2018-03-21, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
I och med detta kan detta spår nog stängas. Enda chansen nu är att polisen går ut med allt de har! Ett sista försök att få någon att inse hur det hela hänger ihop.
Förstår inte ditt resonemang. LINK04 har fått ett tips om att kniven tidigare ägts av RS. Detta kan ju givetvis vara fel men inget tyder hittills på att så inte kunde vara fallet. Däremot verkar hans systers man(vad som tidigare antogs vara hans bror) som GM vara lite mer långsökt.
Citera
2018-03-22, 10:34
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Påtagligt intressant! Men nog borde utredarna ha screenat detta? Liksom klass-och skolkamrater?

Jag har pratat med ett par personer som spelat i BK Derby. Dom har aldrig hört något om någon masstopsning av barn/ungdomar i klubben. Möjligt att polis har kollat på enstaka personer, men tror inte alls dom har gjort någon större utrednng av personer under 15 år. Samma sak när det gäller Tunvallaskolan, M:s skola.
Citera
2018-03-22, 10:39
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Är dom här killarna kallade till topsning?

Polisen har det här uppslaget och några namn. Sen vet man inte om dom prioriterar det.
Citera
2018-03-22, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Jag har pratat med ett par personer som spelat i BK Derby. Dom har aldrig hört något om någon masstopsning av barn/ungdomar i klubben. Möjligt att polis har kollat på enstaka personer, men tror inte alls dom har gjort någon större utrednng av personer under 15 år. Samma sak när det gäller Tunvallaskolan, M:s skola.
Anmärkningsvärt om det stämmer. Vi har diskuterat skolkamratsspår, skolfoton, klasskompisar, deras ev äldre syskon mm fram och tillbaka. Är det verkligen så att den här utredningen från början snöat in på helt fel GM-spår? Eller, hädisk tanke, tror man sig veta vem GM är, men har varken ork eller möjlighet att nå ända fram? Eller finns det bottnar i det här, med tanke på invandraraspekten, som omöjliggör en upplösning?
Till utredaren: kom ut ur idet och lägg korten på bordet!
Citera
2018-03-22, 13:39
Medlem
Man får inte topsa personer under 15 år!!! Ordning i salen nu 😂😂😂
Citera
2018-03-22, 13:42
Medlem
Skadan på gärningsmannen är ju verklig då man även har gärningsmannens blod på kniven,kan inte ta semester i en vecka utan att det blir kaos härinne 😂😂😂
Citera
2018-03-22, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luffarjeppe
Man får inte topsa personer under 15 år!!! Ordning i salen nu 😂😂😂
Jamen, nu är väl alla potentiella GM över 15, eller? M skulle ha varit 21-22 nu.
Citera
2018-03-22, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drone07
Förstår inte ditt resonemang. LINK04 har fått ett tips om att kniven tidigare ägts av RS. Detta kan ju givetvis vara fel men inget tyder hittills på att så inte kunde vara fallet. Däremot verkar hans systers man(vad som tidigare antogs vara hans bror) som GM vara lite mer långsökt.

Ja, jag syftade mest på systermannen som möjlig gärningsman. Om RS sägs ha innehaft kniven så skulle det väl kunna vara intressant, dock passar han dåligt in på profilen.

Är lite oklart för mig hur detta satts igång. Är det så att LINK04 fått ett tips till sig, hört ett rykte eller vet att polisen har detta på sin lista? Spelar ju ganska stor roll. Om polisen får ett tips om en namngiven person som ägare av mordvapnet skulle man ju tänka sig att de skulle plocka honom snarast.
Citera
2018-03-22, 23:57
Medlem
Jag tänkte mer på 2004 idag går det självklart bra att topsa
Citera
2018-03-23, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luffarjeppe
Skadan på gärningsmannen är ju verklig då man även har gärningsmannens blod på kniven,kan inte ta semester i en vecka utan att det blir kaos härinne 😂😂😂

Jo, att han har någon typ av skada låter ju högst rimligt. Dock har man ju hela tiden hört att den är på ett visst ställe eftersom den skulle kommit genom att handen halkat vid hugg. Behöver ju inte vara fallet.
Citera
2018-03-23, 22:06
Medlem
Jo med stor säkerhet då man hitta avtryck med blod från handavtryck på metroboxen där mössan dumpades
Citera
2018-03-24, 05:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Ja, jag syftade mest på systermannen som möjlig gärningsman. Om RS sägs ha innehaft kniven så skulle det väl kunna vara intressant, dock passar han dåligt in på profilen.

Är lite oklart för mig hur detta satts igång. Är det så att LINK04 fått ett tips till sig, hört ett rykte eller vet att polisen har detta på sin lista? Spelar ju ganska stor roll. Om polisen får ett tips om en namngiven person som ägare av mordvapnet skulle man ju tänka sig att de skulle plocka honom snarast.

Och RS var 9 eller 10 år vid mordet, beroende på när på året han fyllde. Storebrodern som inte visade sig vara storebror var 12 eller 13 år. Han kan alltså avföras. Kvar i den här teorin är en 9-åring. Finns det någonting överhuvudtaget som talar för att gärningsmannen skulle vara 9 år gammal, eller just fyllda 10 år?

Här är mitt försök till sammanfattning av spåret:

Verkar som att teorin kom upp efter att Link04 fått nys om att polisen en månad tidigare hade fått ett nytt spår, som handlade om att M snott gärningsmannens kniv varpå denna försökt ta tillbaka den. Vilket resulterade i ett dubbelmord. Jag undrade hur Link fick nys om detta spår, vilket är märkligt i sig eftersom det knappast kablats ut i media. Några dagar senare kommer uppgiften att uppgiftslämnaren pekat ut plats för Mohammeds stöld av kniven. Omklädningsrummet i BK Derby. Denna uppgift är dock bara ”ett uppslag, inte alls säkert att den stämmer”. Uppgiftslämnaren ville inte heller namnge namnet på personen som M stal kniven ifrån.

Bara en timma senare har Link lyckats tyda bokstäverna R och S på knivbladet. Vilket stämmer in på en då nio eller tio år gammal fotbollsspelare i BK Derby.

Finns det några bilder på Mohammed, på lagfotona? Förekommer RS och Mohammed på samma lagfoto? Eller är RS den enda person med de initialerna på Google som kommer fram om man googlar BK Derby? Finns det något annat än det att gå på? Finns det någon trovärdighet att han skulle ha stulit en kniv från en några år äldre kille som antagligen inte ens spelade i samma lag som honom själv? Skulle en 9-åring tillverka en egen kniv och banka in initialerna på knivbladet, på träslöjden? Eller hemma? Utan att det inte hade varit vida känt bland jämnåriga? Och om få visste det, hur hade då M fått nys om att denna person hade en kniv att stjäla? Gick han runt och tog saker ur lagkamraters fickor? Och om han gjorde det, finns det uppgifter om denna kleptomani?

Det är kul med nya spår, men alla nya spår borde nog också ifrågasättas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in