2018-03-22, 14:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Landos
Du ser ingenting märkligt med DFS och främst Dans agerande?
Associera med Helander, Carlqvist och den lille?

Sitta som ordförande i en ideell förening och fakturera sina egna bolag?
Betala för hans ungars flytt?

Är det också nödvändigt för att skydda sig mot vänsterpacket?😃

Nej hade jag kört på Dans märkliga modell hade jag verkligen hållit mig i skinnet så att min position var helt oantastligt.

Det är ju det som är problemet egentligen, hur styrelsen beter sig.
Ljuger, bygger mediahus trots löfte om annat och urvattnat hela skiten för att profitera själva.

Jag har inget emot konstruktiv kritik men det blir rena pajaskonsterna och att man skall skriva här bara för att smutskasta projektet i fråga, det har blivit den politiska korrektheten här. Med den insyn jag har reserverar jag mig tills projektet är fullbordat eller annullerat. Att fakturera sig själv för att undvika skatt är bara bra, sedan är jag ingen fan av Dans säljteknik i viss mån kan han påminnas om den evige. De finns väldigt många fiender som vill att detta skall misslyckas så jag tänker knappast ansluta mig till klagosången förrän vi har konkret resultat eller inget alls.
Citera
2018-03-22, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeS.Patton
Jag har inget emot konstruktiv kritik men det blir rena pajaskonsterna och att man skall skriva här bara för att smutskasta projektet i fråga, det har blivit den politiska korrektheten här. Med den insyn jag har reserverar jag mig tills projektet är fullbordat eller annullerat. Att fakturera sig själv för att undvika skatt är bara bra, sedan är jag ingen fan av Dans säljteknik i viss mån kan han påminnas om den evige. De finns väldigt många fiender som vill att detta skall misslyckas så jag tänker knappast ansluta mig till klagosången förrän vi har konkret resultat eller inget alls.

Det är sannerligen inte snyggt när ordföranden i en ideell förening sitter och skickar fakturor till sitt eget bolag och övriga styrelsen gör det samma med sina egna bolag.

Jag tycker att kritiken är väldigt konstruktiv. Här är ett par punkter.

- "Det här är inget nytt mediaprojekt" basunerade Dan Eriksson ut.
Sedan läggs allt krut på SveGot istället för att faktiskt bygga det där jävla huset och starka föreningen som utlovat.

- Tramset med aktiva medlemmar och en styrelse som man "får på köpet" och aldrig kan byta ut i princp.
Det sitter riktiga klappmongon i styrelsen som Frändelöv och Carlqvist som inte har en susning om hur styrelsearbete fungerar, än mindre hur man driver en organistation.
De klarar knappt att driva sin egen podd. Bland de 1000 medlemmarna finns det garanterat bättre lämpade människor.

- Från Motgift till Maria Celander. Man inte bara samarbetar med Celander och Carlqvist, man hyllar dem. För ett år sedan satt Dan och suckade djupt åt Carlqvists dumheter, nu är hon bara toppen.
Celander orkar jag inte ens gå in på.

- DFS betalar Dans privata flytt hem till Sverige genom något skenbyte med sin utrustning som Dan kommer att fortsätta använda för att podda hursomhelst.
De 50 000 kunde man använt till att kanske, jag vet inte bygga huset?
Om DFS köper in allt material från Motgift och I&C, varför skall de ha utrustning alls?

- Man låser in precis allt bakom betalväggar och tar betalt gång på gång från alla håll och kanter.
Det är knappast så man når ut till 10 000-tals nya lyssnare...och "räddar Sverige".

Man såg snabbt vart åt det barkade.
Vad har man samlat in, 400 lax? Det är i realiteten kanske 10-15% av vad man måste ha inte för att införskaffa något dugligt objekt och förse det med de funktioner man lovat.

Jag måste tillägga att jag inte har några problem med en stark ledning som pekar med hela handen.
Verkligen inte, det är ofta ett måste.

Problemet är ju precis det, den här ledningen är allt annat än stark och handlingskraftigt.
Hade de faktiskt leverat hade jag inte haft några problem.

Nu är det viktigare att dra igång "nya spännande mediasatstningar" och mygla till sig lite cash för någon flytt och ta betalt för bilder där Dan äter Bratwurst på Gab än att faktiskt leverera till de 1000 människor som blivit medlemmar.

Det är min stora käpphäst.

DFS är inte en intresseföreninge för svenskarna. Det är en intresseförening för Dan Eriksson och övriga styrelsen.

Tror någon att Dan skulle fortsätta podda och jobba för DFS för att "rädda Sverige" om han blev avsatt ur styrelsen och man valde att sluta pumpa in pengar i Motgift?

