2018-03-23, 14:51
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Darrig källa men det här är ju intressant om det stämmer:

BREAKING: Syrian military intelligence captured American and European officers in Ghouta.
The Syrian military intelligence after conducting an accurate secret operation, apprehended a group of French, American and British military, advisors and experts. They were hiding in a tunnel in eastern Ghouta and they were supervising the operations carried out by the terrorist factions.Τhe Foreign Agents were arrested in Ein Tarma. Important information about the presence of special forces from NATO, Israel and Jordan in Al Ghouta.
https://dimpenews.com/2018/03/23/breaking-syrian-military-intelligence-captured-american-and-european-officers-in-ghouta/
Det stämmer säkert. När man befriade Aleppo dök det också upp sånt här folk.
Citera
2018-03-23, 14:52
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Är det för att de är överens som de bombar varandra nordväst om Aleppo?
Källa?
Citera
2018-03-23, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Du får gärna argumentera i sak. Annars kan du lika gärna låta bli. Jag tänker inte gå in i något pajkastande. Du är bortgjord sedan länge med ditt dyngspridande.

Vi vet redan att ni som älskar Slaktaren i Damaskus har som strategi att spy ur er mängder med statskontrollerad dynga eller länkar från bloggar och twitter och sedan kräva att man ska motbevisa dessa.

Men nej, jag har sablat ner dessa ett par gånger men tänker inte lägga ner tiden på detta varje gång ni postar skräp.
Citera
2018-03-23, 14:55
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Bevisbördan ligger väl på den som påstår saker?

Han påstod att

Sedan erkänt att det stämde år 2015

Men sedan började han påstå att ISIS, Boko Haram, Talibanerna och Al-Qaeda stöds huvudsakligen av Iran

Självklart utan att gav han inte några källor som skulle stödja det

Men inte alls konstigt att just DU känner sig tvungen att försvarara honom

Han avsedde väl främst att betona hyckleriet från skribenter som frekvent skriver i tråden. Att hänvisa till diktatursympatisk media och förkasta oberoende källor exklusivt i relation till dessas arbete i Syrien medan man anklagar andra för bristande källkritik är anmärkningsvärt.

Orwellianskt dubbeltänk kanske...
Citera
2018-03-23, 14:59
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Vi vet redan att ni som älskar Slaktaren i Damaskus har som strategi att spy ur er mängder med statskontrollerad dynga eller länkar från bloggar och twitter och sedan kräva att man ska motbevisa dessa.

Men nej, jag har sablat ner dessa ett par gånger men tänker inte lägga ner tiden på detta varje gång ni postar skräp.

Vet du inte att oberoende människorättsorganisationer och FN:s människorättsråd är "sionistiska" desinformatörer?

RT, SANA, Almasdar och overifierade twitterinlägg är källkritik i diktaturkramarens värld.
Citera
2018-03-23, 15:16
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimpsky666
Han avsedde väl främst att betona hyckleriet från skribenter som frekvent skriver i tråden. Att hänvisa till diktatursympatisk media och förkasta oberoende källor exklusivt i relation till dessas arbete i Syrien medan man anklagar andra för bristande källkritik är anmärkningsvärt.

Märkligt hur ni struntar i källhänvisningar för era påståenden samtidigt som ni förkastar en massa källor som är sakliga och relevanta. Vi är vana vid lögner och falska anklagelser från ert håll, lögner som ni sällan har vederhäftiga källor till. Och när vi kräver bevis för något, så tycker ni inte att det behövs.

Jag skulle skämmas om jag skrev så mycket dynga som du och dina meningsfränder sprider här. Ni försvarar att våra ledare i Väst attackerar ett oskyldigt land med bombningar och terrorister, skapar kaos, tvingar miljoner på flykt. De använder våra skatter till att beväpna terrorister och låtsas att de är rebeller.
Vad tror du gemene man i Sverige skulle säga om hen visste vad som egentligen pågår?
Citera
2018-03-23, 15:18
Medlem
FlashyBears avatar
Intressant hur det blir mellan Bolton och Mattis:

https://www.politico.com/magazine/story/2018/03/23/james-mattis-defense-secretary-how-to-succeed-in-trump-cabinet-without-getting-fired-217699
Why Trump Hasn't Fired Mattis
Citat:
When the White House does make requests, national security aides express frustration that their demands often go unanswered. According to two National Security Council officials, Mattis has ignored McMaster’s requests for military options that would have allowed the U.S. to strike Eastern Gouta, in Syria, as well as requests to see plans on North Korea, and two requests for options to strike Iran—one in response to a scenario in which the country sank an American ship in the Persian Gulf, another to the possibility that Iranian-funded Houthi missiles coming out of Yemen could strike the Riyadh airport in Saudi Arabia or the Saudi Aramco oil refinery.

“Mattis and Tillerson routinely ignored NSC requests on all sorts of things,” says a second former White House official.

The Pentagon denies that Mattis has slow-walked any requests for military options. “Secretary Mattis is committed to ensuring our diplomats always operate from a position of strength and options equal strength,” White says.
Citera
2018-03-23, 15:19
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Märkligt hur ni struntar i källhänvisningar för era påståenden samtidigt som ni förkastar en massa källor som är sakliga och relevanta. Vi är vana vid lögner och falska anklagelser från ert håll, lögner som ni sällan har vederhäftiga källor till. Och när vi kräver bevis för något, så tycker ni inte att det behövs.

Jag skulle skämmas om jag skrev så mycket dynga som du och dina meningsfränder sprider här. Ni försvarar att våra ledare i Väst attackerar ett oskyldigt land med bombningar och terrorister, skapar kaos, tvingar miljoner på flykt. De använder våra skatter till att beväpna terrorister och låtsas att de är rebeller.
Vad tror du gemene man i Sverige skulle säga om hen visste vad som egentligen pågår?

Aldrig skrivit eller framhävt en sådan ståndpunkt. (Fetstilade)

Har ständigt hänvisat till oberoende organisationer som framfört stor kvantitet av bevis för sina påståenden.
Citera
2018-03-23, 15:23
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:

Vi kan börja med en frågeställning kring Assadregimen.

Accepterar du att urskillningslös bombning med flygvapen varit Assadregimen och Rysslands övergripande strategi i konflikten?

Om inte, varför skulle FN, Amnesty och HRW avsiktligen ljuga? Och i vems förtjänst då alla aktörer aktiva i Syrien blivit grovt kritiserade av ovanstående organisationer?
Citera
2018-03-23, 15:25
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Aldrig skrivit eller framhävt en sådan ståndpunkt. (Fetstilade)

Har ständigt hänvisat till oberoende organisationer som framfört stor kvantitet av bevis för sina påståenden.
Du har mig veterligen inte fördömt det du fetade i mitt inlägg. Det vill jag gärna se att du gör!
Citera
2018-03-23, 15:27
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Du har mig veterligen inte fördömt det du fetade i mitt inlägg. Det vill jag gärna se att du gör!

Jag fördömer väst stöd till islamistiska odjur i Syrien och accepterar att föreställningen om "moderata" krafter i syriska oppositionen är en myt.
Citera
2018-03-23, 15:35
Medlem
arbetets avatar
Citat:

Du menar alltså att Washingtonadministrationen han länkade till är oberoende källor. Oki doki!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in