2018-03-23, 22:05
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Krånglar visst hoppas funkar nu! stämmer in på PM om Piquerism från Psychology Today https://www.psychologytoday.com/us/blog/in-excess/201501/life-knife-edge
Funkar nu tack.
Citera
2018-03-23, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Den där frun måste vara en speciell varelse, en riktig blund-docka,
han verkar ha bott hos olika personer, och i verkstaden och i u-båten.
Bara detta att flyta runt- vagabondera mellan olika boenden, är ju alarmerande.
Han hade en egen bostad, och dessutom kunde han bo i fruns bostad.
Och hans alltmer märkliga önskningar -läste också det där om hans dröm att ha sex med en afrikansk prostituerad- för att kanske ådra sig en dödlig sjukdom. Han tänkte bara på sig själv där, för hade han smittats av afrikanen så hade Madsen i sin tur smittat alla sina sexuella lekkamrater, som verkar vara många.
Omvittnad risktagare , hjärnan på högvarv och ständigt i action.

Varför insåg ingen ? hans fru borde verkligen ha insett att något var riktigt fel? Hon var 'ändå en fast punkt, när han kom iland så var det hem till henne och katten han tänkte sig.

Förmodligen för att Madsen alltid var lite Galen. Han hade lyckats med konststycken att sälja in Galenskapen som ett tecken på tekniskt Geni. vBengtsson tror jag var den som klarast genomskådade Madsen och genast drog sig ur deras samarbete. Det är Madsen fortfarande djupt kränkt för.
Citera
2018-03-23, 22:06
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mommi
Jag har över huvud taget inte följt det här med Kim Vall men måste ändå fråga, varför har det blivit en så stor grej av det?
Ja du. Vad tror du själv? A no brainer I would say.
Citera
2018-03-23, 22:11
Medlem
Han stoltserar... som en påfågel...
Citera
2018-03-23, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Ja, du har onekligen en poäng. Madsen är kapabel, även utan sprit och droger, och kan också skådespela, kall som en fisk.

Karln är inte mänsklig.

Det fö intresserant att han liksom levt i ett skyltfönster, i hangaren, omgiven av människor, som snabbt kan vittna om depression, kris, manisk perversion, dödsfantasier osv...

Hans liv är genomskinligt.

Och kanske är han en mkt modern sexmördare, som bakar ihop jobb, kändisskap, sexkontakter, våldsporr och mordplaner, utan gränser alls...

En sån här mördare brukar vara hemlig.

Madsen är inte hemlig.

Han är superexponerad, långt innan mordet... denna sadistiska kuf, vars värsta sidor klart kan anas...

Han är både mediafigur och våldspervo, i ett paket.

Klart udda fågel.
Det har du rätt i. Att han pladdrar, skojar, drar morbida skämt ibland, menar allvar ibland, ger ju en intrycket av, att det inte var allvarligt menat. Men vi vet ju inte säkert? Det var kanske inte allvarligt menat före den 10 augusti?
Om han verkligen på fullt allvar hade en mordplan redo i ubåten som han tänkt genomföra, borde han tigit som muren om det. Jag tror han var fylld med sådana fantasier som han inte kunde hålla tyst om. Sedan vippade fantasin över helt plötsligt och han fick ett infall-nu eller aldrig...inga tankar på konsekvenserna... bara 100% fokus på mordfantasin.
Citera
2018-03-23, 22:15
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Och hans alltmer märkliga önskningar -läste också det där om hans dröm att ha sex med en afrikansk prostituerad- för att kanske ådra sig en dödlig sjukdom. Han tänkte bara på sig själv där, för hade han smittats av afrikanen så hade Madsen i sin tur smittat alla sina sexuella lekkamrater, som verkar vara många.

Varför insåg ingen ? hans fru borde verkligen ha insett att något var riktigt fel? Hon var 'ändå en fast punkt, när han kom iland så var det hem till henne och katten han tänkte sig.
Jag har uppfattat det som att hans fru var hans trygga punkt och som en mamma för honom. Ingen jävla aning hur hon kan ha stått ut med honom och det liv han levde. Men, hon kanske var en sån där tjej som "ska ta hand" om honom, som tycker att hon "förstår" honom och att han är udda och därför visar mer hänsyn än någon människa borde göra. Något riktigt konstigt är det allt?

Vad jag tyckte var märkligt var det som framkom när Kims pojkvän förhördes, att han hade råkat träffa Madsen fru när han letade efter Kim och att hon sagt något konstigt om att han inte "skulle leta" eller fråga om ubåten. Varför sa hon så? Trodde hon att PM var ute i ubåten på "sex-äventyr"?
Eller, var det något allvarligare menat i det hon sa? Om hon redan oroat sig för hans beteende och var rädd att något hemsk skett?
Senast redigerad av magiciadehex 2018-03-23 kl. 22:17.
Citera
2018-03-23, 22:19
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:

Så som du och några till diskuterar här nu, med all rätt, men det får mig att undra hur bekanta ni är med Danmark och Köpenhamn? Det finns en helt annan och betydligt friare syn på både livsföring, sex och relationer än här i kyliga Sverige. Mycket mer är normalt där. Just saying.
Citera
2018-03-23, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenpo
Det följande är en spekulation som inte lämnar mig någon ro, fast jag inte riktigt kan bedöma trovärdigheten i den:

PM har medgett att han använt en GoPro-kamera fastspänd i pannan vid sina sexutsvävningar. Han sa också att han tog med "en kamera" när han åkte ut med KW, då han "räknade med att det kunde finnas nånting att filma". Han "hade den framme", men då han glömt att sätta i minneskortet kom den inte till användning (??).

