2018-03-23, 16:36
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Nej, för fan😖Hon fattar inte hur det fick till , men hans två fingrar vsr plötsligt mellan hennes ben , typ.
Aha!!! Tack, jag läste det som om hon sa att det var hennes egna två fingrar!
Citera
2018-03-23, 16:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Yes, jag håller med dig till 100%. Madsen är, som du säger, en högrisktagare och har planerat sin ultimata fantasi in i minsta detalj. Minsta detalj som för honom är möjligt, han trodde att han skulle slippa undan. Vilket han högst troligen hade gjort också hade de inte funnit alla hennes kroppsdelar. Prisad vare hundarna, J Möller, dykarna, poliserna, helikopter personal och alla andra som hjälpt till i detta fruktansvärda. Halleluja.
Yes och det rullar in på nästa del, bortom de absurda fantasierna.
Han är grandios. Han har alldeles för hög självskattning. I sitt storhetsvansinne, med bas i tidigare erfarenheter, så inbillar han sig att det här kommer gå bra. Ubåtar har han sänkt förut utan större uppmärksamhet och omgivningen kan han manipulera.
Via sin grandiositet underskattar han hela situationen från sökinsatsernas omfattning, via polisiärt arbete och över till aktuell rättegång och den besvärlige mannen Jacob.
Han närde en dröm om att utföra det perfekta kriminella brottet som delvis sipprar fram redan år 2014.
Det var jävligt nära att han haft det betydligt smidigare om Kim inte - i hans värld - haft omaket att komma upp ur havets djup. Han är potentiell seriemördare och fullständigt livsfarlig.

Högmod går före fall.
Citera
2018-03-23, 16:45
Medlem
Snapcounts avatar
Angående dagens vittne som är bakom låsta dörrar :

Også ettermiddagens rettsmøte var viet Madsens seksualliv. Et kvinnelig vitne som skal ha hatt et seksuelt forhold til ham gjennom lang tid, forklarte seg bak lukkede dører. Vi får derfor ikke vite hva hun forteller retten, men både aktor og forsvarer kan sitere fra vitneprovet dersom de finner det nødvendig når vi kommer så langt som til prosedyrene i denne saken.

Så kanske något om något sipprar ut..

Till slut i samma artikel, som avslutas på följande sätt angående åklagaren :

Etter hans oppfatning er det Madsens fascinasjon for kvinner, sex og død som ligger til grunn for et godt planlagt drap på Kim Wall.

Han levde ut sin egen seksuelle fantasi.

Kim Wall ble ofret.

https://www.aftenposten.no/meninger/kommentar/i/ddbgow/Inge-D-Hanssen-Peter-Madsen-med-bisarre-tanker-om-kvinner_-sex-og-dod#xtor=RSS-3
Citera
2018-03-23, 16:48
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Nej, för fan😖Hon fattar inte hur det fick till , men hans två fingrar vsr plötsligt mellan hennes ben , typ.
Vet inte om jag fattade rätt när den kvinnan berättade om hur Madsen talat om hur han skulle kunna tänka sig att dö. Intryckt i ett rör tillsammans med kvinnor och kattungar och röret snurrar så han kan inte sova utan dör av sömnbrist. Om det var så han sagt så ger det en bild av en hjärna som nog saknar motstycke. Var bland det sjukaste jag hört. Får mig också att ana oråd till vilket förhållande han egentligen har till sin katt och katter i övrigt. Eftersom det mesta han talar om är en kombination av dödsfascination, våld och pervers sexuell upphetsning. Huvvaligen!
Citera
2018-03-23, 16:51
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Då är vi inne på samma tanke och jag tänkte likadant om Lisa Holm. Det lufsar en livsfarlig predator i området som är på väg att sätta sina perversa fantasier i bruk. Han har inom de senaste dagarna bestämt sig och han har börjat leta offer mer medvetet s.k. trolling. Det är med andra ord planerat och offet befinner sig på fel plats vid fel tidpunkt.

Mitt i detta dyker Kim upp, serverad som på ett silverfat. Hon kan även uppfylla de "kriterier" han har för jag kan inte annat än se att han bland annat har en fetisch får långt, rött hår. Förutom detta är hon perfekt för ändamålet - han kan få med henne på en ubåtstur via en intervju. Hon är perfekt i den perversa Madsens interna och mycket störda fantasivärld. Hur hans sjuka fantasier ser ut går att räkna ut via val av mordplats och mordets karaktär:
Att mörda en ung tjej i ubåten.

Hade han "bara" viljat mörda en kvinna hade han helt random plockat nån på en mörk bakgata vilket vore mindre komplicerat än att stycka till havs och allt det medför kring 40 ton ubåt.
Madsen är högrisktagare och tänjer gränser hela tiden om det så är under ytan, upp i rymden eller sexuellt. Han nöjer sig inte med små projekt.

