Citat:
Ursprungligen postat av
zilvereko
Klart han hade sett ut KW som offer en tid.
Lisa Holms mördare hade stått i det s.k mjölkrummet i ladan och onanerat. Hans sperma hittades på väggarna i rummet. Där fanns också ett fönster som vette mot kafeet. Resten kan vem som helst begripa, antar jag.
... och DÄR kom mina frågor till olika personer i tråden in.
Om han kan ha sett henne då de bodde så nära, men trots detta är det inte han som ringer henne verkar det som. Trots att NB kan ha sett Lisa är det heller ingen kontakt innan.
Oavsett så gjorde PM ungefär samma sak som Runkovicius innan. Han tar kontakt med annan kvinna dagen innan men hon överlever trots att de står rätt avsides, trots att det finns en bra lokal att befinna sig i på avsidesvägen i skogsbrynet (kopplingsstationen). Jag har ofta funderat på varför han inte slog till. Det kan förvisso vara störande omständigheter men han hade hade bara kunnat lägga armen runt halsen då de kollar vägbeskrivning på mobil. Alltså oavsett om hon anade oråd och joggade iväg hade hon knappt haft nån chans.
Så den där fasen är intressant likaväl och jag undrar om det har med ett vacklande att göra, en viss tvekan - att de inte riktigt har bestämt sig. Alltså mer än att vara en specifik kvinna.
Lisa Holm anses inte vara utvald - det tolkas mer som slumpen, att ha otur att vara kvar sist.
När de väl bestämmer sig verkar det vara som att trycka på en knapp.