Dock blev väl ingen kamera hittad i Nautilus? Eftersom han haft en med sig som tydligen nu är borta måtte han ha gjort sig av med den också, liksom de bägge mobiltelefonerna?

Vidare om GoPro: Enligt vad jag läst mig till kan vissa modeller, som Hero5, faktiskt automatiskt ladda upp videofiler till den egna molntjänsten GoPro Plus. Detta sker via en telefonapp, men materialet blir kvalitativt nedgraderat från 4K till 1080p.

Polisen har kunnat återskapa PM:s mobilaktivitet fram till kl. 20.23 den 10 augusti. Men någon gång sent samma kväll (efter kl. 23.05) mottog hustrun S. det korta SMS som han önskat beteckna som "i själva verket ett avsked". Han har således varit uppkopplad efter den första dyket, kanske stående uppe i tornet. Men KW:s mobil har redan tystnat för alltid.

Det ligger nära till hands att undra om kameran då, när den upptäckt att signaltäckning fanns, dumpat ev. video till ett konto på GoPro Plus. Därefter kunde PM ha slängt SD-kortet, och hela kameran, som inte längre behövdes sedan han försäkrat sig om att hans egenhändiga snuff-film var räddad och skulle förbli tillgänglig för honom.

Men - en sådan fil skulle även innehålla EXIF-metadata med ID, och möjligen kunde tillverkningsnumret på hans specifika kamera leda direkt till Plus-kontot, föreställer jag mig. Därför måste kameran bort.

Man får förstås ändå förmoda att polisen varit uppmärksam på den möjligheten, och avsökt allt video- eller annat bildmaterial som kan ha laddats upp till GoPro Plus vid den aktuella tiden - och inte nöjt sig med bara iCloud.

Jag har ingen sådan kamera, men det finns säkert folk på FB som kan verifiera hur GoPro-systemet funkar. Är det Bluetooth mellan kameran och telefonappen?

Relevanta klipp ur BT Live:

Har du nogen sinde lavet videooptagelser, når du har haft sex?

- Ja, det har jeg.

Har du haft et go-pro-kamera på hovedet under sådanne optagelser?

- Ja, det har jeg. (...)

Foretog du nogle optagelser af Kim Wall - død eller levende - mens hun
befandt sig i undervandsbåden, spørger anklageren.

- Nej, det gjorde jeg ikke. Jeg havde taget et kamera med den dag,
fordi jeg regnede med, at der måske kunne filmes noget. Jeg havde
også kameraet fremme den dag, men der var ikke noget kort i det.

Har du bare skjult eller gemt det kort? er jeg nødt til at spørge.

- Jeg har jo lige sagt, at der ikke var noget kort i det. Jeg har
jo så heller ikke mulighed for at skjule det.

Hvornår kastede du jeres mobiltelefoner i vandet i øvrigt?

- I løbet af natten.
Tänker precis likadant, han filmade nattens händelser,och sände iväg -men hur-och vart, till vem ?
Han ljuger hela tiden- så det gäller att polisen är alert och kollar alla tänkbara kontaktnät- varför skulle han kasta kameran i havet om han inte använt den ? Varför kastade han sin mobil- om där inte fanns nåt konstigt? Och K.W kanske hann skriva eller filma - då när han gick till attack-men hon hann aldrig skicka iväg, innan hon blev satt ur spel.
Citera
2018-03-23, 22:21
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Undrar om inte åklagaren har fler liknande vittnen? Snacka om förrödande för Madsen!

Ja ska han ha 37 vittnen av samma kaliber som talar om Madsens intresse, så ska i alla fall jag inte lovorda åklagaren öht mer. Motiv är inget bevis vilket du verkar tro. Dessutom stavar du som en kratta.
Citera
2018-03-23, 22:21
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Det är korrekt att han skrev tar ut på äventyr men undee vittnesförhör har han sjäv sagt att han skrev det som ett farväl och skulle avsluta sitt liv.
...för att han är helt och undantagslöst fokuserad på sig själv och sina känslor? Alla andra är statister i hans liv.
Citera
2018-03-23, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Så som du och några till diskuterar här nu, med all rätt, men det får mig att undra hur bekanta ni är med Danmark och Köpenhamn? Det finns en helt annan och betydligt friare syn på både livsföring, sex och relationer än här i kyliga Sverige. Mycket mer är normalt där. Just saying.
Väl bekant är jag- bor nu på andra sidan bron.
Det är riktigt som du säger, lagstiftning och sex och prostitution skiljer sig mot Sverige.
Generalisera inte-
många danskar tar avstånd från sexklubbarna och drop in sexet på lunchtid.
Citera
2018-03-23, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Jag har uppfattat det som att hans fru var hans trygga punkt och som en mamma för honom. Ingen jävla aning hur hon kan ha stått ut med honom och det liv han levde. Men, hon kanske var en sån där tjej som "ska ta hand" om honom, som tycker att hon "förstår" honom och att han är udda och därför visar mer hänsyn än någon människa borde göra. Något riktigt konstigt är det allt?

Vad jag tyckte var märkligt var det som framkom när Kims pojkvän förhördes, att han hade råkat träffa Madsen fru när han letade efter Kim och att hon sagt något konstigt om att han inte "skulle leta" eller fråga om ubåten. Varför sa hon så? Trodde hon att PM var ute i ubåten på "sex-äventyr"?
Eller, var det något allvarligare menat i det hon sa? Om hon redan oroat sig för hans beteende och var rädd att något hemsk skett?
Hon/Frun vet att han bjuder in Deidree och andra kvinnfolk till u-båten -och fruns slutsats är självklart att Madsen och Kim W- har haft ett nattligt sex-äventyr och glömt både tid och rum.
Frun är ju van vid hans u-båts färder och vet vad som sker då.
Hon känner inte Kim- och tror att hon är som alla andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in