2018-03-24, 20:37
Medlem
TilleyHats avatar
Murphy har börjat riktigt bra. 2-0 just nu efter bl.a. 133 i första framet. Vakna Williams!
Citera
2018-03-24, 20:42
Medlem
TilleyHats avatar
Ronnie O'Sullivan har en liten chans att ta över förstaplatsen på rankingen om han vinner Players Championship och får cirka 200.000 mer poäng än Mark Selby i de övriga rankingturneringarna som är kvar (China Open och VM). Det här visar två saker tycker jag: För det första hur överlägsen Selby har varit de senaste säsongerna samt för det andra att det är något fel på rankingsystemet som premierar turneringsvinster extremt högt.
Citera
2018-03-24, 20:58
Medlem
TilleyHats avatar
Mark Williams verkar än så länge inte ha mycket att sätta emot Shaun Murphys framfart. På väg mot 4-0 för Murphy om inget oförutsett inträffar. Williams inne nu i alla fall. Känns som att det här är ett livsviktigt frame för Williams om han ska ha en chans att nå finalen.

EDIT: Ojdå, 3-1. Reducering av Williams på sista svarta. Härligt!
Senast redigerad av TilleyHat 2018-03-24 kl. 21:06.
Citera
2018-03-24, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Ronnie O'Sullivan har en liten chans att ta över förstaplatsen på rankingen om han vinner Players Championship och får cirka 200.000 mer poäng än Mark Selby i de övriga rankingturneringarna som är kvar (China Open och VM). Det här visar två saker tycker jag: För det första hur överlägsen Selby har varit de senaste säsongerna samt för det andra att det är något fel på rankingsystemet som premierar turneringsvinster extremt högt.
Att turneringsvinster allmänt premieras för högt håller jag verkligen med dig om. Dessutom tycker jag nog att VM har lite för stor betydelse, även om det är bättre nu med flera turneringar som ligger på ungefär samma nivå som UK (eller tom. högre).

Är det inte dags för snookern att gå över till en ettårsranking? Med 20 rankingturneringar per år tycker jag att en tvåårsranking är lite överdrivet.
Citera
2018-03-24, 21:31
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Att turneringsvinster allmänt premieras för högt håller jag verkligen med dig om. Dessutom tycker jag nog att VM har lite för stor betydelse, även om det är bättre nu med flera turneringar som ligger på ungefär samma nivå som UK (eller tom. högre).

Är det inte dags för snookern att gå över till en ettårsranking? Med 20 rankingturneringar per år tycker jag att en tvåårsranking är lite överdrivet.

Ettårsranking vore jättebra, tycker jag. Dessutom att samtliga turneringar där det utgår pengar ska räknas in i rankingen. (Jag behöver nog inte utveckla detta närmare)

Vad jag har förstått så är förstapriset i China Open 225.000 pund, dvs överlägsen tvåa efter VM. Är detta verkligen ranking- och prestigemässigt vettigt? Givetvis inte! På Worldsnookers officiella hemsida står fortfarande förstapriset som 85.000 pund, men såvitt jag har förstått är det höjt ordentligt. På detta sätt är alltså China Open den näst viktigaste tävlingen för rankingen vilket jag finner ganska absurt.
Citera
2018-03-24, 21:41
Medlem
Citat:
Vad jag har förstått så är förstapriset i China Open 225.000 pund, dvs överlägsen tvåa efter VM. Är detta verkligen ranking- och prestigemässigt vettigt? Givetvis inte! På Worldsnookers officiella hemsida står fortfarande förstapriset som 85.000 pund, men såvitt jag har förstått är det höjt ordentligt. På detta sätt är alltså China Open den näst viktigaste tävlingen för rankingen vilket jag finner ganska absurt.
Ja, 225 000 pund stämmer bra. Naturligtvis ren galenskap på alla möjliga sätt att dela ut så mycket poäng där. Bara en sådan sak som att de två viktigaste rankingturneringarna spelas direkt efter varandra under en kort period är tveksamt.
'
Citera
2018-03-24, 22:07
Medlem
TilleyHats avatar
Under tiden som vi diskuterar rankingsystemet (som verkligen tål att diskuteras) så reducerar Williams till 4-2 i semifinalen. Fördel Murphy fortfarande.
Citera
2018-03-24, 23:14
Medlem
TilleyHats avatar
Shaun Murphy vann sin semifinal mot Mark Williams med 6-3 och möter Ronnie O'Sullivan i finalen av Players Championship (bäst av 19 frame). Shaun vinner sin första rankingtitel för säsongen eller så vinner Ronnie sin femte. May the best man win!
Citera
2018-03-25, 16:49
Medlem
TilleyHats avatar
O'Sullivan har skaffat sig ett litet grepp om finalen i Players Championship. 6-3 inför kvällens avslutning.
Citera
2018-03-25, 20:19
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
O'Sullivan har skaffat sig ett litet grepp om finalen i Players Championship. 6-3 inför kvällens avslutning.

Det är lite som en symfoni att titta på när O'Sullivan är på humör
Detta är onekligen en förbannat underskattat sport.
Citera
2018-03-25, 20:24
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Det är lite som en symfoni att titta på när O'Sullivan är på humör
Detta är onekligen en förbannat underskattat sport.

Den perfekta TV-sporten!

7-3 nu. Hur ska Murphy kunna vända detta?

EDIT: 9-4. Nära nu för en femte rankingtitel för säsongen.
Senast redigerad av TilleyHat 2018-03-25 kl. 21:13.
Citera
2018-03-25, 21:33
Medlem
Surrealistiskt att O'Sullivan vinner sin femte rankingtitel för säsongen.

Edit: Tack vare turneringssegern är det nu helt klart att O'Sullivan kommer vara seedad som #2 i VM. (Han hamnar alltså inte på samma halva som Selby.)
Senast redigerad av EatableAcrobat 2018-03-25 kl. 21:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in