2018-03-22, 21:16
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Nej, jag är inte säker på problem med sköldkörteln, vet ju bara att jag hade alla kriterier på ME, men det var det inte!
Nej igen, tycker ärligt talat att far o mor föräldrar ska kunna ta ett ordentligt avsked av sina barnbarn. Jag skulle aldrig kunna döda mina barn om de hade fått trötthetssyndrom.
Nej. Du hade fel på sköldkörteln. Alltså hade du inte kriterier för ME. Det finns bra behandling när man har fel på sköldkörteln. Och det ska du vara glad för. Det är så himla lågt att dissa en annan sjukdom och de som har den sjukdomen. Och tro att man vet allt om hur det är att ha den. Det vimlar av sådana typer i den här tråden. De som vet hur det är. Men inget vet. Jag dissar inte de som har problem med sköldkörteln.Eller någon annan sjukdom som jag inte har. Skulle aldrig falla mig in. Varför skulle jag.....
Senast redigerad av Lillamig72 2018-03-22 kl. 21:26.
Citera
2018-03-22, 21:22
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Tillåt mig att fråga...
Menar ni att Oskar tog livet av hela familjen, för att han eventuellt inte skulle bli professor, trotts dom starkaste rekommendationerna.

- Jag vet inte om jag blir professor..... Nu, innan jag vet svaret på det så åker jag hem och mördar hela min familj, för jag tror inte att jag får min titel/anställning.
Jag hinner inte vänta på svaret, utan jag måste åka hem nu innan och göra slut på Allt!!

Har jag tolkat det rätt.... Annars får ni gärna upplysa mig.

Du, om någon, vet att det var fler bäckar än så som OH skulle hantera. Oavsett vad andra vet om familjen, hade de ett egendomligt sätt att konfrontera livspusslet och det här med hemskolningen är det mest lysande av egendomligheter. Familjen HB faller inte INOM normaliteten. De sticker ut redan innan det bisarra slutresultatet.
HB vill jag ha att vara en narcissists äkta hälft och hennes ambivalens inom familjen gottgjorde hon på arbetet som mycket hjälpsam. Brukar bli så när man inte kan hjälpa sig själv.

Skolan ifrågasatte och skulle förmodligen dra in hemskolningen.
Flickornas diagnoser.
OH:s professur, frånvaro och inställda möten.
Flickornas ifrågasättande. Något måste de undrat om sina liv.
Släktens undran om familjens mående och leverne.
HB kan ha velat dra sig ur den nedåtgående spiralen och ha ett mer normalt liv för sig och flickorna.
Hursom måste tillvaron plockat fram de mest paranoida känslor hos OH. Tapp av prestige och kontroll.
Citera
2018-03-22, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Tillåt mig att fråga...
Menar ni att Oskar tog livet av hela familjen, för att han eventuellt inte skulle bli professor, trotts dom starkaste rekommendationerna.

- Jag vet inte om jag blir professor..... Nu, innan jag vet svaret på det så åker jag hem och mördar hela min familj, för jag tror inte att jag får min titel/anställning.
Jag hinner inte vänta på svaret, utan jag måste åka hem nu innan och göra slut på Allt!!

Har jag tolkat det rätt.... Annars får ni gärna upplysa mig.

Vet inte vad det är. Det måste ju vara någon form av eskalation vill man tro.
Så om det inte är incest som höll på att uppdagas eller annat brott, inte är skilsmässa och inte stora skulder till SC, vad ska det då vara? Jag vägrar att tro att det är barnens sjukdom i sig, men det kan vara så att det aldrig hade hänt om barnen hade varit friska. Men jag tror ju att barnens sjukdom och deras hemundervisning är ett symptom att något var fel. Så vad är det då kvar? OHs jobb och all de andra saker jag inte vet/kan föreställa mig.

