2018-03-23, 23:25
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Jag har uppfattat det som att hans fru var hans trygga punkt och som en mamma för honom. Ingen jävla aning hur hon kan ha stått ut med honom och det liv han levde. Men, hon kanske var en sån där tjej som "ska ta hand" om honom, som tycker att hon "förstår" honom och att han är udda och därför visar mer hänsyn än någon människa borde göra. Något riktigt konstigt är det allt?

Vad jag tyckte var märkligt var det som framkom när Kims pojkvän förhördes, att han hade råkat träffa Madsen fru när han letade efter Kim och att hon sagt något konstigt om att han inte "skulle leta" eller fråga om ubåten. Varför sa hon så? Trodde hon att PM var ute i ubåten på "sex-äventyr"?
Eller, var det något allvarligare menat i det hon sa? Om hon redan oroat sig för hans beteende och var rädd att något hemsk skett?
så tänker jag också.
Citera
2018-03-23, 23:27
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Tänker precis likadant, han filmade nattens händelser,och sände iväg -men hur-och vart, till vem ?
Han ljuger hela tiden- så det gäller att polisen är alert och kollar alla tänkbara kontaktnät- varför skulle han kasta kameran i havet om han inte använt den ? Varför kastade han sin mobil- om där inte fanns nåt konstigt? Och K.W kanske hann skriva eller filma - då när han gick till attack-men hon hann aldrig skicka iväg, innan hon blev satt ur spel.
Jag fick kalla kårar när jag läste om hans Go-to kamera ( eller vad den nu heter)!
Citera
2018-03-23, 23:29
Medlem
Kenpos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Jag tror att PM vill ha sina trofféer och sina filmer, även om det kostar. Han visste inte hur detta äventyret skulle sluta och jag tror inte han gett upp än.

Vi lever i dekadenta tider. En typ som Peder Madsen kan anse sig vara "bortom gott och ont", i nietzscheansk anda. "Jag" är allt. Men "missekatterna" därhemma talade han smeksamt om i första förhöret.
Senast redigerad av Kenpo 2018-03-23 kl. 23:45.
Citera
2018-03-23, 23:30
Medlem
Citat:
När helikoptern kom för att hämta honom gick han IFRÅN dem, vilket de reagerade på, så brukar folk inte göra. Han ville bara hem, sa han och trodde att han var fri att g hem till sina katter.
Jag hade en hund en gång som tog fåglar, blev man arg och sa: kom hit! så gjorde han en liten lov ut på en åker, släppte bytet och kom sedan, som en lydig hund. Nästa gång man släppte ut honom drog han iväg till stället där han släppt bytet och åt det.
Jag tror att PM vill ha sina trofféer och sina filmer, även om det kostar. Han visste inte hur detta äventyret skulle sluta och jag tror inte han gett upp än.
Ja,Madsen betedde sig både som hund och katt. Som en "illamående katt med dåligt samvete" när han stod i tornet brevid KiM. Och som en hund med olovligt byte som larvade runt i små lovar och slogs med en värmefilt i Dragörs hamn.
Souvenirerna är nu dansk kriminalhistoria. Det enda han möjligen har kvar är kortet.
Men var kan han gömma det i ett välbevakat häkte? Jag tror polisens tekniker finkammat landstigningsplatsen med hund efter spår. Så hade han gömt det där så hade det nog återfunnits.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-03-23 kl. 23:32.
Citera
2018-03-23, 23:30
Medlem
Citat:
Typisk, nej kanske inte, men det är betydligt högre i tak och finns många fler med individualistiska livsval, se bara på hans umgängeskrets.