Jag är med dig halvvägs, dvs helt på Lisa Holm och halvt på Kim.

Tror inte Kim var av en slump att hon råkade in i nätet sådär bara. Tror han kollat upp henne under tiden sen mars, vetat om hur hon såg ut med det röda håret och en del kring hennes person. Så har det fram i tiden varit mycket med verkstan o raketuppskjutningarna, andra kvinnor han träffat o relationer överallt att hålla reda på. Han har haft ett par potentiella offer på g, han har umgåtts med sina fantasier som mer o mer eskalerat ju mer kaos hans projekt visat sig bli, men ingen av dem har varit 100. Han har köpt nya stroppar, ny verktygskasse, skaffat vattenslang.
Så ringer Kim och när han får se henne där över the't i verkstan så bestämmer han sig, det säger klick för hon är hans ideal victim, det brakar loss inuti honom och han blir All Over The Place. Plötsligt har han fått tillbaka energin från att ha varit off world och suttit ihopsjunken på sin stol framför datorn senaste tiden; enligt vittne även vid filmteamets besök samma eftermiddag.
Nu har det han inte kan motstå uppenbarat sig, tid och plats skiter han totalt i,i, desto häftigare att först vara i en situation med kaffe och bullar, folk som ser dem tillsammans o hygger sig, stort kalas på kajen som vinkar åt dem, och sen där i det slutna mörkret kan han helt kasta om stämningen som han cill, precis som han planerat o drömt.
Direkt Kim gått iväg till festen igen så går han o hämtar sågen, kassarna med metallhylsorna, de nya stropparna, plockar med sig kökskniven och stoppar sågen i ryggan, kassarna tar han i handen.
Sen smar han till Kim, -. båten är klar att ta ut från kaj.

Planerat , heltcklart , för dådet som sådant, lång tid i förväg. Planerat, helt klart, för att det ska bli Kim, ca 2,5 tim i förväg.
Senast redigerad av PhDSalander 2018-03-23 kl. 16:54.
Citera
2018-03-23, 16:57
Medlem
Undrar när ubåtsexperten ska vittna? Jag fick en obehaglig känsla av att allt strul under förhöret med PM ev kan vara gjort för att han ska kunna få berätta sin version om olyckan efter experten. Så att han kan tillrättalägga efter sina önskemål?

Det kändes nästan lite för teatraliskt. Först slå sig i ansiktet/näsan o demonstrativt "visa" upp det i rätten. Påpeka att han bett vakterna spänna handklovarna hårdare. Kuta in i sidorummet med Betina, prata högt även efter att hon återvänt till rättssalen. Avslutningsvis det otroligt sega förhöret som Betina hade, bara svammel. Hoppas jag har fel eller att ubåtsexperten ska vittna efter den 28:e.
Citera
2018-03-23, 16:58
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Då är vi inne på samma tanke och jag tänkte likadant om Lisa Holm. Det lufsar en livsfarlig predator i området som är på väg att sätta sina perversa fantasier i bruk. Han har inom de senaste dagarna bestämt sig och han har börjat leta offer mer medvetet s.k. trolling. Det är med andra ord planerat och offet befinner sig på fel plats vid fel tidpunkt.

Mitt i detta dyker Kim upp, serverad som på ett silverfat. Hon kan även uppfylla de "kriterier" han har för jag kan inte annat än se att han bland annat har en fetisch får långt, rött hår. Förutom detta är hon perfekt för ändamålet - han kan få med henne på en ubåtstur via en intervju. Hon är perfekt i den perversa Madsens interna och mycket störda fantasivärld. Hur hans sjuka fantasier ser ut går att räkna ut via val av mordplats och mordets karaktär:
Att mörda en ung tjej i ubåten.