Det mest pinsamma är ändå I&C. "Det var en bra artikel på SveGot bla bla." sedan diskuteras den.
Det nämns inte att det är material de skrivit själva hahaha...fan så skämmigt.
Citera
2018-03-22, 20:12
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeS.Patton
Förklara för mig varför man ska gå med i DFS när medlemsavgiften inte går till Svenskarnas Hus, som hela föreningen egentligen borde handla om (lyssna t.ex. på deras presskonferens från i höstas).
Citera
2018-03-22, 20:57
Medlem
Run3s avatar
Dans nyhetsbrev där han hypar lanseringen av SveGOT: https://mailchi.mp/ff4994c0a22b/allt-du-behver-veta-infr-vr-officiella-lansering

Citat:
Tidningen Svegot är ett ambitiöst projekt från den ideella föreningen SVEGOT-DFS. Tillsammans har vi lyckats samla några av landets mest populära svenskvänliga podcasts (Ingrid & Conrad, Motgift, Gomorron med Magnus, Passningen och så vidare...) samt ett par riktigt tunga skribenter för att leverera en fri media som satsar högt och brett.
Endast poddar från produktionsbolagen Motgift och Ingrid&Conrad. Måste varit otroligt svårt att samla så många poddar.

Undrar om de "tunga skribenterna" kan vara Ingrid och Magnus. Samma personer som gör poddarna. Otroligt stort nätverk de har – av DFS-styrelsemedlemmar.

Citat:
Vi börjar nu känna oss redo för en officiell lansering, och den 3 april smäller det. Tills dess ska vi ha lyckats finputsa en del på hemsidan, och dessutom lansera Radio Svegot - vår nätradio som sänder dygnet runt med musik och intressanta program — flera av dem direktsända varje dag!
Typ exakt vad "Motgift 24" var.

Citat:
Om du fortfarande känner dig osäker på om Svegot Plus är något för dig så har vi nu tagit fram så att du kan prova en hel vecka för bara 19 kronor. Gå in och teckna en vanlig månadsprenumeration och ange rabattkoden svegot19 så dras rabatten direkt. Efter en vecka övergår din prenumeration till en vanlig månadsprenumeration för 99 kronor per månad, men du kan så klart avsluta när du vill.
En hel vecka!
Citera
2018-03-22, 22:48
Medlem
Alt-Kikes avatar
Vad var det Jonas De Geer kallade DFS. Bondfångeri?
Citera
2018-03-22, 23:53
Medlem
167-steg-kvars avatar
Hela Det fria Sverige sfären med Motgift och I&C i spetsen tycks genomgående uppvisa alla tecken på att just vara socialparasitära invasiva individer som skamlöst och så fräckt utan samvetsbetänkligheter parasiterar på nationellt vänligt sinnade folks svältfödda rop på hjälp och välvilja försaka göra något. Det är en samling skojare fullständigt avsaknad av moral, helt utan andra syften eller hänsyn än just sin egennytta och dess vinstmaximeringspotential i kronor och ören räknat.

Det är en styggelse och en stor skam se dessa moraliskt förruttnande varelser sitta och jäsa, lajva nationalism och sko sig på detta falskspel och gigantiska bluff. Jag skiter fullständigt i de skamlösas gäng men inte fan ska man lura av hederliga och vänligt inställda svenskar på sina sista schekels med intäkt av att man då gjort någonting för kampen med framtida förhoppningar om förbättring.

_________
Citera
2018-03-23, 01:26
Medlem
Alt-Kikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar
Hela Det fria Sverige sfären med Motgift och I&C i spetsen tycks genomgående uppvisa alla tecken på att just vara socialparasitära invasiva individer som skamlöst och så fräckt utan samvetsbetänkligheter parasiterar på nationellt vänligt sinnade folks svältfödda rop på hjälp och välvilja försaka göra något. Det är en samling skojare fullständigt avsaknad av moral, helt utan andra syften eller hänsyn än just sin egennytta och dess vinstmaximeringspotential i kronor och ören räknat.

Det är en styggelse och en stor skam se dessa moraliskt förruttnande varelser sitta och jäsa, lajva nationalism och sko sig på detta falskspel och gigantiska bluff. Jag skiter fullständigt i de skamlösas gäng men inte fan ska man lura av hederliga och vänligt inställda svenskar på sina sista schekels med intäkt av att man då gjort någonting för kampen med framtida förhoppningar om förbättring.

