2018-03-22, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Allt du skriver är intressant. Och sådant jag också tänkt. Men nu var det så mycket nytt i dag att jag är helt snurrig. Tex enligt rättsmedicin som jag tyckte var värst.
Att sticken i vaginan samt runt könsorganen hade påförts runt kl. 07.00 på morgonen.
De övriga 37 sticken/skärsåren med vasst föremål hade påförts efter döden. Av dem var 26 ytliga.
Åtminstone två stick i vaginan var påförda medans blodet fortfarande cirkulerade (upphör ca 5-10 minuter ibland längre, efter döden ungefär beroende på omständigheter.) Jag hoppas,hoppas att Kim fick halsen avskuren och var klinisk död när sticken inträffade. Men om jag förstått det rätt nu, var hon alltså vid liv ända till kl 07 på morgonen 11/8 och att PM ljugit om att hon dog före midnatt 10/8.
Har du även fattat det så enligt bt.live?

Enligt rättsläkaren var de flesta skärsåren centrerade kring nedre delen av buken och vagina. Jag kan inte tolka det annat än att han har ägnat sig åt ”knife play” och att det hela har varit ett utdraget förlopp. Han har börjat ”leken” i den delen av buken och sen närmat sig vaginan utanpå och därefter avslutat invändigt

Ett knivhugg i bröstbenet har också utdelats.
Citera
2018-03-22, 22:05
Medlem
Citat:
Men om KiM levde fortfarande kl 07 på fredagsmorgonen och han efter hennes död lekt med kroppen innan styckningen tog vid så måste han haft is i magen. Och då förstår man också allt hafs och slafs i sista minuten.

Nu har jag inte följt allt som sagts under dagen, men rättsmedicin måste väl ha kunnat svara på om hon avled på kvällen eller på morgonen, det är ju många timmars spann. Maginnehåll jämfört hennes senaste kända måltid kan svara på det t ex. Blir förvånad om de inte har en uppfattning om det.
Citera
2018-03-22, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Han var alldeles för fokuserad på själva dådet, att han överhuvudtaget aldrig reflekterade över hur snabbt någon skulle reagera. När någon frågade honom, skulle han bara hänvisa till att han lämnat henne på Refshaleöen på kvällen, och de spår som hittats efter KW, som han planterat ut, skulle "bevisa" hans påstående. Sådan var hans plan. Att det skulle bli en sjöräddningsaktion redan under natten fanns inte på hans karta.
Ja,nu vet vi inte exakt vad han sagt till sin hustru. Men han försökte väl lugna henne med att han skulle vara ute hela natten.Det var ju inte bara KiMs pojkvän som snurrade runt på Refshaleöen på natten.
Pojkvännen sprang på S där,som sa att han inte skulle fråga mer om ubåten. Sedan kom även en polisbil och då låtsades S förvånad att höra att KiM fanns ombord,trots att pojkvännen sagt henne det. Skumt betende av S.
Citera
2018-03-22, 22:06
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Kan det ha varit att hon trodde han var otrogen? Om hon ni inte alls visste nåt om en intervju? Att hon tickar igång då en ung kille efterfrågar sin tjej?
Det hade ju - trots deras fria relation - varit en hel del krångel på den fronten.
Han var förbjuden att ragga på hennes väninnor och de som fanns i hangaren. Gick väl sådär..
De hade även separerat nån period pga av hans vidlyftiga beteende.
Helt ofattbart att man kan välja ett otroget äckel när det finns så många att välja mellan.
Öppet förhållande, på hans premisser säkerligen.
Citera
2018-03-22, 22:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Han var alldeles för fokuserad på själva dådet, att han överhuvudtaget aldrig reflekterade över hur snabbt någon skulle reagera. När någon frågade honom, skulle han bara hänvisa till att han lämnat henne på Refshaleöen på kvällen, och de spår som hittats efter KW, som han planterat ut, skulle "bevisa" hans påstående. Sådan var hans plan. Att det skulle bli en sjöräddningsaktion redan under natten fanns inte på hans karta.
Jag ställer mig som sagt tveksam. Tidsspannet är väldigt stort versus 2 timmar. Vidden av sökpådrag verkar de dock underskatta, har MPS i Blomberg i åtanke.
De här är lika klarsynta som vem som helst och han har garanterat planerat det hela - men hur är min fundering.
Det finns ingenting så slugt som en organiserad förövare, sexualsadist, predator som runkat järnet till sitt störda sexmanus.
Det som brukar ställa till det är det oförutsedda kring den egna person är upphetsningen/iver som leder till slarv eller kortslutning. Han är 30 meter från att dra 40 ton ubåt rätt i ett stort lastfartyg.
Därför funderar jag kring om han tappar bort sig tidsmässigt.
Senast redigerad av develi 2018-03-22 kl. 22:14.
Citera
2018-03-22, 22:09
Medlem
snurreboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Tycker att praktikantens vittnesmål idag pekar på det du beskriver, att den inställda raketuppskjutningen verkade ha gjort PM uppgiven. Såpass låg att han behövde en riktigt kraftig kick för att starta om sig själv.

Resten är historia..

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Du har kanske rätt. Madsen är genuint utstuderat ond. Han kan funnit en "extra krydda" med att han inför Kims nära vänner och sambo styra ut med ubåten mot något som bara han, StoreMadsen, visste var en plågsam död.

