2018-03-24, 07:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jodå, men då får du beskylla den danska tidning - minns inte vilken nu - som skrev ut när hon började på RML och vilka arbetsuppgifter hon hade. Då var det bara att gå till M:s blogg för att få namnet, som jag redan gissat för övrigt, och det har varje intresserad och nyfiken person i Danmark, Sverige och resten av världen redan gjort vid det här laget... så det ändrar inget att jag också skriver ut namnet. De andra live-bloggarna från rättegången jag kollat har uteslutit de uppgifterna, och någon av dem skrev även att "vi utesluter uppgifter om vittnet som kan göra att vittnet identifieras" (eller words to that effect).
Det är oavsett ett domstolsbeslut om sekretess som tillkommit vid senaste rättegång som förbjuder att det presenteras i media:
Hur gärna du än ämnar leka kommissarie Cloesau, snaska i hennes namn och fortsättningsvis skyller på andra.
Citera
2018-03-24, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lesky
Peter Madsens rättegång är kantad av motsägelser
Publicerad 23 mar 2018 kl 20.31

Citat:
Hennes vittnesmål kändes inledningsvis mycket stärkande för åklagarsidan. Ett betydelsefullt karaktärsvittne. Hon berättar om att Peter Madsen gillade att prata om död och kvinnor. Han var fascinerad. Sa att han ville dö bland kattungar och nakna kvinnor. Hon berättade att hon blivit varnad för Peter Madsen, att hon var rädd för honom. På sista tiden hade hon slutat att vara i hans verkstad. Han brukade antasta henne och kunde inte ta ett nej. Å ena sidan, å andra sidan. Det finns två sidor av varje mynt. När försvaret sätter tänderna i henne blir bilden något annorlunda. Kvinnan ska själv ha skickat en bild av en kvinnas kön tillsammans med en köttyxa till Peter Madsen. Låtit honom bo hos henne. Å ena sidan, å andra sidan.

https://www.expressen.se/kronikorer/catarina-lundback/peter-madsens-rattegang-ar-kantad-av-motsagelser/

Svårt att bli tagen på allvar när hon kommer dragandes med så motsägelsefulla uppgifter.

Troligtvis missbrukare/mentala problem - eller både och.

Suck suck dessa "karaktärsvittnen"..
Citera
2018-03-24, 07:48
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Aha, nu sipprar sanningen fram, och det var väntat att det fanns uppvärmning, tidigare brottslighet, som skedde innan mordet.

Detta är sexuellt ofredande, som snabbt hamnar i skuggan av sexmordet, men brottslighet fanns iaf, innan mordet.

Självklart behöver vittnet inte tala sanning, men hon bör ha få motiv att ljuga i detta stadium...

Att Madsen kladdade och kränkte flera kvinnor långt innan mordet, det är nog en lågoddsare.

Det finns nog många som skulle ta chansen att trycka till sin chef, när de upplevde att de hade hela världen med sig och kunde påstå precis vad som helst och bli trodda. Kanske hade han kommit med fullt berättigad kritik till hennes arbetsprestation, t.ex.?
Citera
2018-03-24, 07:50
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det är oavsett ett domstolsbeslut om sekretess som tillkommit vid senaste rättegång som förbjuder att det presenteras i media:
Hur gärna du än ämnar leka kommissarie Cloesau, snaska i hennes namn och fortsättningsvis skyller på andra.

Flashback är inte ett media, och jag är helt anonym här så jag känner mig lugn för danska domstolar, faktiskt...
Citera
2018-03-24, 07:50
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Svårt att bli tagen på allvar när hon kommer dragandes med så motsägelsefulla uppgifter.

Troligtvis missbrukare/mentala problem - eller både och.

Suck suck dessa "karaktärsvittnen"..

