2018-03-25, 14:22
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Det pratas om att Madsen skulle lagt eventuella filmer från mordet i något moln eller liknande.

Finns det gratissajter man kan lagra filmer på? I annat fall får de väl gå igenom hans kontohistorik och se var han köpt lagring. Det är väl också högst oklart om han kommer kunna fortsätta betala för denna lagring när han hålls inspärrad.

Det är väl också troligt att han måste ha lämnat spår efter sig i sin jakt efter molntjänster, med tanke på hur bra han har varit på att dölja sina sökningar direkt före seglatsen.

Jag tror i så fall mer på att det ligger ett minneskort nånstans på innanhavets botten.
När man köper t.ex. en mobiltelefon eller en dator (eller kanske var det office-paketet) så ingår ofta gratis utrymme i olika molntjänster, iCloud, DropBox, OneDrive med flera.
Tydligen också när man köper en GoPro-kamera.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tillägget GoProPlus ger den möjligheten

"As a Plus subscriber, you'll get auto cloud backup for unlimited photos and a ton of videos, accessory discounts and more."

https://shop.gopro.com/EMEA/subscription/plus/GoProPlusMonthly.html

Jag har missat det där med att han hade en GoPro-kamera, eller är det en trådsanning?
Citera
2018-03-25, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Jo, han lämnade ju en bit av överarmar och lår.

Det är utrett att han inte kunde få ut en hel kropp ur ubåten ensam, så att det var en transportstyckning DELVIS är i alla fall belagt. Sedan VET vi inte om han fick ut något annat av det, på samma gång. Vi kan ju inte läsa tankar, och vi var inte där. (Inte Jeppe heller.)

Fel igen benen var kapade under knäskålarna, armarna invid kroppen.

Madsen fick frågan i rätten varför det var nödvändigt att avlägsna huvudet.
Han hade inget svar på detta, väldigt talande....
Citera
2018-03-25, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
När man köper t.ex. en mobiltelefon eller en dator (eller kanske var det office-paketet) så ingår ofta gratis utrymme i olika molntjänster, iCloud, DropBox, OneDrive med flera.

Jag har missat det där med att han hade en GoPro-kamera, eller är det en trådsanning?

Som jag förstår det hade RML fler än en sådan kamera. PM har vidgått att han hade en med sig i ubåten med Kim Wall.
Citera
2018-03-25, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qavalah
Det borde du tipsa rätten om. De kanske inte vet det.

kobenhavn@domstol.dk

Det måste väl ändå teknikerna kollat upp?
Citera
2018-03-25, 14:33
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .CYG.
Fel igen benen var kapade under knäskålarna, armarna invid kroppen.

Madsen fick frågan i rätten varför det var nödvändigt att avlägsna huvudet.
Han hade inget svar på detta, väldigt talande....

Källa på det?
Citera
2018-03-25, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Källa på det?

Har funnits i tråden tidigare vet ej var.

Vad tycker du om nollans svar på varför huvudet behövde avlägsnas för att få ut kroppen?
Citera
2018-03-25, 14:37
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Som jag förstår det hade RML fler än en sådan kamera. PM har vidgått att han hade en med sig i ubåten med Kim Wall.

Som jag skrev igår: det har funnits en Youtubefilm där M visar runt på RML, utan att prata till. Han har bara GoPro-kameran på huvudet och filmar medan han bland annat klättrar upp i avfyrningsrampen som de hade stående på gården. Men den videon är borta, liksom en som visade en dag i Anjas liv, som försvann igår inom en timme efter att jag nämnde den här... Jag misstänker att det är hon som har rensat. (Och att hon läser här.)
Citera
2018-03-25, 14:38
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Vad tycker du om nollans svar på varför huvudet behövde avlägsnas för att få ut kroppen?

Nej, det duger inte.

