2018-03-22, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det som är intressant i mitt tycke är det som starkt förefaller som souvenirer/memento - det är klassiskt att just spara intima klädesplagg som trosor och strumpbyxor. Även hårlockar och just rött hår förekommer frekvent kring PM. Känns som bingo för hans del.
Varför blev detta kvar när han noggrant häver iväg allt annat?
Var det dolt (iaf trosor) under golvplattorna är det mycket märkligt.

Det är en väldigt personlig ägodel detta med anteckningsblock. Det kan även ha en grandios status om det är noteringar gällande intervjun med PM - Hans ord/ord om honom står som ett rejält in memoriam... tills pennan stannar.

Ett scenario är att han inte tänkt sig så dramatisk sökinsats, att han kunde fara runt i mörkret och sen åka hem. Då hänger samlarsakerna med hem.
Samtidigt låter det så oerhört pantat (sett till den tid han dyker upp) eftersom han knappast inte skulle hinna förtöja ubåten innan polis skulle be om en titt. Att städa ur en ubåt som ser ut som en slaktbod lär inte ske på en kvart.
Nog för att han är störd men han är inte pantad.
Men;
blev han kvar ute till havs längre än det egentligen var planerat?
Nu vet jag inte om sådana här perversa avarter har så skoj att de tappar tidsbegrepp men varför han inte går in tidigare finner jag märkligt.

Var det så spännande (thrill seeking, katt-råttalek) att intervjuas med sitt ovetande offer att han tappar bort sig? Sen ska väl helvetet ha sin perversa stund. Tog det längre tid med styckning än han tänkt sig?

Hon ska ha varit tillbaka efter ett par timmar, iaf innan det mörknar. Efter möte med Aida Bella verkar ubåten gått ner.
Sen verkar han helt ha tappat fattningen och är nära att krocka med lastfartyget runt midnatt när han far runt i mörkret. Har inte lyckats finna tidsuppgift.
Den står sen stilla drygt 50 min vid 02-tiden. Andra och sista dyket är 3 tim och 40 min. Han går i undervattensläge kl 04:43.

Edit.
Med tanke på dagens uppgifter stämmer inte hans tidsuppgifter (dog vid midnatt, styckades vid 7-tiden).
Allt du skriver är intressant. Och sådant jag också tänkt. Men nu var det så mycket nytt i dag att jag är helt snurrig. Tex enligt rättsmedicin som jag tyckte var värst.
Att sticken i vaginan samt runt könsorganen hade påförts runt kl. 07.00 på morgonen.
De övriga 37 sticken/skärsåren med vasst föremål hade påförts efter döden. Av dem var 26 ytliga.
Åtminstone två stick i vaginan var påförda medans blodet fortfarande cirkulerade (upphör ca 5-10 minuter ibland längre, efter döden ungefär beroende på omständigheter.) Jag hoppas,hoppas att Kim fick halsen avskuren och var klinisk död när sticken inträffade. Men om jag förstått det rätt nu, var hon alltså vid liv ända till kl 07 på morgonen 11/8 och att PM ljugit om att hon dog före midnatt 10/8.
Har du även fattat det så enligt bt.live?
Citera
2018-03-22, 21:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Allt du skriver är intressant. Och sådant jag också tänkt. Men nu var det så mycket nytt i dag att jag är helt snurrig. Tex enligt rättsmedicin som jag tyckte var värst.
Att sticken i vaginan samt runt könsorganen hade påförts runt kl. 07.00 på morgonen.
De övriga 37 sticken/skärsåren med vasst föremål hade påförts efter döden. Av dem var 26 ytliga.
Åtminstone två stick i vaginan var påförda medans blodet fortfarande cirkulerade (upphör ca 5-10 minuter ibland längre, efter döden ungefär beroende på omständigheter. Jag hoppas,hoppas att Kim fick halsen avskuren och var klinisk död när sticken inträffade. Men om jag förstått det rätt nu, var hon alltså vid liv ända till kl 07 på morgonen 11/8 och att PM ljugit om att hon dog före midnatt 10/8.
Det beror ju på vad han ljuger om, som jag skrev innan är det tidsspannet som gör att hans story inte håller, det är för stort. Styckningstid är hans egen tidsuppgift. Samtidigt kan ju sista dyk vara mer i parité tidsmässigt och då äcklar storyn mig ännu mer...
Citera
2018-03-22, 21:49
Medlem
trngws avatar
Jag är förvånad över det faktum att man angående PM's förklaring om "kolmonoxidförgiftning" till följd av avgasinträngning i ubåten, fokuserade enbart på just kolmonoxid, snarare än avgaser.

