Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
[/b]

Jag har precis suttit och funderat på det i en lång stund. Han är ju teknisk problemlösare och uppfinningsrik.
Det första jag tänkte på var toaletter.
"Personalen gör alltid visitationer när en person rör sig i fängelset eller flyttar mellan två fängelser. Personalen gör också alltid visitationer före och efter ett besök."
Polisen har ju naturligtvis funderat mer än oss på det här.
Men helt omöjligt är det inte att PM fortfarande har kortet i sin ägo. Jag tror annars att PM (om han hade det på sig) släppte det i en avloppsbrunn på väg till polisbilen kanske. Han fäktades mycket med värmefilten,kanske avledande manöver för att stanna upp?
Endera har han svalt det, bajsat ut det och gömt det. Ett pyttelitet minneskort borde väl gå att gömma? Trycka in i fodret på en sko eller nåt. Eller, så hann han gömma det vid landstigningen och har bett någon som han litar på (Deirdre eller frun?) att hämta det och förvara åt honom. Låter alldeles för fantasifullt kanske men om han bett någon av dessa kvinnor att hämta minneskortet och de har sett innehållet så förklarar det enkelt att frun tog ut skilsmässa eller om det var Deirdre, att hon ställde in sitt besök hos honom.
Naturligtvis räcker all info som kommit ut om fallet till att frun ville skiljas och att Deirdre ställde in sitt besök - till detta behövdes inga hemska scener från ett minneskort.
Var bara en lite långsökt fundering....