2018-03-24, 01:52
  #1
Bannlyst
Hej,
man får ju tillbaka en viss summa nu snart pga alla skatt man betalat tbx, står jag kommer få tillbaks cirka 10k , ja jag har ej jobbat mycket,

men har kronofogden skulder, så antar alla pengar kommer gå direkt på skulderna och inte betalas ut till mig?

Är det korrekt?

Egentligen.. lika bra då betalas en del iallafall av skulderna av haha, men ändå kul veta om det lär bli så?

Tack.
Citera
2018-03-24, 01:59
  #2
Bannlyst
Satt hos KFM i fjol. Fick 7K tillbaka på skatten och 100% gick till KFM. Samma kommer att hända för dig, förutsatt att ditt ärende är "klart" och numera hanteras av myndigheten.

Om KFM pysslar med en utredning osv så kommer du få behålla den. Får du endast 10K så kommer dom inte mäta ut den retroaktivt.

Lycka till min vän.
Citera
2018-03-24, 02:00
  #3
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av finanshajen-
Satt hos KFM i fjol. Fick 7K tillbaka på skatten och 100% gick till KFM. Samma kommer att hända för dig, förutsatt att ditt ärende är "klart" och numera hanteras av myndigheten.

Om KFM pysslar med en utredning osv så kommer du få behålla den. Får du endast 10K så kommer dom inte mäta ut den retroaktivt.

Lycka till min vän.

Förstod inte riktigt, jag kommer få tillbaka 9k ser jag nu, och har kronofogden skuld på cirka 40k, så dessa 9k kommer varenda krona gå automatiskt till kronan alltså?

Går det inte be att dem skickas till mitt konto istället?

Hur funkar det?

haha jobbigt
Citera
2018-03-24, 02:05
  #4
Medlem
sebastian66s avatar
100% ingen seriös chans du får ens 1 krona från skatten.
Glöm och gå vidare KFM/Skatteverket samkör register
Citera
2018-03-24, 02:09
  #5
Medlem
Hellmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santal
Förstod inte riktigt, jag kommer få tillbaka 9k ser jag nu, och har kronofogden skuld på cirka 40k, så dessa 9k kommer varenda krona gå automatiskt till kronan alltså?

Går det inte be att dem skickas till mitt konto istället?

Hur funkar det?

haha jobbigt
In your dreams Har du skuldsaldo hos fogden runt 40K och du ska få på skatteåterbetalningen 9K så åker dem på automatik till KFM som drar på skulden och sedan får du en avräkning/Kvitto som visar att skulden minskat på 9K. Värt att nämna är att hade det varit på delgivningskvitto nivån innan skulden fastställts så kunde du slirat en 3 veckor med att skicka in till KFM med syfte att rädda skatten men som jag fattar det så har du 40K skuldsaldo
Citera
2018-03-24, 02:44
  #6
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hellmer
In your dreams Har du skuldsaldo hos fogden runt 40K och du ska få på skatteåterbetalningen 9K så åker dem på automatik till KFM som drar på skulden och sedan får du en avräkning/Kvitto som visar att skulden minskat på 9K. Värt att nämna är att hade det varit på delgivningskvitto nivån innan skulden fastställts så kunde du slirat en 3 veckor med att skicka in till KFM med syfte att rädda skatten men som jag fattar det så har du 40K skuldsaldo

så alla 9k går direkt t skulden?
lika bra egentligen.. innerst inne då det betalas av åtminstone
Citera
2018-03-24, 10:22
  #7
Medlem
Zer0Shits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santal
så alla 9k går direkt t skulden?
lika bra egentligen.. innerst inne då det betalas av åtminstone
Ja det kommer dom att görs vilket inte är så konstigt då du är skyldig KFM pengar.
Citera
2018-03-24, 10:29
  #8
Bannlyst
Som sagt; eftersom du blir lite nojjig över detta så kanske det är bra att det går direkt till KFM? Så att du inte får ta emot dessa 9000:-, bestämmer dig för att en del ska till skulder, en annan till något annat osv. Så hade jag gjort (och har gjort, innan...) och det går rakt åt helvete då. Det som räddade mig var att jag inte hade något val, att skatteåterbäringen samt ca 70% av varje lön gick till KFM.

Hade en skuld på 100,000:- och den försvann efter 2 år. Eller rättare sagt, hann sitta skuldsatt hos KFM i två år innan det löste sig.
Citera
2018-03-24, 12:03
  #9
Avstängd
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finanshajen-
Så hade jag gjort (och har gjort, innan...) och det går rakt åt helvete då. Det som räddade mig var att jag inte hade något val, att skatteåterbäringen samt ca 70% av varje lön gick till KFM.

Hade en skuld på 100,000:- och den försvann efter 2 år. Eller rättare sagt, hann sitta skuldsatt hos KFM i två år innan det löste sig.
Var detta något som hände före eller efter du skapade kontot med användarnamnet finanshajen? Vad hade du gjort för att hamna hos fogden?
Citera
2018-03-24, 13:05
  #10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av finanshajen-
Som sagt; eftersom du blir lite nojjig över detta så kanske det är bra att det går direkt till KFM? Så att du inte får ta emot dessa 9000:-, bestämmer dig för att en del ska till skulder, en annan till något annat osv. Så hade jag gjort (och har gjort, innan...) och det går rakt åt helvete då. Det som räddade mig var att jag inte hade något val, att skatteåterbäringen samt ca 70% av varje lön gick till KFM.

Hade en skuld på 100,000:- och den försvann efter 2 år. Eller rättare sagt, hann sitta skuldsatt hos KFM i två år innan det löste sig.


Kan man kontakta KfM och be dem inte ta alla pengarna?
Citera
2018-03-24, 13:07
  #11
Bannlyst
Om man löser någon delbetalning med kFM så kanske dem inte kan ta alla 9k om tex min delbeltaning är 3k per månad? Eller?
Citera
2018-03-24, 13:56
  #12
Medlem
macdress avatar
Fattar verkligen inte vad som är problemet. Varför inte bara betala av skiten, och få det ur världen? Du har ju själv satt sig själv i klistret. Du kommer vara gladare när du väl betalat av dina skulder.

OT: Vad är det med svenskar och privatekonomi egentligen, har en polare som har skulder till kronofogden, ska betala tillbaka på skatten men ändå köpte en ny Galaxy S9 idag. Kollade priser och blev förbluffad. Jag har ett kapital på över en halv miljon och jag skulle aldrig någonsin köpa en ny telefon för 8.000 SEK! Gillar verkligen folk att jobba så mycket för skit. Sorry för OT, var bara tvungen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in