Man frågade t.ex. rättsläkaren om det fanns spår av kolmonoxid, vilka, även om dom hade funnits från början, inte skulle ha funnits kvar vid obduktionen, men man frågade INTE om det fanns spår av dieselavgaser, vilket man däremot borde ha kunnat se, om KW omkommit av avgaser i ubåten.
Citera
2018-03-22, 21:51
Medlem
Från en dansk tråd, hoppas de lyckas:

Det er sygt, at man kan finde den video han søgte på, stadigvæk. Nogle af mine venner arbejder på at få den ned.
Citera
2018-03-22, 21:52
Medlem
trngws avatar
En annan sak som verkar mycket konstig, är denna temparatur på 150-160 grader som "Tekniskt institut" påstår skulle ha blivit i ubåten om det läckt in avgaser i ubåten. Det förefaller som ett fullständigt vansinnigt påstående. De effekter som krävs för en sådan temperaturökning är enorma. Varifrån kommer dessa siffror och hur menar de att det skulle kunna bli så varmt. Någon som vet?
Citera
2018-03-22, 21:54
Medlem
Citat:
Det beror ju på vad han ljuger om, som jag skrev innan är det tidsspannet som gör att hans story inte håller, det är för stort. Styckningstid är hans egen tidsuppgift. Samtidigt kan ju sista dyk vara mer i parité tidsmässigt och då äcklar storyn mig ännu mer...
Men om KiM levde fortfarande kl 07 på fredagsmorgonen och han efter hennes död lekt med kroppen innan styckningen tog vid så måste han haft is i magen. Och då förstår man också allt hafs och slafs i sista minuten.
Jag tror som du. 1/ sourvenirer. Håret, samt Kims anteckningsblock hade nog stort symbolvärde för Madsen. Just där stämningen ombord ändrades från trevlig intervju till något mörkt,det sista KiM skrev osv, anteckningsboken är som en tidskapsel av ögonblicket ombord.
2/ trosor och strumpbyxor också. Men Åklagare kan även ha rätt att PM tänkt placera ut en del av det som vilseledande spår på Refshaleöen där KiM "steg" i land.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-03-22 kl. 21:59.
Citera
2018-03-22, 21:56
Medlem
Citat:
Han är ute i runt 13 timmar innan han tar upp ubåten. Hon skulle vara tillbaka efter två timmar, iaf innan solnedgång.
Att han "inte kan föreställa sig" betvivlar jag - han har full koll även om han är en copy cat. Han har nämligen bedragit omgivningen hela sitt liv och tillräckligt intellekt har han.
Att han sen urkass på att härma empati är en annan femma.

Du har kanske rätt. Madsen är genuint utstuderat ond. Han kan funnit en "extra krydda" med att han inför Kims nära vänner och sambo styra ut med ubåten mot något som bara han, StoreMadsen, visste var en plågsam död.

Vilket Hat! Hämnd! Vilken Sadism!

Hatet var mot vB
Hämnden mot Siri (tror hon var på väg att lämna)
Sadismen fick en oskyldig journalist dessvärre ta emot!

Allt finns där ....
Citera
Medlem
trngws avatar
Citat:
Han är ute i runt 13 timmar innan han tar upp ubåten. Hon skulle vara tillbaka efter två timmar, iaf innan solnedgång.
Att han "inte kan föreställa sig" betvivlar jag - han har full koll även om han är en copy cat. Han har nämligen bedragit omgivningen hela sitt liv och tillräckligt intellekt har han.
Att han sen urkass på att härma empati är en annan femma.

