2018-03-24, 10:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jo, jag VET att hon hade en dialog med sin pojkvän sedan 11 mån tillbaka. En pojkvän som hade blivit introducerat till hennes föräldrar dagen innan..

Kanske den sortens pojkvän inte hade pungkulor nog att sätta ner foten och tala om för den stora journalisten att det faktiskt inte var ok att ändra på planerna för sin egen skull bara så där i sista sekund.

För helt oavsett om pojkvännen gick med på det så hade ju ingen frågat gästerna..

Otroligt fräckt att bjuda dem för att fira - bara för att sen själv sticka hemifrån för att man ha råkat få ett erbjudande man var rädd att gå miste om.

Vilken normalmänniska skulle bjuda hem folk för att sen inte vara hemma när gästerna väl anländer?

Madsen och Kim tycks ha detta egodag gemensamt. Han släppte också allt när det väl vankades kinkysex med ett kjoltyg - eller åtminstone en eventuell, kanske, möjligtvis, chans till det.
Vi vet agendan i tråden. Varenda en ser patetiska försök att klanka ner på Kim, pojkvän osv.
Det ställer aldrig PM i bättre sken trots idog dravel och fullständigt värdelösa inlägg. Så ta du dina pseudoanalyser med nån som kan stryka dig medhårs - jag har inget utbyte av dig.
Bye, bye.
Citera
2018-03-24, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Det är ingen ide att du börjar diskutera en enskild mening i ett längre inlägg som handlar om den situationsbunda omständighet som utgjorde läget 10 aug eftermiddag.

OBS. Trådens mördarkramare försöker bomba så många som möjligt av seriösa skribenters inlägg - eftersom de inte följer med i rapportering, har koll på fakta och har som främsta uppgift att trasa sönder tråden så borde de ignoreras helt.

Trams från din sida.

Fakta är att Kim bjöd sina vänner för att ta avsked inför sin vistelse i Kina. Men när hon väl fick ett erbjudande hon inte ville gå miste om - då var dessa vänner inte så viktiga längre.

Jag kan ana vad Magdalena Ribbing skulle säga om en värdinna som bjuder hem folk - för att sen sticka hemifrån själv med en förevändning att jobbet kallar..

Det är tvärtom inte seriöst att försöka skönmåla ett brottsoffer som om hon vore ett helgon. Lika lite som det är seriöst att tro blint på vad alla drogmissbrukare och psykfall till "karaktärsvittnen" hittar på.
Citera
2018-03-24, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag är mest borta på kontinenterna eller nationellt så det vet jag faktiskt inte, men intressant frågeställning. Borde gå att kolla. Det som slog mig i skrivande stund är Amagermannen. Han misstänktes med släpptes via brist på bevisning ang det första mordet 1990. Hur det var med DNA vet jag inte, analysera på den tiden kunde det inte. Han arrangerade brinnande ljus och satte på gasspisen, var misstänkt via att han kört möbler/flyttfirma åt henne. Det andra mordet på lärarinnan fanns DNA sparat.

Jag kan öht tagit inte förstå detta fokus på dödsorsak - som är kvävning; strypt eller avskuren hals - när det finns rättsfall där inte ens kroppar återfunnits. Det finns mord med sämre förutsättningar än detta sett till rättsmedicin.
Här finns aktuell BP, alternativa gärningspersoner helt bortsållade, han har styckat henne, dumpat kroppen, lagt på sig två ton förklaringsbörda via sitt svammel och inte en siffra stämmer med nån av hans patetiska teorier. Det är inte i närheten att handla om griftefridsbrott jämfört med de domslut som finns i Sverige. Där har det solklart saknats bevisning, gärningsförlopp och varit få och svaga indicier.
Här är det en uppsjö av indicier som dag för dag växer kring galningen. Det finns ett RPU som sammanfaller helt med hans kapacitet.

Sänk fanstyget i en ubåt till hans stora lycka i Marianergraven så kan han sitta och runka tills han dör av syrebrist.

Dödsorsak krävs inte i Danmark. Att som Expressens kolumnist sitta och jämföra med svenska rättsfall är rent av skrattretande. De två ländernas rättssystem går inte att jämföra alls. Så här säger en advokat:

Ulrik Sjølin, forsvarer:

- Hvad betyder det, at man ikke kan fastslå den præcise dødsårsag?