Och angående OHs arbete så tror jag inte att det var så att han redan visste att han inte blir befordrat och därför dödade sin familj. Det är ju mer komplex än så. Man måste vara bra på det man gör på sitt arbete, man måste ha tro på att man är bra på det man gör, man totalt identiefierar sig med det man gör, man är ingen, noll om man inte kan utföra sitt arbete på det sättet man identifierar sig med. Jag tror att på något sätt måste OH har tappat tron att han kan fortsätta så som innan. Det vad hans kollega sa, uttryckte kanske det han kände själv, det är svårt att jobba på topp nivå med två sjuka barn hemma. Det finns inget mer förödande än att känna sig förbigått/förbisedd på en sådan arbetsplats (”den sista tiden förtjänade du inte” - om detta var jobb relaterad).

Det är mycket märkligt att han i de situationer där det var svårt hemma sökte adjungerande professur respektive befordran till professor. Det kan bara förklaras med att det måste vara mycket viktigt för honom. Varför tackade han nej, som Elli09 skrev, i Uppsala?
Citera
2018-03-22, 21:37
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Vet inte vad det är. Det måste ju vara någon form av eskalation vill man tro.
Så om det inte är incest som höll på att uppdagas eller annat brott, inte är skilsmässa och inte stora skulder till SC, vad ska det då vara? Jag vägrar att tro att det är barnens sjukdom i sig, men det kan vara så att det aldrig hade hänt om barnen hade varit friska. Men jag tror ju att barnens sjukdom och deras hemundervisning är ett symptom att något var fel. Så vad är det då kvar? OHs jobb och all de andra saker jag inte vet/kan föreställa mig.

Och angående OHs arbete så tror jag inte att det var så att han redan visste att han inte blir befordrat och därför dödade sin familj. Det är ju mer komplex än så. Man måste vara bra på det man gör på sitt arbete, man måste ha tro på att man är bra på det man gör, man totalt identiefierar sig med det man gör, man är ingen, noll om man inte kan utföra sitt arbete på det sättet man identifierar sig med. Jag tror att på något sätt måste OH har tappat tron att han kan fortsätta så som innan. Det vad hans kollega sa, uttryckte kanske det han kände själv, det är svårt att jobba på topp nivå med två sjuka barn hemma. Det finns inget mer förödande än att känna sig förbigått/förbisedd på en sådan arbetsplats (”den sista tiden förtjänade du inte” - om detta var jobb relaterad).

Det är mycket märkligt att han i de situationer där det var svårt hemma sökte adjungerande professur respektive befordran till professor. Det kan bara förklaras med att det måste vara mycket viktigt för honom. Varför tackade han nej, som Elli09 skrev, i Uppsala?
Ja. Det är mycket konstigt att satsa så mycket energi på jobbet som en professur innebär. Att söka det när familjen mår så dåligt. Och är sjuka. Ingen av döttrarna klarar av vanlig skolgång. Det låter inte riktigt sunt. Det hade däremot varit mer normalt att arbeta 50% ett tag och ta hand om familjen. Pengar kan inte behöva betyda allt. Han har väl haft en hög lön i många år innan. Och borde ha sparat en del. Och om ekonomin var dålig så kunde han kanske jobba 75%. Det gör en del ensamstående mammor för sina barns skull De klarar av det. .
Citera
2018-03-22, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Nej. Du hade fel på sköldkörteln. Alltså hade du inte kriterier för ME. Det finns bra behandling när man har fel på sköldkörteln. Och det ska du vara glad för. Det är så himla lågt att dissa en annan sjukdom och de som har den sjukdomen. Och tro att man vet allt om hur det är att ha den. Det vimlar av sådana typer i den här tråden. De som vet hur det är. Men inget vet. Jag dissar inte de som har problem med sköldkörteln.Eller någon annan sjukdom som jag inte har. Skulle aldrig falla mig in. Varför skulle jag.....

