Citat:
Ursprungligen postat av
GeorgeS.Patton
Jag har inget emot konstruktiv kritik men det blir rena pajaskonsterna och att man skall skriva här bara för att smutskasta projektet i fråga, det har blivit den politiska korrektheten här. Med den insyn jag har reserverar jag mig tills projektet är fullbordat eller annullerat. Att fakturera sig själv för att undvika skatt är bara bra, sedan är jag ingen fan av Dans säljteknik i viss mån kan han påminnas om den evige. De finns väldigt många fiender som vill att detta skall misslyckas så jag tänker knappast ansluta mig till klagosången förrän vi har konkret resultat eller inget alls.
Det är sannerligen inte snyggt när ordföranden i en ideell förening sitter och skickar fakturor till sitt eget bolag och övriga styrelsen gör det samma med sina egna bolag.
Jag tycker att kritiken är väldigt konstruktiv. Här är ett par punkter.
- "Det här är inget nytt mediaprojekt" basunerade Dan Eriksson ut.
Sedan läggs allt krut på SveGot istället för att faktiskt bygga det där jävla huset och starka föreningen som utlovat.
- Tramset med aktiva medlemmar och en styrelse som man "får på köpet" och aldrig kan byta ut i princp.
Det sitter riktiga klappmongon i styrelsen som Frändelöv och Carlqvist som inte har en susning om hur styrelsearbete fungerar, än mindre hur man driver en organistation.
De klarar knappt att driva sin egen podd. Bland de 1000 medlemmarna finns det garanterat bättre lämpade människor.
- Från Motgift till Maria Celander. Man inte bara samarbetar med Celander och Carlqvist, man hyllar dem. För ett år sedan satt Dan och suckade djupt åt Carlqvists dumheter, nu är hon bara toppen.
Celander orkar jag inte ens gå in på.
- DFS betalar Dans privata flytt hem till Sverige genom något skenbyte med sin utrustning som Dan kommer att fortsätta använda för att podda hursomhelst.
De 50 000 kunde man använt till att kanske, jag vet inte bygga huset?
Om DFS köper in allt material från Motgift och I&C, varför skall de ha utrustning alls?
- Man låser in precis allt bakom betalväggar och tar betalt gång på gång från alla håll och kanter.
Det är knappast så man når ut till 10 000-tals nya lyssnare...och "räddar Sverige".
Man såg snabbt vart åt det barkade.
Vad har man samlat in, 400 lax? Det är i realiteten kanske 10-15% av vad man måste ha inte för att införskaffa något dugligt objekt och förse det med de funktioner man lovat.
Jag måste tillägga att jag inte har några problem med en stark ledning som pekar med hela handen.
Verkligen inte, det är ofta ett måste.
Problemet är ju precis det,
den här ledningen är allt annat än stark och handlingskraftigt.
Hade de faktiskt leverat hade jag inte haft några problem.
Nu är det viktigare att dra igång "nya spännande mediasatstningar" och mygla till sig lite cash för någon flytt och ta betalt för bilder där Dan äter Bratwurst på Gab än att faktiskt leverera till de 1000 människor som blivit medlemmar.
Det är min stora käpphäst.
DFS är inte en intresseföreninge för svenskarna. Det är en intresseförening för Dan Eriksson och övriga styrelsen.
Tror någon att Dan skulle fortsätta podda och jobba för DFS för att "rädda Sverige" om han blev avsatt ur styrelsen och man valde att sluta pumpa in pengar i Motgift?
Det mest pinsamma är ändå I&C. "Det var en bra artikel på SveGot bla bla." sedan diskuteras den.
Det nämns inte att det är material de skrivit själva hahaha...fan så skämmigt.