_________

Det skamliga är väl att dom utnyttjar landets svagbegåvade individer. Dom ~1000 allra mest lättlurade uppmanas att öppna sina plånböcker för den feta zchnitseljuden och hans sidekick malaj-magnus. Det är som när parasiterande menaiter och skrupellösa svenskar lurar på efterblivna och gamla pensionärer livslånga telefonabonnemang. Ja, rent av ett sant judiskt beteende (som jag iofs är lite stolt över). Kommersen måste fortgå. Pengarna rulla. Men man ska också säga som det är. DFS handlar bara om att säkerställa Dans zchnitsel-leverne.

Vilken nouvelle droite-profil var det som sa att judar kan ha en icke-judisk själ, och en icke-jude kan ha en judisk själ? Tänk så rätt man kan ha...
Senast redigerad av Alt-Kike 2018-03-23 kl. 01:42.
Citera
2018-03-23, 03:47
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alt-Kike
Det skamliga är väl att dom utnyttjar landets svagbegåvade individer. Dom ~1000 allra mest lättlurade uppmanas att öppna sina plånböcker för den feta zchnitseljuden och hans sidekick malaj-magnus. Det är som när parasiterande menaiter och skrupellösa svenskar lurar på efterblivna och gamla pensionärer livslånga telefonabonnemang. Ja, rent av ett sant judiskt beteende (som jag iofs är lite stolt över). Kommersen måste fortgå. Pengarna rulla. Men man ska också säga som det är. DFS handlar bara om att säkerställa Dans zchnitsel-leverne.

Haha. En jude som är arg över att en icke-jude förment lurar folk på pengar och kallar honom för zchnitseljuden som sysslar med judebeteende.

Om du är jude och gillar judar, och Dan "Zchnitseljuden" Eriksson och Magnus uppvisar judiskt beteende så borde du ju vara förtjust över detta eller de kan kanske rent av få joina din klan eller?

Citat:
Ursprungligen postat av Alt-Kike
Vilken nouvelle droite-profil var det som sa att judar kan ha en icke-judisk själ, och en icke-jude kan ha en judisk själ? Tänk så rätt man kan ha...

Vilken själ har du själv. Det är frågan.
Senast redigerad av svettigafettsvinet 2018-03-23 kl. 03:53.
Citera
2018-03-25, 08:12
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Stort tack till medlem 59 som just donerade 11 000 till Svenskarnas hus. Du är en hjälte!
@DetFriaSverige
https://twitter.com/DetFriaSverige/status/977515419576696837

Givmild person! Nu är insamlingen på 461 873,80 kr. Snart är de alltså halvvägs.

De nådde 1000 medlemmar den 21 mars.

Citat:
Vi har idag passerat 1000 medlemmar i föreningen...
@DetFriaSverige
https://twitter.com/DetFriaSverige/status/976541714482651136

Så de verkar fortfarande tuffa på mot målet.
Citera
2018-03-25, 12:09
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
https://twitter.com/DetFriaSverige/status/977515419576696837

Givmild person! Nu är insamlingen på 461 873,80 kr. Snart är de alltså halvvägs.

De nådde 1000 medlemmar den 21 mars.

https://twitter.com/DetFriaSverige/status/976541714482651136

Så de verkar fortfarande tuffa på mot målet.

Då ligger föreningen bara på - 39 000 för Dans flytt.

Jag undrar hur planen ser ut när de nått målet 1 000 000. Frågan är om det egentligen är möjligt att hitta en lämplig fastighet för summor under miljonen, visst kan man hitta en liten villa i bra skick på sina håll men ska det vara ett hus där man kan hålla möten för mer än 20 pers samtidig krävs det ju något större.

Funderat mycket på hur säkerhetsarrangemang kommer se ut. Kommer nog krävas ordentligt skalskyds runt fastigheten.
Citera
2018-03-25, 12:45
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Då ligger föreningen bara på - 39 000 för Dans flytt.
Jag förutsätter att Dans flytt finansierades med medlemsavgifter. Medlemsavgiften verkar vara den allmänna kassan som finansierar konsulter, resor, Svegot, Motgift, osv. Insamlingen på hemsidan är strikt för Svenskarnas Hus. Mellan dessa kassor utgår jag ifrån att det är vattentäta skott. Så Dan borde inte kunna nalla på pengarna som ska gå till Svenskarnas Hus.
Citera
2018-03-25, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Jag förutsätter att Dans flytt finansierades med medlemsavgifter. Medlemsavgiften verkar vara den allmänna kassan som finansierar konsulter, resor, Svegot, Motgift, osv. Insamlingen på hemsidan är strikt för Svenskarnas Hus. Mellan dessa kassor utgår jag ifrån att det är vattentäta skott. Så Dan borde inte kunna nalla på pengarna som ska gå till Svenskarnas Hus.
Ändå får man inte som medlem i DFS läsa svegots plusartiklar, jag har skrivit det förut men det stör jag mig fortfarande på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in