Jah hade kriterier för ME!! Jag har inte DISSAT ME...tycker du kan läsa vad jag skriver, men det tycks vara svårt. Sen tycker jag du ska ta reda på fakta om sköldkörteln om du tror att det finns bra mediciner o bra läkare för denna sjukdom!! Ja,jag vet hur det är!!!
Citera
2018-03-22, 21:42
Medlem
Citat:
Själv är jag i chock, när jag läser vilka prover man ska ta vid diagnos ME...de vill att man ska ta TSH , som är för sköldkörteln(det provet kan man verkligen inte bara titta på)...vet inte om jag ska skratta eller gråta ..De flesta läkarna kan inte mycket o det märker jag även när det handlar om ME...hade jag gått till en ME-läkare hade jag fått den diagnosen! Nu har jag kronisk lymfocytär thyriodit, vilket ger samma symtom som ME!! Jag säger nu inte att ME inte finns, däremot så vet jag några som hade fått ME diagnos, men till slut så kom de på att det var fel på sköldkörteln! Vi är ca 500 000 individer som har sköldkörtel problem, från barn till vuxna..självklart fler kvinnor än män, hade det varit tvärtom så hade man nog forskat ordentligt på sjukdomen.
Jag gillar inte att prata om barmhärtighet med detta fall.
Ja du sätter åtminstone fingret på en sak - hur jädra svårt det är att ställa en diagnos och att göra det rätt. Det är bra att tänka på när flickornas situation diskuteras. Det tar tid och blir inte alltid rätt heller.
Citera
2018-03-22, 21:42
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Jah hade kriterier för ME!! Jag har inte DISSAT ME...tycker du kan läsa vad jag skriver, men det tycks vara svårt. Sen tycker jag du ska ta reda på fakta om sköldkörteln om du tror att det finns bra mediciner o bra läkare för denna sjukdom!! Ja,jag vet hur det är!!!
Ok. Men du hade ju inte det. Du hade sköldkörlelproblem. Tydligen visade dina prover på det. Något helt annat. Som det finns behandling för. Det finns i alla fall något. Det ska du vara glad för. Din sjukdom är ”finare” Nu är det du som inte kan läsa.
Citera
2018-03-22, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faderator
Ja du sätter åtminstone fingret på en sak - hur jädra svårt det är att ställa en diagnos och att göra det rätt. Det är bra att tänka på när flickornas situation diskuteras. Det tar tid och blir inte alltid rätt heller.
Ja, så är det. Det tog mig 15 år att få rätt diagnos, innan var det fibromyalgi m.m.
Citera
2018-03-22, 21:51
Medlem
Citat:
Ok. Men du hade ju inte det. Du hade sköldkörlelproblem. Tydligen visade dina prover på det. Något helt annat. Som det finns behandling för. Det finns i alla fall något. Det ska du vara glad för. Din sjukdom är ”finare” Nu är det du som inte kan läsa.

Hahaha är min sjukdom finare? jo , jag tackar ..men likväl så hade jag samma problem som de som har ME! Efter 15 år fick jag göra en biopsi på sköldkörteln o då såg dom att jag har kronisk lymfocytär thyroidit, som inte syntes på blodproven!!!! Finare sjukdom!!+
Citera
2018-03-22, 21:52
Medlem
Citat:
Jag hade inte..den är kronisk!
Citera
2018-03-22, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Föräldrarna såg ingen framtid enligt avskedsbrevet, dom såg inte ens ett litet hopp.
Nu vet vi utgången, alla fyra borta och det är hemskt på alla vis. Jag vill pröva en tanke som jag föreställer mig hade varit ännu värre - att en i familjen hade överlevt! Övergiven och sörjande och ingen att dela det med. 😰
Citera
2018-03-22, 21:54
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Hahaha är min sjukdom finare? jo , jag tackar ..men likväl så hade jag samma problem som de som har ME! Efter 15 år fick jag göra en biopsi på sköldkörteln o då såg dom att jag har kronisk lymfocytär thyroidit, som inte syntes på blodproven!!!! Finare sjukdom!!+
Ja. Det är bara att läsa i den här tråden så ser du. Inget konstigt alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in