Vilket Hat! Hämnd! Vilken Sadism!

Hatet var mot vB
Hämnden mot Siri (tror hon var på väg att lämna)
Sadismen fick en oskyldig journalist dessvärre ta emot!

Allt finns där ....
Missade det vittnesmålet men låter ju troligare då. Om frun var på väg att lämna som Remark är inne på eller hade kanske till och med tagit upp det med Madsen så är det ju inte omöjligt att det knuffade honom över kanten (inte så att det är hennes fel att han är sjuk i huvudet, så ingen skuld på henne men ni förstår).
Senast redigerad av snurrebox 2018-03-22 kl. 22:13.
Citera
2018-03-22, 22:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Helt ofattbart att man kan välja ett otroget äckel när det finns så många att välja mellan.
Öppet förhållande, på hans premisser säkerligen.
Han påstår att dealen var att hon fick dansa med nån sjöman - vad nu det innebär - och att han då fick pippa runt bara han inte satte på hennes väninnor eller nån kvinnlig fägring i hangaren.
Att den där dealen inte höll så väl beskriver han själv.
Yak att leva under sådana premisser.
Citera
2018-03-22, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artefakta
Enligt rättsläkaren var de flesta skärsåren centrerade kring nedre delen av buken och vagina. Jag kan inte tolka det annat än att han har ägnat sig åt ”knife play” och att det hela har varit ett utdraget förlopp. Han har börjat ”leken” i den delen av buken och sen närmat sig vaginan utanpå och därefter avslutat invändigt

Ett knivhugg i bröstbenet har också utdelats.
Som jag förstod det så var två av sticken i vaginan så djupa att de kom upp i bukhålan (eventuellt ut genom buken.) Som jag förstod det var det bara det runt könsorganen samt vaginan som påförts medans blodet fortfarande cirkulerade. De övriga 37 sticken (varav 26 ytliga) skärsåren på kroppen,huvudet var efter döden. /bt.live
Citera
2018-03-22, 22:12
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ja,nu vet vi inte exakt vad han sagt till sin hustru. Men han försökte väl lugna henne med att han skulle vara ute hela natten.Det var ju inte bara KiMs pojkvän som snurrade runt på Refshaleöen på natten.
Pojkvännen sprang på S där,som sa att han inte skulle fråga mer om ubåten. Sedan kom även en polisbil och då låtsades S förvånad att höra att KiM fanns ombord,trots att pojkvännen sagt henne det. Skumt betende av S.
Ja Siris beteende är förvånande. Undrar hur informerad hon var om att Kim var med på ubåten och varför sa hon till Kims pojkvän att inte fråga mer om ubåten. Pojkvännen var rejält orolig men hon var det uppenbarligen inte. Vad visste hon då? Många frågor som dyker upp ang Sirid . Skumt är det.
Citera
2018-03-22, 22:14
Medlem
snurreboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Ja Siris beteende är förvånande. Undrar hur informerad hon var om att Kim var med på ubåten och varför sa hon till Kims pojkvän att inte fråga mer om ubåten. Pojkvännen var rejält orolig men hon var det uppenbarligen inte. Vad visste hon då? Många frågor som dyker upp ang Sirid . Skumt är det.
Kanske därför hon vittnar bakom stängda dörrar? Hon anade oråd eller visste något redan då och skäms för det?
Citera
2018-03-22, 22:16
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurrebox
Kanske därför hon vittnar bakom stängda dörrar? Hon anade oråd eller visste något redan då och skäms för det?
Ja hon vittnar nog bakom stängda dörrar. Jag tror hon visste en hel del om Madsens mörka sida. Hoppas förhöret ger svar.
Citera
2018-03-22, 22:19
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag ställer mig som sagt tveksam. Tidsspannet är väldigt stort versus 2 timmar. Vidden av sökpådrag verkar de dock underskatta, har MPS i Blomberg i åtanke.
De här är lika klarsynta som vem som helst och han har garanterat planerat det hela - men hur är min fundering.
Det finns ingenting så slugt som en organiserad förövare, sexualsadist, predator som runkat järnet till sitt störda sexmanus.
Det som brukar ställa till det är det oförutsedda kring den egna person är upphetsningen/iver som leder till slarv eller kortslutning. Han är 30 meter på att dra 40 ton ubåt rätt i ett stort lastfartyg.
Därför funderar jag kring om han tappar bort sig tidsmässigt.

Du överskattar PM. Visst har han planerat dådet, men hur andra ska agera efteråt är inget han planerat, han har bara förväntat sig att ingen ska reagera särskilt snabbt, och särskilt inte att han skall börja eftersökas akut. Du vet ju själv hur det är med saknade personer. Det tar ofta dagar innan det blir några större pådrag och det hittar ut i media. PM's plan kring att komma undan handlade om hur han skulle göra sig av med liket, det hade han ägnat mycket tid åt att klura ut och få bekräftat av andra. Att KW aldrig skulle hittas var grunden i hans plan. Detta bekräftades även av helikoptervittnet idag, som berättade att en av de allra första frågorna PM ställde när han kom iland var - Finns det några system som kan spåra ubåtens färd? Han ville försäkra sig om att man inte kunde spåra hans positioner, och därmed möjlig dumpningsplats. Det var för honom det allra mest centrala till och med i den situationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in