- Man behøver ikke kunne bevise dødsårsagen. Dødsårsagen er noget, lægerne interesserer sig for. Det, anklageren skal kunne bevise, er, at den tiltalte har haft viljen til, at nogen skulle dø af det, som den tiltalte gjorde ved den forurettede. Så om det er luftmangel efter kvælning, forblødning efter knivstik eller noget helt tredje er dybest set uden betydning for den juridiske vurdering af, om der foreligger et drab. Det så man blandt andet i Peter Lundin-sagen og i sagen, der er omtalt som ’Bøssegangsterdrabet’ i medierne, der begge er sager uden lig, og hvor man altså ikke kan være sikker på den præcise dødsårsag

Danmark har heller inte samma uppsåtsbegrepp som oss, de pratar om sannolikhetsuppsåt.
Citera
2018-03-24, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fårfällen
Om han läskunnig och motiverad kanske han, en bra dag, skulle kunna följa instruktioner i någon av alla länkar man träffar när man googlar, till exempel, för att ta en i högen: https://m.youtube.com/watch?v=X0PPAxuyTvE

Du har ju tidigare i tråden beskrivit honom som viktig för mänskligheten i det att han har inspirerat många ungdomar och barn till framtida tekniska stordåd genom sina rymd, ubåtsprojekt och att göra det ingen trodde möjligt.

Så vad tror du? Tror du dansken skull kunna följa några skriftliga eller muntliga instruktioner för att dölja en mapp? Eller be någon hjälpa honom, med motiveringen att han akulle ha hemliga ritningar däri? Ligger detta inom möjligheternas ram, enligt dig?
Han ville ju vara med när datorerna gicks igenom eftersom de var fulla av affärshemligheter som var känsliga
Citera
2018-03-24, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jo, jag VET att hon hade en dialog med sin pojkvän sedan 11 mån tillbaka. En pojkvän som hade blivit introducerat till hennes föräldrar dagen innan..

Kanske den sortens pojkvän inte hade pungkulor nog att sätta ner foten och tala om för den stora journalisten att det faktiskt inte var ok att ändra på planerna för sin egen skull bara så där i sista sekund.

För helt oavsett om pojkvännen gick med på det så hade ju ingen frågat gästerna..

Otroligt fräckt att bjuda dem för att fira - bara för att sen själv sticka hemifrån för att man ha råkat få ett erbjudande man var rädd att gå miste om.

Vilken normalmänniska skulle bjuda hem folk för att sen inte vara hemma när gästerna väl anländer?

Madsen och Kim tycks ha detta egodag gemensamt. Han släppte också allt när det väl vankades kinkysex med ett kjoltyg - eller åtminstone en eventuell, kanske, möjligtvis, chans till det.

Ja, otroligt fräckt. Hon hade ju ena halva av intervjun gjord med de som dansken kapplöpte med, men det är ju ingen ursäkt om man ska vara " normalmänniska". Hur ser din analys ut på danskens relations/äkta-mans-beteende utifrån din upphöjda "normalmänniska-analys"? Vem scorar högst? Dansken eller Kim Wall?
Citera
2018-03-24, 10:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Dödsorsak krävs inte i Danmark. Att som Expressens kolumnist sitta och jämföra med svenska rättsfall är rent av skrattretande. De två ländernas rättssystem går inte att jämföra alls. Så här säger en advokat:

Ulrik Sjølin, forsvarer:

- Hvad betyder det, at man ikke kan fastslå den præcise dødsårsag?

- Man behøver ikke kunne bevise dødsårsagen. Dødsårsagen er noget, lægerne interesserer sig for. Det, anklageren skal kunne bevise, er, at den tiltalte har haft viljen til, at nogen skulle dø af det, som den tiltalte gjorde ved den forurettede. Så om det er luftmangel efter kvælning, forblødning efter knivstik eller noget helt tredje er dybest set uden betydning for den juridiske vurdering af, om der foreligger et drab. Det så man blandt andet i Peter Lundin-sagen og i sagen, der er omtalt som ’Bøssegangsterdrabet’ i medierne, der begge er sager uden lig, og hvor man altså ikke kan være sikker på den præcise dødsårsag

Danmark har heller inte samma uppsåtsbegrepp som oss, de pratar om sannolikhetsuppsåt.
Tack!
.. och olycksfall är det inte.