Han var alldeles för fokuserad på själva dådet, att han överhuvudtaget aldrig reflekterade över hur snabbt någon skulle reagera. När någon frågade honom, skulle han bara hänvisa till att han lämnat henne på Refshaleöen på kvällen, och de spår som hittats efter KW, som han planterat ut, skulle "bevisa" hans påstående. Sådan var hans plan. Att det skulle bli en sjöräddningsaktion redan under natten fanns inte på hans karta.
Citera
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jag är förvånad över det faktum att man angående PM's förklaring om "kolmonoxidförgiftning" till följd av avgasinträngning i ubåten, fokuserade enbart på just kolmonoxid, snarare än avgaser.

Man frågade t.ex. rättsläkaren om det fanns spår av kolmonoxid, vilka, även om dom hade funnits från början, inte skulle ha funnits kvar vid obduktionen, men man frågade INTE om det fanns spår av dieselavgaser, vilket man däremot borde ha kunnat se, om KW omkommit av avgaser i ubåten.
Jag förväntade mig den frågan också. Sätter mitt hopp till del 2 beträffande värmen, att påhittet kraschar rejält den vägen dvs via det mer tekniska.
Citera
2018-03-22, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
En annan sak som verkar mycket konstig, är denna temparatur på 150-160 grader som "Tekniskt institut" påstår skulle ha blivit i ubåten om det läckt in avgaser i ubåten. Det förefaller som ett fullständigt vansinnigt påstående. De effekter som krävs för en sådan temperaturökning är enorma. Varifrån kommer dessa siffror och hur menar de att det skulle kunna bli så varmt. Någon som vet?

Advokaten spørger nu ind til varmeundersøgelserne af liget. Ifølge Teknologisk Institut, så ville der have været meget varmt i ubåden, hvis der var sket en ulykke, som Peter Madsen har forklaret.
Retsmedicinerne har ikke fundet varmeskader på liget.
- Vi har taget udgangspunkt i, at der skulle have været 70 grader og i så fald, skal der have været brandskader på liget, siger retsmedicineren.
Citera
2018-03-22, 22:00
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Åtminstone två stick i vaginan var påförda medans blodet fortfarande cirkulerade (upphör ca 5-10 minuter ibland längre, efter döden ungefär beroende på omständigheter.) Jag hoppas,hoppas att Kim fick halsen avskuren och var klinisk död när sticken inträffade. Men om jag förstått det rätt nu, var hon alltså vid liv ända till kl 07 på morgonen 11/8 och att PM ljugit om att hon dog före midnatt 10/8.

Kl 7 på morgonen?
Citera
2018-03-22, 22:02
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goran2012
SvD var katastrof igår. Skrev typ en mening var 20é minut. Aftonbladet var något bättre men när jag läser här vad de som följt danska medier skriver så förstår jag att även Aftonbladet utesluter massa information.

Varför utesluter svensk media sånt som dansk media inte utesluter?
Och i och med att jag är urkass på danska så vill jag helst följa en svensk tidning. Vilken är bäst av de svenska?
Det vet du väl att svensk media är världsbäst på att censurera verkligheten så långt det bara
är möjligt...ber om att få erinra om ett visst totalhavererat samhällsexperiment... och vad
man till det yttersta har försökt att dölja kring denna sak i så många år...så man ska inte bli förvånad att så sker även här bitvis.
Idag skriver man på SVT: "Vi journalister i rättssalen talar en del om den svåra balansgången i rapporteringen. Det är hemska saker vi ska beskriva, och vi försöker att undvika att det blir snaskigt och onödigt detaljerat, men vi måste ända berätta om det som sägs eftersom det är en del av bevisningen."
Igår hänvisade man något kryptiskt till "publicistiska skäl" för varför somligt "känsligt"
utelämnas i rapporteringen. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/rattegangen-mot-peter-madsen-dag-3

Vill man ha reda på allt i detta ohyggliga fall, ja, då får man tvunget gå till dansk media.
Hur jobbig danskan sen än kan vara. Har rätt svårt med den själv ännu så länge, men det
börjar bli något lättare efter den här tiden.
Senast redigerad av Grandioso 2018-03-22 kl. 22:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in