Jag är inte säker på vilket svar det är. Jag ska läsa Ekstrabladets livebloggar från ons-fre nu, jag har inte hunnit det förut. Kanske återkommer när jag sett vad han verkligen sa.
Citera
2018-03-25, 14:39
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann

Jag tror Madsen har sagt han hade med en kamera på seglatsen, oklart vilken typ av kamera, men att han tyvärr hade glömt minneskortet.

Om han har ett evigt 'gratiskonto' på GoPros filmlagringssida eller om han har lagrat hos annan gratistjänst, så lär han väl ha lämnat nåt spår efter sig? Med tanke på hans förmåga att dölja sökhistorik etc menar jag.
Citera
2018-03-25, 16:07
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Det som Dagbladet skriver att pojkvännen ringde Sirid är fullständigt om bakfoten.
Vi som följde live på danska bt.dk och ekstrabladet finns inget sånt uttalande.
Varför skulle han ha hennes tel nr.??

Viktigt nu att hålla sig till fakta och sammanställa från danmarks live och intervjuer med åklagaren.
Nästa vecka kommer bli späckad med vittnesmål, fler chockartade detaljer om sexuella utsvävningar och hjärndöda artiklar i expressen och aftonbladet.

Håll huvudet kallt och ignorera troll och mördarkramare, just sayin'.

Det besta vid det här laget är nog at hålla flera möjligheter öppna, inte snöa inn på en teori.
Det var jag som hentade fram citatet från Dagbladet, går jag då inn under kategorien "troll och mördarkramare" ?
Citera
2018-03-25, 16:08
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

OK, han säger alltså (enligt Ekstrabladets live) att han inte själv vet varför han högg av just huvudet, för han kunde ju ha gjort en annan indelning av kroppen också, t.ex. på längden eller i trekanter. Men nu gjorde han inte det. Jag tror att han vill ha fram, att om nu kroppen skulle delas upp i delar så var det vettigaste att skära av armar, ben och huvud. Vilket jag håller med om.

"Anklageren spørger, hvorfor han ikke kan få kroppen ud uden at skære hovedet af, fordi han ikke forstår det. - Det gør jeg heller ikke, Jakob, siger han med en lav stemme.

- Jeg stod i en situation, hvor jeg gerne ville have det døde menneske om bord i en situation, hvor jeg kunne få det overbord. Jeg kunne også have foretaget en anden inddeling på tværs eller langs eller i trekanter. Men det gjorde jeg ikke."
Citera
2018-03-25, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Same same... år ut och år in.

Kim har torterats på det mest fasansfulla sätt - och skändas bortom döden, värre än tänkbart.
En ung tjej som upplevt den värsta skräcken som inte ens är greppbar.
När helvetet är klar med henne sågar han henne i bitar och dumpar som en påse skit.

Nämen då fortsätter vi väl - varför inte verbal kränkning också. HUR kunde hon vara så dum och göra en arbetsintervju - finns det inget säkerhetstänk?
Hon kan ju helt klart skylla sig själv och inte nog med det - hon var inte ens schysst som for iväg från vännerna, det är mycket viktigare att älta än fokus på förövaren.

Denna empatistörda inställning rullar på om och om igen, i varenda tråd och förstör diskussioner som blir sönderhackade för personer som verkligen är intresserade av rättsfallet och främst att den perverse jäveln blir inlåst länge för det han gjort.

Det enda som saknas är att skylla på oskyldiga människor i offrets vänkrets - för nog är det väl nån vän till Kim som mördat henne?
Det går inte i denna tråd och då får man ge sig på annat.

Fy fan för det här fenomenet och främst för Kim. Måtte ALDRIG nån anhörig titta in i denna tråd.
Har ju konstigt nog att göra med att det är någon som Peter Madsen som folk med all rätt beundrar för att han går sin egen väg och försöker åstadkomma något med stor drivkraft. Nu borde alla hata han lika mycket som om GM skulle varit Mohammed som nyligen kom från Syrien
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in