Jag har förstått att föregående planering är nåt som fokus ligger på - i Sverige är det för påföljd livstid via försvårande omständigheter. Är detta liknande?
Jag läste ubåtsbegrepp först, hahahaha, dags för mer kaffe.
Citera
2018-03-24, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag vet, men jag tror han ljuger när det gäller den uppgiften. Personer som M tar inte livet av sig, no matter what. Han har alldeles för mycket energi och livsglädje, arbetslust och många intressen.
Han är klassad som patologisk lögnare, dessa ljuger utan att de har eller vet orsaken till lögnerna dessutom är dessa lögner spontana och oplanerade. Alla har ju sett att lögn på lögn staplas på varandra gällande vad som hänt och lögnerna har ingen som helst logik.
Citera
2018-03-24, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Nu var ju somliga praktikanter riktiga seriösa studerande praktikanter så det är ytterst tveksamt om de som var där för sysselsättning skulle riskera att de seriösa tekniskt kunniga skulle stöta på materialet av misstag de använde datorn för arbetsprojekt angående raketer dessa skulle ju kunna slå larm eftersom det för utbildning är viktigt att praktiken är seriös

Du sa ju själv tidigare att filsnuttarna var lagliga - oavsett hur äckliga de sen månne ha varit.

På denna "seriösa" arbetsplats fanns det redan så mycket skumt att dessa praktikanter som hade valt att stanna kvar hade kunna fylla en pärm med konstigheter om de nu hade velat rapportera något .

Strippor, horor, verktyg som flög i luften, "konstnärer" som slogs om arbetsledarens uppmärksamhet, knarkare, missbrukare och en ledare som försvann så fort det vankades ett kjoltyg..
Citera
2018-03-24, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tack!
.. och olycksfall är det inte.

Jag har förstått att föregående planering är nåt som fokus ligger på - i Sverige är det för påföljd livstid via försvårande omständigheter. Är detta liknande?
Jag läste ubåtsbegrepp först, hahahaha, dags för mer kaffe.

För livstid lär det krävas planering (är en försvårande omständighet i Danmark) men sen har vi ju även åtalspunkten grovt sexualbrott här. Håller den, och det är min uppfattning att den gör iom blödningen i vaginan, så ligger han ju pyrt till för forvaring.

Försvårande omständigheter Straffeloven § 81.

Citera
2018-03-24, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Han är klassad som patologisk lögnare, dessa ljuger utan att de har eller vet orsaken till lögnerna dessutom är dessa lögner spontana och oplanerade. Alla har ju sett att lögn på lögn staplas på varandra gällande vad som hänt och lögnerna har ingen som helst logik.

Det logiska för PM lögner (oavsett hur galna) är att han försöker klara sig undan mordet. Styckningen kan ha svälja - men inte mordet. En normalmänniska skulle resonera tvärtom..

Det logiska för dessa karaktärsvittnens lögner är att de dels får sina 15 min of Fame. Dels kan de ge igen Madsen som kanske inte var intresserad av ens att stoppa en vass kniv i deras underliv. Så totalt ointressanta i hans ögon.. Men nu skulle Madsen minsann vara TVUNGEN att lyssna på hur "rädd" en stalker var för honom. Hur någon kände äckel av hans fingrar - samtidigt som han själv säkert vet hur det egentligen var.. osv.

Knarkare och psykfall hittar också på de mest underliga historier.

Dessutom kan de ju kamma hem ersättning för att sitta där och ljuga.. (något dessa fattiglappar säkert uppskattar..)
Citera
2018-03-24, 11:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
För livstid lär det krävas planering (är en försvårande omständighet i Danmark) men sen har vi ju även åtalspunkten grovt sexualbrott här. Håller den, och det är min uppfattning att den gör iom blödningen i vaginan, så ligger han ju pyrt till för forvaring.

Försvårande omständigheter Straffeloven § 81.

Tack igen,
Den här är ju solklart sett till det du nämnde + brottsplatsen; fångad som i en undervattensbunker.
5) at gerningsmanden har udvist særlig hensynsløshed,
Citera
2018-03-24, 11:05
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Vi ska inte glömma att han var go och snäll och charmig och spännande och kanske på något sätt sexig. Trots att han hade 3 Dkr på kontot fick han brudar...!?

Pengar är inte allt, vettu. Men många ensamma män här på forumet tror att det är så.

Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jag fick kalla kårar när jag läste om hans Go-to kamera ( eller vad den nu heter)!

Det har funnits en video på Youtube där M använder den. Det är en "guidad tur" över RML, där han bland annat klättrar upp i den nya raketplattformen med den på och filmar utsikten. Men av någon anledning är den borttagen. Väldigt mycket material runt den här saken har försvunnit från Youtube.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in