2018-03-23, 18:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Klart han hade sett ut KW som offer en tid.
Lisa Holms mördare hade stått i det s.k mjölkrummet i ladan och onanerat. Hans sperma hittades på väggarna i rummet. Där fanns också ett fönster som vette mot kafeet. Resten kan vem som helst begripa, antar jag.
... och DÄR kom mina frågor till olika personer i tråden in.
Om han kan ha sett henne då de bodde så nära, men trots detta är det inte han som ringer henne verkar det som. Trots att NB kan ha sett Lisa är det heller ingen kontakt innan.
Oavsett så gjorde PM ungefär samma sak som Runkovicius innan. Han tar kontakt med annan kvinna dagen innan men hon överlever trots att de står rätt avsides, trots att det finns en bra lokal att befinna sig i på avsidesvägen i skogsbrynet (kopplingsstationen). Jag har ofta funderat på varför han inte slog till. Det kan förvisso vara störande omständigheter men han hade hade bara kunnat lägga armen runt halsen då de kollar vägbeskrivning på mobil. Alltså oavsett om hon anade oråd och joggade iväg hade hon knappt haft nån chans.
Så den där fasen är intressant likaväl och jag undrar om det har med ett vacklande att göra, en viss tvekan - att de inte riktigt har bestämt sig. Alltså mer än att vara en specifik kvinna.
Lisa Holm anses inte vara utvald - det tolkas mer som slumpen, att ha otur att vara kvar sist.
När de väl bestämmer sig verkar det vara som att trycka på en knapp.
Senast redigerad av develi 2018-03-23 kl. 18:37.
Citera
2018-03-23, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Vet inte om ni redan har skrivit det här (ja jag SKA läsa ikapp!), men det var ju uppenbart för alla att det "anonyma" vittnet idag, kvinnan som skickade en bild av en köttyxa där en kvinnas underliv avspeglades i metallen, var Anja Gaard Olsen. Med tanke på vad hon berättade om sin roll på RML, som filmare, fotograf och propagandaminister, så kunde det ju bara vara hon. Hennes namn nämns många gånger på M:s blogg och även annars i RML-sammanhang.

Det blir ju också uppenbart av hennes vittnesmål, att det lika gärna kan vara hon som har laddat ner de dödsbetonade och sexuellt perversa filmer, som återfanns på hårddisken i hangaren.

Tror jag inte alls. Det är Madsen som återuppleva delar ur filmerna via Kims kropp. Det är närmast uppenbart.
Citera
2018-03-23, 18:34
Medlem
Citat:
Vet inte om ni redan har skrivit det här (ja jag SKA läsa ikapp!), men det var ju uppenbart för alla att det "anonyma" vittnet idag, kvinnan som skickade en bild av en köttyxa där en kvinnas underliv avspeglades i metallen, var Anja Gaard Olsen. Med tanke på vad hon berättade om sin roll på RML, som filmare, fotograf och propagandaminister, så kunde det ju bara vara hon. Hennes namn nämns många gånger på M:s blogg och även annars i RML-sammanhang.

Det blir ju också uppenbart av hennes vittnesmål, att det lika gärna kan vara hon som har laddat ner de dödsbetonade och sexuellt perversa filmer, som återfanns på hårddisken i hangaren.
Jag kanske har missat något, men har hon också råkat styckmörda någon? Eller skrivit sexmess där hon vill sticka någon med långa spett? För annars är det ganska långt till "lika gärna"...
Citera
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Har det lagts fram något höndelseförlopp på u-båten?
Citera
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Fast om det rör sig om ett vittne som svamlar eller till och med ljuger, så ska det fram att människan har egna problem och då handlar det om trovärdighet. Så jag håller inte med. Allt för många vittnen har avgjort mordmål vilket är en katastrof. Åklagaren kör sitt race och tar inte med allt det ska man ha klart för sig. Så vi har inte samma uppfattning helt enkelt. Finns inget spel i en rättssal som går efter att vara ödmjuk eller snäll.
Menar du att vittnen som avgör mordmål är en katastrof, eller kan du bara inte uttrycka dig i skrift?
Citera
2018-03-23, 18:37
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Jag kanske har missat något, men har hon också råkat styckmörda någon? Eller skrivit sexmess där hon vill sticka någon med långa spett? För annars är det ganska långt till "lika gärna"...