Huh. Jag har svårt att se dessa människor som personer med individualistiska livsval. Jag ser istället tragiska människoöden. Och trasiga människor.
Citera
2018-03-23, 23:33
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
[/b]
Jag har precis suttit och funderat på det i en lång stund. Han är ju teknisk problemlösare och uppfinningsrik.
Det första jag tänkte på var toaletter. "Personalen gör alltid visitationer när en person rör sig i fängelset eller flyttar mellan två fängelser. Personalen gör också alltid visitationer före och efter ett besök."
Polisen har ju naturligtvis funderat mer än oss på det här.
Men helt omöjligt är det inte att PM fortfarande har kortet i sin ägo. Jag tror annars att PM (om han hade det på sig) släppte det i en avloppsbrunn på väg till polisbilen kanske. Han fäktades mycket med värmefilten,kanske avledande manöver för att stanna upp?
Endera har han svalt det, bajsat ut det och gömt det. Ett pyttelitet minneskort borde väl gå att gömma? Trycka in i fodret på en sko eller nåt. Eller, så hann han gömma det vid landstigningen och har bett någon som han litar på (Deirdre eller frun?) att hämta det och förvara åt honom. Låter alldeles för fantasifullt kanske men om han bett någon av dessa kvinnor att hämta minneskortet och de har sett innehållet så förklarar det enkelt att frun tog ut skilsmässa eller om det var Deirdre, att hon ställde in sitt besök hos honom.
Naturligtvis räcker all info som kommit ut om fallet till att frun ville skiljas och att Deirdre ställde in sitt besök - till detta behövdes inga hemska scener från ett minneskort.
Var bara en lite långsökt fundering....
Citera
2018-03-23, 23:33
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
...för att han är helt och undantagslöst fokuserad på sig själv och sina känslor? Alla andra är statister i hans liv.
Huvudrollen.
Citera
2018-03-23, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Ja, men å andra sidan kanske det inte var konstigt att han i vart fall fixade en och annan brud med tanke på att han stötte på ALLT kjolstyg som kom till verkstan, enligt praktikanterna. När någon kvinna dök upp så blev han som en helt annan människa och kunde avboka grejer de planerat arbeta med under dagen. Så, om han var så intensiv i sitt "stötande" så lär han ändå fått rätt många "nej" så egentligen vet vi inte hur stor hans procentuella utdelning på stötandet på kvinnor var. Om man nu får vara lite ironisk och sarkastisk.

Praktikanten berättade om det australienska filmteamet som var i verkstaden och att Sirid då också varit med där. Förstod att Kim Wall kom dit på te i anslutning till det, vilket kan innebära att frun och Kim kan ha setts/träffats. Frun som bör vara luttrad vid det här laget måste redan då anat vartåt det barkade hän ....
Citera
2018-03-23, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jag fick kalla kårar när jag läste om hans Go-to kamera ( eller vad den nu heter)!
Go-pro-kamera. Visst låter det sexigt! En karl med en fastspänd kamera på huvudet. Man undrar verkligen över hans knäppa sexpartners?
Citera
2018-03-23, 23:40
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Du kan inte kopiera lite av texten istället och lägga ut?
För sidan kunde ej finnas.
Sidan finns inte på den länken men jag sökte på lite annat sätt och hittade en annan sida, vet ej riktigt om det var samma:
https://www.psychologytoday.com/us/blog/in-excess/201501/life-knife-edge
Citera
2018-03-23, 23:41
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Du kan inte kopiera lite av texten istället och lägga ut?
För sidan kunde ej finnas.
Här är den:

https://www.psychologytoday.com/us/blog/in-excess/201501/life-knife-edge
Citera
2018-03-23, 23:42
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Nej, jag avsåg aldrig att normalisera hans "ultraperversa lustar", att borra eller skära i kvinnor är inte normalt. Det jag skrev var ett svar på en diskussion om PMs äktenskap, hans fria förhållande till sin hustru etc...
Jag tänkte inte på dansk lag utan mer på ett mer kontinentalt och mindre trångsynt synsätt där än här.
Nu finns det ju dubbelt så många svenskar som danskar så lite hyss får ju ni också gjort.
Själv har jag inte något inntryck av att svenskar är trångsynta. (Mina svärföreldrar bor i Sverige, så jag har en viss erfarenhet.) Peter Madsens äktenskap hadde nog varit en katastrof oavsedd om hans omgivningar varit liberala äller inte.
Senast redigerad av kugutt 2018-03-23 kl. 23:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in