Hade han "bara" viljat mörda en kvinna hade han helt random plockat nån på en mörk bakgata vilket vore mindre komplicerat än att stycka till havs och allt det medför kring 40 ton ubåt.
Madsen är högrisktagare och tänjer gränser hela tiden om det så är under ytan, upp i rymden eller sexuellt. Han nöjer sig inte med små projekt.
Det skulle vara intressant om åklagaren tar in något expertvittne som i Lisa Holm-rättegången där sexualbrottsforskaren och professorn Niklas Långström vittnade om vad forskningen säger om liknande fall, personlighetstyp på gärningsman men även på det sätt som Kims kropp behandlats med alla sticken i underlivet, på bröst och alla skador i hennes ansikte - vilket nog är ganska typiskt vid sexualsadistiskt tortyr som denna. Att det inte är tillfälligheter som gör att stick och knivhugg hamnar där de hamnar.
Citera
2018-03-23, 16:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Vet inte om jag fattade rätt när den kvinnan berättade om hur Madsen talat om hur han skulle kunna tänka sig att dö. Intryckt i ett rör tillsammans med kvinnor och kattungar och röret snurrar så han kan inte sova utan dör av sömnbrist. Om det var så han sagt så ger det en bild av en hjärna som nog saknar motstycke. Var bland det sjukaste jag hört. Får mig också att ana oråd till vilket förhållande han egentligen har till sin katt och katter i övrigt. Eftersom det mesta han talar om är en kombination av dödsfascination, våld och pervers sexuell upphetsning. Huvvaligen!
Det var mycket intressant ur en aspekt till som jag ofta funderar kring. Flertal av de här perversa avarterna börjar med djurplågeri. Är det ett djur som är svårt ansatt så är det just katter och det får mig att fundera varför - förutom att dessa är lättillgängliga och lätta att plåga.
Detta är en mycket röd varningsflagga, en riskfaktor för att sen övergå till att mörda.
Det verkar finnas nån koppling mellan kvinnor och katter symboliskt sett och jag vet inte varför.
Nån avsky, nåt sexuellt och nåt med döden.
När jag läste detta idag så blev det ännu en fjäder i hatten för det jag sett som ett upprepat mönster. Med betoning att jag alltså inte förankrat det via vetenskap. Se det som subjektiva empiriska studier.

"Får mig också att ana oråd till vilket förhållande han egentligen har till sin katt och katter i övrigt."

Med resevation att inte veta omständigheter så börjar denna händelse äckla mig - med tanke på hur störd han är och den senaste presentationen om hans värsta scenarie att dö bland kattungar och kvinnor i ett rör:

"Lille Fessor, som altså er en hankat...har brækket sit forben.. Sirid fandt ham og var helt utrøstelig...så jeg skal have missi til dyrlægen. Fessor er meget rolig og fortrøstningsfuld, men kan ikke støtte på benet, og skal have lægebehandling. Vi passer uendeligt meget på ham, han er jo vores lille trold, og det giver lidt ekstra travlhed for at få lavet de sidste ting færdigt til testen."
https://ing.dk/blog/fessorkat-sandsaekke-hurtig-opdatering-test-flyttet-soendag-kl-12-171398
Senast redigerad av develi 2018-03-23 kl. 17:13.
Citera
2018-03-23, 17:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Det skulle vara intressant om åklagaren tar in något expertvittne som i Lisa Holm-rättegången där sexualbrottsforskaren och professorn Niklas Långström vittnade om vad forskningen säger om liknande fall, personlighetstyp på gärningsman men även på det sätt som Kims kropp behandlats med alla sticken i underlivet, på bröst och alla skador i hennes ansikte - vilket nog är ganska typiskt vid sexualsadistiskt tortyr som denna. Att det inte är tillfälligheter som gör att stick och knivhugg hamnar där de hamnar.
Samma tanke - hade önskat att det inkommer expertvittne beträffande hans sexualitet; sakkunnigutlåtande som förankrar i vetenskap och studier.
Citera
2018-03-23, 17:02
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Undrar när ubåtsexperten ska vittna? Jag fick en obehaglig känsla av att allt strul under förhöret med PM ev kan vara gjort för att han ska kunna få berätta sin version om olyckan efter experten. Så att han kan tillrättalägga efter sina önskemål?

Det kändes nästan lite för teatraliskt. Först slå sig i ansiktet/näsan o demonstrativt "visa" upp det i rätten. Påpeka att han bett vakterna spänna handklovarna hårdare. Kuta in i sidorummet med Betina, prata högt även efter att hon återvänt till rättssalen. Avslutningsvis det otroligt sega förhöret som Betina hade, bara svammel. Hoppas jag har fel eller att ubåtsexperten ska vittna efter den 28:e.

Det behöver du inte oroa dig för. Spelar ingen roll vad han säger , före, eller efter experten. Ingen bryr sig, juridiskt sett så är hans trovärdighet obefintlig sedan 27,oktober, och den kommer han inte kunna reparera aldrig så lite.
Jamen, det med handklovarna var totalt patetiskt.
Senast redigerad av PhDSalander 2018-03-23 kl. 17:04.
Citera
2018-03-23, 17:04
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Samma tanke - hade önskat att det inkommer expertvittne beträffande hans sexualitet; sakkunnigutlåtande som förankrar i vetenskap och studier.

Det förutsätter jag kommer. Annars blir jag besviken på Jakob.
Citera
2018-03-23, 17:07
Medlem
Citat:

Ja, Madsen verkar följa vissa kända mönster - det är killing by numbers sas... Ansikte, bröst, skinkor och könsdelar brukar ju angripas.

De har inte nämnt nåt om delar som fattades på kroppen. Det känns ju också väntat att Madsen ska ha skurit av ett öra eller nästippen osv..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in