Bilden med yxan där en kvinnas underliv avspeglas, är väl ett tell-tale sign enough..? Om du går till ditt eget umgänge: har det någonsin hänt att någon av er har skickat ett sådant foto till någon annan av er..? Att det dessutom var en kvinna som letade rätt på det fotot - eller rentav tog det själv - och sedan skickade det vidare, gör det dessutom i mina ögon ännu värre än om det skulle ha varit en man som skulle ha gjort det. Helt jävla sinnessjukt. Vilket hon ju också implicit erkänner i förhöret: att hon hade/har psykiska problem.
Citera
2018-03-23, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
... och DÄR kom mina frågor till olika personer i tråden in.
Om han kan ha sett henne då de bodde så nära, men trots detta är det inte han som ringer henne verkar det som. Trots att NB kan ha sett Lisa är det heller ingen kontakt innan.
Oavsett så gjorde PM ungefär samma sak som Runkovicius innan. Han tar kontakt med annan kvinna dagen innan men hon överlever trots att de står rätt avsides, trots att det finns en bra lokal att befinna sig i på avsidesvägen i skogsbrynet (kopplingsstationen). Jag har ofta funderat på varför han inte slog till. Det kan förvisso vara störande omständigheter men han hade hade bara kunnat lägga armen runt halsen då de kollar vägbeskrivning på mobil. Alltså oavsett om hon anade oråd och joggade iväg hade hon knappt haft nån chans.
Så den där fasen är intressant likaväl och jag undrar om det har med ett vacklande att göra, en viss tvekan - att de inte riktigt har bestämt sig. Alltså mer än att vara en specifik kvinna.
Lisa Holm anses inte vara utvald - det tolkas mer som slumpen, att ha otur att vara kvar sist.
När de väl bestämmer sig verkar det vara som att trycka på en knapp.

Vissa predators gör just så, ligger ofta i lönndom och lurpassar. Sen slår de till.

Den joggande kvinnan i LH-fallet hade en sagolik tur. Hade hon följt med honom till bilen som han ville för att "visa kartan", så hade det varit kört för henne.

Han hade säkert sett henne också, flera gånger. Men nu blev det lilla Lisa, som blev sist kvar på jobbet. Just hade satt in nyckeln i moppen och skulle åka hem. Då såg Pillevicken sin chans. Vidrigt.
Senast redigerad av zilvereko 2018-03-23 kl. 18:44.
Citera
2018-03-23, 18:41
Medlem
Citat:
Bilden med yxan där en kvinnas underliv avspeglas, är väl ett tell-tale sign enough..? Om du går till ditt eget umgänge: har det någonsin hänt att någon av er har skickat ett sådant foto till någon annan av er..? Att det dessutom var en kvinna som letade rätt på det fotot - eller rentav tog det själv - och sedan skickade det vidare, gör det dessutom i mina ögon ännu värre än om det skulle ha varit en man som skulle ha gjort det. Helt jävla sinnessjukt. Vilket hon ju också implicit erkänner i förhöret: att hon hade/har psykiska problem.
Tycker styckmord är helt jävla sinnessjukt. Tror de flesta håller med om att det rankas "högre" upp på den skalan, och därför känns det rimligare att PM ligger bakom filmerna och bilderna på sin dator, men vad vet jag.
Citera
2018-03-23, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jag har inte sett någonstans att de tidsbestämt sticken så precist? Var läste du det?
Bt.live Jag tror nog att den där uppgiften i rapporteringen är fel. Så bortse ifrån det tillsvidare.
Citera
2018-03-23, 18:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Bilden med yxan där en kvinnas underliv avspeglas, är väl ett tell-tale sign enough..? Om du går till ditt eget umgänge: har det någonsin hänt att någon av er har skickat ett sådant foto till någon annan av er..? Att det dessutom var en kvinna som letade rätt på det fotot - eller rentav tog det själv - och sedan skickade det vidare, gör det dessutom i mina ögon ännu värre än om det skulle ha varit en man som skulle ha gjort det. Helt jävla sinnessjukt.
Men herre gud. Hon VET att han är som han är och hon vet att han inte svarar på sms och skickar då en bild på nåt som fångar hans intresse.
Oavsett om hon fascineras av diskussioner kring döden - du har ju själv åberopat att du kan förstå Madsen så väl - så begriper man varför han var så lättpratad på området.
Ska man ta dig på orden och ditt nuvarande resonemang så undrar jag vilken nisch du tänkt placera dig själv i relation till Madsen?
Citat:
Vilket hon ju också implicit erkänner i förhöret: att hon hade/har psykiska problem.
Vad var anledningen till psykologkontakt?
Citera
2018-03-23, 18:46
Medlem
Citat:

Normalt var Madsen svår att få tag i, efter den bilden kontaktade han henne direkt, inom några minuter... Hon la ut ett bete, Madsen nappade.... Hon vet hans böjelser, om än hon inte ställer upp på hans påfund.
Citera
2018-03-23, 18:49
Medlem
valleros avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Men herre gud. Hon VET att han är som han är och hon vet att han inte svarar på sms och skickar då en bild på nåt som fångar hans intresse.
Oavsett om hon fascineras av diskussioner kring döden - du har ju själv åberopat att du kan förstå Madsen så väl - så begriper man varför han var så lättpratad på området.
Ska man ta dig på orden och ditt nuvarande resonemang så undrar jag vilken nisch du tänkt placera dig själv i relation till Madsen?

Vad var anledningen till psykologkontakt?

Touché
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in