2018-03-24, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Var missan27 med i skolan ? Ett barn kan visa olika beteende i olika miljöer. Var mossan27 med hemma hos familjen ? Och om nu barnen hade ME. Så syns det inte utanpå hur sjuk man egentligen är.

Kommunen hade inte fått någon diagnos (Expressen gått igenom protokoll). Enligt Frank.Einstein som jag tror på så har det stått ME på något av flickornas intyg. Därmed inte sagt att det var rätt.
Sannolikheten att två barn innan tonåren vid olika tillfällen skulle insjukna tror inte jag på. Speciellt inte nör Moa gick ”från noll till hundra” i maj till juni. De barn som insjuknat i ME har ALLTID haft en långdragen sjukdom typ körtelfeber.
Citera
2018-03-24, 19:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Men... ser du inte skillnaden?
Oskar och Hanna är mördare! Mer svartmålad är egentligen svårt att bli. Dessutom dubbelmördare. Det är mer acceptabelt att tala illa om mördare och diskutera deras ev bakomliggande sjukliga eller perversa böjelser.

Du menar alltså att det är rätt att hitta på alla möjliga anklagelser, och smutskasta Oskar och Hanna.
Ni hittar ju bara på.
Kräver ni inga bevis.
Polisens undersökning är inte ens klar, bevisen är inte analyserade.
Men det skiter ni i, utan ni hittar helt enkelt bara på, och sen är det bra med det.
Oskar är än det ena, än det andra......
Tänk om jag har rätt, och att det verkligen är Hanna.... Då har ni ju smutskasta fel person.
Citera
2018-03-24, 19:31
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Kommunen hade inte fått någon diagnos (Expressen gått igenom protokoll). Enligt Frank.Einstein som jag tror på så har det stått ME på något av flickornas intyg. Därmed inte sagt att det var rätt.
Sannolikheten att två barn innan tonåren vid olika tillfällen skulle insjukna tror inte jag på. Speciellt inte nör Moa gick ”från noll till hundra” i maj till juni. De barn som insjuknat i ME har ALLTID haft en långdragen sjukdom typ körtelfeber.
Ok. Jag har i mina senaste inlägg tagit upp hur det går till i skolan när en elev har problem med sin skolgång. Pga sjukdom eller annat. Skrev OM DE HADE DEN SJUKDOMEN så syns inte det på utsidan. ME orkar jag inte diskutera mer. Finns många andra sjukdomar ned sim inte SYNS på utsidan.Orkar dock ej räkna upp alla dom här av förklarliga själ.
Senast redigerad av Lillamig72 2018-03-24 kl. 19:52.
Citera
2018-03-24, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Du menar alltså att det är rätt att hitta på alla möjliga anklagelser, och smutskasta Oskar och Hanna.
Ni hittar ju bara på.
Kräver ni inga bevis.
Men det skiter ni i, utan ni hittar helt enkelt bara på, och sen är det bra med det.
Tänk om jag har rätt, och att det verkligen är Hanna.... Då har ni ju smutskasta fel person.
Man är så rädd för blotta tanken på barmhärtighet så det gäller att demonisera alla inblandade oavsett om dom är skyldiga eller inte.
Citera
2018-03-24, 19:36
Medlem
Citat:
Men att svartmåla och smutskasta Oskar o Hanna utan några som helst bevis eller belägg för det ni påstår, det går visst bra....
Incest... Påhitt, (brukar vara så)
Narcissism... Påhitt, (brukar vara så)
Förtryck... Påhitt, (brukar vara så)
Ni hittar ju på allt möjligt, utan ett enda belägg och då går det skitbra.

Jag är låg-utbildad, men kan ordet jag söker vara typ, HYCKLARE?

Har inget med utbildning att göra. Sunt bondförnuft att ifrågasätta allt.

Du bestämde dig redan efter 48 timmar att Hanna är ”mest skyldig”. Berätta hur du kom fram till det. Är du t.ex säker på ”mera drivande”? Är du säker på att Hanna var deprimerad?
Citera
2018-03-24, 19:54
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ni hittar ju bara på.
Kräver ni inga bevis.

Att gräva runt i soppan efter vilka skäl två av polisen utpekade mördare kan ha haft att begå morden är nog inte att smutskasta. Det är nog precis det grävande folk på FB sysslar med.
Oftast gäller det alla inblandade i brott, även offren. Men då kommer det alltid någon som inte tycker att man ska leta efter skelett i garderoben hos offret eftersom vederbörande just är ett offer.

Det är mycket ovanligt att någon här eller i samhället i övrigt tycker att man ska visa samma hänsyn mot av polisen utpekade mördare.
Citera
2018-03-24, 19:59
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Varför inte avvakta analysresultaten om den ev motsatsen. FÖRST.

