2018-03-24, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Santal
Om man löser någon delbetalning med kFM så kanske dem inte kan ta alla 9k om tex min delbeltaning är 3k per månad? Eller?

Förstår inte problemet.. du har -40k nu. Får du restskatten till ditt konto så har du - 31k. Tar KFM pengarna så har du -31k. Är nog bättre att KFM tar hand om dom åt dig så att den du har blåst får tillbaka sina pengar.
Citera
2018-03-24, 20:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gfbs88
Förstår inte problemet.. du har -40k nu. Får du restskatten till ditt konto så har du - 31k. Tar KFM pengarna så har du -31k. Är nog bättre att KFM tar hand om dom åt dig så att den du har blåst får tillbaka sina pengar.

Detsamma, hoppas verkligen din mamma får sina pengar tillbaka
Citera
2018-03-24, 21:07
Medlem
Citat:
Detsamma, hoppas verkligen din mamma får sina pengar tillbaka

Jag sa det i all välmening. Det kommer kännas så mycket bättre om du blir av med skulden
Citera
2018-03-25, 00:10
Medlem
Hellmers avatar
Citat:
Hitta du en bra telefon idag för under 8.000 sek, du kanske är 40 år gammal som bara behöver lur för o ringa eller smsa då kan du lika gärna köpa en nokia för 100 men flesta idag vill ha bra kamera, skön design på sin telefon och allmänt bra uppdaterad telefon.
Nu handlade inte TS fråga om dyra mobiler utan huruvida om han kunde få tillbaka på skatten eller inte då TS har ett skuldsaldo hos KFM.

Sedan är det ju inte helt ovanligt att snorungar är kåta på ett gäng nya mobiler och tecknar flera abonnemang (som de inte använder) o skiter i o betala månadsvis för abonnemangen så de hamnar hos fogden. Sistnämnda är lite off topic och har således inget med TS att göra.
Citera
2018-03-25, 04:46
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Hitta du en bra telefon idag för under 8.000 sek, du kanske är 40 år gammal som bara behöver lur för o ringa eller smsa då kan du lika gärna köpa en nokia för 100 men flesta idag vill ha bra kamera, skön design på sin telefon och allmänt bra uppdaterad telefon.

Är du på riktigt eller trollar du? https://www.gsmarena.com/lenovo_p2-8319.php köpte jag förra året från england via ebay.co.uk för 2600 kr. Den kommer troligen hålla minst ett år till.

Att köpa telefon för 8k på avbetalning när man redan har skulder hos fogden som tickar vore mer än lovligt intelligensbefriat.
Citera
2018-03-25, 05:36
Medlem
gå ur svenska kyrkan så spar du en del med . tror jag spar närmare 3000 kr varje år .
Citera
2018-03-25, 10:14
Bannlyst
Citat:
Kan man kontakta KfM och be dem inte ta alla pengarna?
Absolut. Du kan även ringa chefen för myndigheten och utmana hen i CS. En polare till mig gjorde det och när han vann så tog KFM bort alla skulder.
Citera
2018-03-25, 10:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Var detta något som hände före eller efter du skapade kontot med användarnamnet finanshajen? Vad hade du gjort för att hamna hos fogden?
Före! Är idag miljonär (tekniskt sett...) så jag får heta så.
Citera
2018-03-25, 10:24
Avstängd
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finanshajen-
Före! Är idag miljonär (tekniskt sett...) så jag får heta så.
Grattis, hur blev du miljonär? Hur hamnade du hos fogden för en tid sedan?
Citera
2018-03-25, 10:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Grattis, hur blev du miljonär? Hur hamnade du hos fogden för en tid sedan?
Kryptovaluta!

Hamnade hos fogden när jag förlorade ett mål i Tingsrätten + Hovrätten, blev skyldig att betala >100,000:-. Medan jag överklagade så gick det till KFM. Jag hörde av mig till myndigheten och sa att ärendet är överklagat, och dom sa att man kan ändå lämna in skulden till KFM.

Förlorade som sagt i Hovrätten och hade då ingen rätt att klaga, utan pricken kvarstod... Klantigheter av mig.

Ett år kvar tror jag.
Citera
2018-03-25, 11:07
Medlem
Hur fungerar det Om man studerar? Tar dom pengarna då med om man har en pause i utmätningen pga studier? Någon som vet? 😊
Citera
2018-03-25, 11:10
Medlem
Du kan ju trösta dig med att pengarna inte går till kronokalle utan till de du är skyldig pengar. När du själv inte betalar dina räkningar hjälper man dig att fördela ditt överskott rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in