem
Gloriosos avatar
Vet man inte att man är wt så är man wt per definition.
Citera
2018-03-25, 17:10
Medlem
Unisertits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Fast dessa namn är ju mera unika och speciella. Hur kul hade det varit med Margareta, Birgitta, Ingrid osv...
Bara för att ett namn är speciellt betyder inte att barnet är speciellt och kommer antagligen bara korrelera med ett liv fullt av misslyckande pga sin nedärvda ointelligens.
Citera
2018-03-25, 17:10
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zer0Shit
Namn som slutar på ”Y” får väl ändå anses som wt?
Conny, Ronny, Sonny, Lilly osv..
Vet inte vad problemet med "Y" just är förutom såna fula halvgamla killnamn du nämner.
Jag hade endast ett namn med y på slutet, tänkte inte ens på "WT-Y"- snacket.
Det var Lilly, som är ett gammalt namn. Läste lite om det nu:
Kommer eventuellt från det engelska ordet för lilja, som symboliserar oskuld och renhet.
Det har använts i Sverige sedan 1800-talet.

När jag tänker på WT-namn är det mest konstiga namn som kändisar döper sina ungar till som Noa Månfare, Happy o liknande. Och sen töntar som döper sina barn efter kändisar, oftast då engelska/amerikanska namn som Liam t.ex.
Citera
2018-03-25, 17:13
Medlem
Imirons avatar
Döp inte ungen efter någon rockstjärna, TV-serie eller liknande. Försök inte vara påtvingat amerikansk. Y-namnen har så klart redan nämnts, precis som Liam, men även Louie får ju ADHD bara med namnet.

Traditionella svenska namn bara. Med biblisk eller nordiskt ursprung går finfint. Det är ju lite hipster att ha äldre namn nu, som Fritjof, Folke eller Tore. Undvik Tor dock, låter som om något miffo med vargtröja döpt sin son. Man behöver naturligtvis inte gilla hipsters, men de är inte kåkfarare eller ställningsbyggare.

Försök inte vara så jävla unik. Lillsyrran har en kompis som heter "Pixie". Hur fan ska man ta det på allvar? Inget jävla hippieskit som Smörblomma eller Enhörning eller vad miljöpartisterna kallar sina barn idag. Vill man ha blomstertema fungerar Viola utmärkt.
Citera
2018-03-25, 17:18
Medlem
losfers avatar
Att folk byter efternamn till nåt absurt är väl ett mycket större problem. Skulle aldrig anställa en sån människa. Hellre en Johnny Svensson med ansiktstatuering än en Gustaf Fjällbjörksen.
Citera
2018-03-25, 17:19
Medlem
JaredLetos avatar
Finns under 100 stycken i Sverige som bär samma namn som jag, och många här skulle säkert anse mitt namn vara WT. Doch har jag bara hört folk berömma mitt namn.

Hursomhelst så tycker jag Luna, Lana, Siri, Astrid, Agnes, Isabell och Julia är fina namn på flickor.

På pojkar tycker jag August och William är fina namn.
Citera
2018-03-25, 17:24
Medlem
Här kommer en lång rad rejäla svenska namn. Allt som inte står på listan är suspekt och troligen WT:

Svea, Alfred, Hanna, August, Erland, Gunnar, Sigurd, Knut, Hjalmar, Anton, Hilda, Henrik, Agnes, Agneta, Freja, Bodil, Karl, Gunilla, Ivar, Hjördis, Rikard, Fanny, Evelina, Ove, Sigfrid, Julia, Fritiof, Torun, Mats, Sigvard, Elvira, Ernst, Gunborg, Tora, Siv, Edla, Edvin, Matilda, Gertrud, Edmund, Ralf, Harald, Gudmund, Vilhelm, Otto, Ulf, Liv, Artur, Patrik, Valdemar, Amalia, Annika, Göran, Engelbrekt, Valborg, Åke, Märta, Charlotta, Linnea, Halvard, Sonja, Maj, Karolina, Henning, Vilma, Ingeborg, Pernilla, Ingemar, Solveig, Gustav, Robert, Birger, Bertil, Eskil, Margot, Axel, Torvald, Björn, Linda, Alf, Adolf, Selma, Peter, Leif, Ulrika, Klas, Kjell, Jörgen, Eleonora, Herman, Ragnhild, Reinhold, Fredrik, Margareta, Magdalena, Emma, Kerstin, Olof, Elin, Per, Karin, Roland, Lars, Susanna, Valter, Verner, Ellen, Lena, Magnus, Bernt, Signe, Lovisa, Hans, Albert, Vidar, Alma, Åsa, Sture, Ida, Sigrid, Dag, Tea, Gerhard, Tryggve, Einar, Dagmar, Lennart, Mikael, Helge, Ragnar, Ludvig, Osvald, Frans, Birgitta, Nils, Ingrid, Erling, Valfrid, Berit, Hedvig, Finn, Tor, Evert, Inga, Amanda, Elsa, Edith, Hugo, Gustav, Adolf, Martin, Konrad, Emil, Viveka, Elisabet, Gudrun, Katarina, Astrid, Anders, Sven, Niklas, Anna, Malin, Sten, Gottfrid, Stig.
Citera
2018-03-25, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Cates
kreativa och innovativa

Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Cates
WT-människor

Välj en.
Citera
2018-03-25, 17:35
Medlem
Amors avatar
Så länge man har perspektivet att barnet en dag ska bli en egen person som ska forma sim egen personlighet kommer man hamna rätt i valet av namn.

De konstiga wt-namnen kommer till av föräldrar som vill uttrycka hur speciella de eller barnet är. Blir ungefär som att barnet är ens accessoar.

Försök inte vara fyndig, rolig eller unik. Döp barnet till ett vackert namn med historisk förankring i Sverige.

Exempel: Mikael, Peter, Thomas, Jan, Kristina, Sigrid, Kerstin
Citera
2018-03-25, 17:47
Bannlyst
kan ni sluta snacka om fina namn? vilket ni ha barn som misslyckas i livet? ett namn har större betydelse än att det låter fint i era öron!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in