Polisen har uppgivit att det inte kommer någon FUP.
Varför tror du att vi den stora allmänheten ska få reda på barnens obduktionsprotokoll och analyser där det framkommer vilka mer eller mindre intrikata sjukdomar de kan ha haft??
Vad är det vi ska vänta på avseende "barmhärtighetsmord"??
Senast redigerad av Solglittret 2018-03-24 kl. 20:02.
Citera
2018-03-24, 20:01
Medlem
Motivet "barmhärtighet" vore väl inte smickrande för föräldrarna...? Att inte hitta rationella och förnuftiga lösningar, utan att istället falla in i ett barmhärtighetstänkande...det tyder ju på någon form av brist i föräldraförmågan eller i varje fall på någon form av låsning i tänkandet...? Det signalerar kanske också att föräldrarna varit för mycket ensamma med varandra när de istället borde ha fått impulser av andra, exempelvis inom vården...

Barmhärtighetstänkandet skulle kunna vara en vink om att föräldrarna stressat sönder sig - försökt att jobba vidare i karriären med tunnelseenden för att sedan krascha när det plötsligt blev ohållbart... Istället för att successivt byggt upp en familjestruktur som kunde hjälpa barnen, på ett mycket tidigare stadium... Tagit helt och hållet tjänstledigt och grubblat igenom familjesituationen, försökt omvärdera och omprioritera det mesta i livet...

Ja, så där kan man hålla på och spåna hur länge som helst. Men "barmhärtighet "är inte något ädelt motiv - utan visar i så bara att föräldrarna inte hade förmåga att göra det som krävdes av dem - i tid
Citera
2018-03-24, 20:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Har inget med utbildning att göra. Sunt bondförnuft att ifrågasätta allt.

Du bestämde dig redan efter 48 timmar att Hanna är ”mest skyldig”. Berätta hur du kom fram till det. Är du t.ex säker på ”mera drivande”? Är du säker på att Hanna var deprimerad?

Jodå.
Jag är säker på att det är Hanna som ligger bakom allt.
Jag fick en del info och PM som berättade att så ligger det till.
Men det var i början.
Sen kom det in ett par stycken i tråden, som talade i gåtor, men som antydde samma sak.
Ex Jonathan... Nånting
Sen blev det tyst på info ett bra tag, men för nån vecka sen ramlade det in PM igen.
Där fick jag en del info igen som starkt hävdade att Hanna var drivande.
Denna personen hävdade att hen har en kontakt med "väldigt god insyn"
Då detta självklart kan vara ett troll, så har jag skickat kontrollfrågor, men ej fått svar än.
Därför har jag inte tagit upp det i tråden än.
Men kommer tillfredsställande och trovärdiga svar, så hamnar PM:ET här.
Exempel på info är.
Uppgifterna om hur dom har hittats, stämmer. 3 stycken låg i sängar och 1 hängd.
Att Agnes och Mia var pigga den 22/12 och att dom såg fram emot julen.
När föräldrarna hade planerat för detta, och att dom lyckats mörka allt. (där blev jag förvånad på tidpunkten)
Hanna var den som var drivande i detta.
Isoleringen är ett påhitt, men att barnen var sjuka.
Religion och ett bättre liv efter detta
Lite prat om att skolan har/hade läkarintyg om att båda barnen var sjuka.

Och lite annat.
Men då detta kan vara ren trolldom, så har jag valt att vänta in lite bättre svar först.

Det, tillsammans med tidigare info, och det några i tråden berättat, har gjort min övertygelse.
Citera
2018-03-24, 20:06
Medlem
Citat:
Att gräva runt i soppan efter vilka skäl två av polisen utpekade mördare kan ha haft att begå morden är nog inte att smutskasta. Det är nog precis det grävande folk på FB sysslar med.
Oftast gäller det alla inblandade i brott, även offren. Men då kommer det alltid någon som inte tycker att man ska leta efter skelett i garderoben hos offret eftersom vederbörande just är ett offer.

Det är mycket ovanligt att någon här eller i samhället i övrigt tycker att man ska visa samma hänsyn mot av polisen utpekade mördare.

Skälet står också i polisens utpekande. Man såg ingen livskvalitet eller framtid på grund av barnens sjukdomssituation. Det är riktigt tråkigt att det blev så och man kan nog lugnt säga att hela familjen blev ett offer för sjukdom och olyckliga omständigheter.
Citera
Medlem
Citat:
Ni hittar ju bara på.
Kräver ni inga bevis.

Tänk om du har fel, om Hanna var oskyldig... då har du smutskastat fel person.
Citera
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Jo men jag skrev inte att du uppgivit att det var rätt att döda barnen. Läs gärna en gång till.
Så det finns ingen anledning för dig att fråga "var du skulle påstått detta". Jag har aldrig skrivit att du påstått något sådant.
Och jag tycker att det ör bra att lära sig att citera rätt person.
Senast redigerad av Lillamig72 2018-03-24 kl. 20:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in