Ja, det är exakt det jag säger...
Citera
2018-03-24, 07:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Flashback är inte ett media, och jag är helt anonym här så jag känner mig lugn för danska domstolar, faktiskt...
Jag bekymrade mig inte för din del och att du är helt lost beträffande allt vad vett ooch moral heter har jag räknat ut för länge sen.
Citat:
Det finns nog många som skulle ta chansen att trycka till sin chef, när de upplevde att de hade hela världen med sig och kunde påstå precis vad som helst och bli trodda. Kanske hade han kommit med fullt berättigad kritik till hennes arbetsprestation, t.ex.?
Är du vid dina sinnens fulla bruk? Hon sitter samtidigt och blottlägger hela sig själv.
Hon sitter i en mordrättegång och inte inför en fackförening.
Han är inte hennes chef.
Citera
2018-03-24, 08:15
Medlem
Merwinnas avatar
https://www.dr.dk/nyheder/indland/veninde-om-peter-madsen-han-var-fascineret-af-doeden

Den här väninnan - kan det vara Camilla? Efternamnet började med S, och det framgår i dansk TV:s senaste dokumentär om ubåtsfallet. En liten, spenslig, skinntorr, mycket ful kvinna i 50-årsåldern. Jag reagerade faktiskt över hennes fulhet, och tänkte att M inte kan ha velat ha något sexuellt med henne...

Det verkar troligt att det är Camilla, eftersom hon också var väninna med Madsens fru, och bland annat hjälpte denna (Madsens fru) genom att gå på häktesförhandlingarna och ta anteckningar åt henne, när hon själv inte orkade (eller inte ville visa sig där kanske snarare).
Citera
2018-03-24, 08:16
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Jag bekymrade mig inte för din del och att du är helt lost beträffande allt vad vett ooch moral heter har jag räknat ut för länge sen.

Är du vid dina sinnens fulla bruk? Hon sitter samtidigt och blottlägger hela sig själv.
Hon sitter i en mordrättegång och inte inför en fackförening.
Han är inte hennes chef.

Som hämnd mot en chef som tagit i för hårt mot henne, när hon gjort misstag t.ex.. Menar jag. Ja, hon blottlägger sig själv, men jag tror att hon är så utflippad att hon inte bryr sig om det längre.
Citera
2018-03-24, 08:22
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Som hämnd mot en chef som tagit i för hårt mot henne, när hon gjort misstag t.ex.. Menar jag. Ja, hon blottlägger sig själv, men jag tror att hon är så utflippad att hon inte bryr sig om det längre.

Jag håller med dig. Ijenklien kan man nästan konstatera att alla i den här historien är utflippade, störda, omogna och icke-trovärdiga. Förutom Madsen själv.
Citera
2018-03-24, 08:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Han är öht inte hennes chef och han sitter för närvarande för att ha styckat Kim.
Är det nån som är utflippad är det PM på alla plan:
Att klanka ner på alla andra runt denna perversa gravt störda person säger mer om dig än hans omgivning.
Citera
2018-03-24, 08:30
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Jag håller med dig. Ijenklien kan man nästan konstatera att alla i den här historien är utflippade, störda, omogna och icke-trovärdiga. Förutom Madsen själv.

"Ijenklien"???

Citat:
Han är öht inte hennes chef och han sitter för närvarande för att ha styckat Kim.
Är det nån som är utflippad är det PM på alla plan:
Att klanka ner på alla andra runt denna perversa gravt störda person säger mer om dig än hans omgivning.

Du verkar ju inte förstå vad man skriver..? Nej, han är inte hennes chef nu, men han har varit det, och hatet mot en f.d. chef kan sitta i i många år. Likaså hämndlystnaden, om ett tillfälle skulle dyka upp. Jag vet personer som blir svarta på ögonen när de blir påminda om en chef de hade för 40 år sedan...
Citera
2018-03-24, 08:38
Medlem
Citat:
Nu var inte Madsen chef för arbetslösa i sysselsättning och skulle inte kunna påverka deras framtid på något sätt om de avbröt sin praktik , de studerande praktikanterna som vittnat verkar ha sysslat med det de var där för att göra tekniska projekt och delta i det tekniska arbetet och inte varit intresserade av sex, och våld trots att Madsen gav hintar om vad som fanns på datorn som skulle rensas på virus och ville leda in samtal på Darkwebb
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in