Citat:
Jag tror, tvärtemot flera andra, att den uteblivna professorstiteln haft en mycket stor betydelse för denna tragedi. Kanske att Oskar hade fått andra tankar om sig själv och sin familj om han hade fått sin professorstitel 2016. När han ändå fixat ett par miljoner från Söderbergstiftelsen.
Jag tror, tvärtemot flera andra, att den uteblivna professorstiteln haft en mycket stor betydelse för denna tragedi. Kanske att Oskar hade fått andra tankar om sig själv och sin familj om han hade fått sin professorstitel 2016. När han ändå fixat ett par miljoner från Söderbergstiftelsen.
Nu var det ju så att han hade ena foten i en ny professors-titel.
Och det visst han såklart om.
Ansökan var inskickad.
Utvärderingen skickades in samma dag som dom dog, med högsta rekommendationer.
Högsta rekommendationer!
Citat
Skrivet 2018-01-10
Yesterday evening I submitted the assessment of Oskar Henkow's application for becoming a full professor. For once, I wrote a perfectly clean assessment stating that he fulfilled all, every single one, of the criteria for becoming a full professor. I spent the whole evening going through every single publication of Oskar Henkow, every single assignment that he has had, and all his pedagogical experiences. It was impressive. After I submitted the assessment I went to bed and read the news before going to sleep - the sad news about a family found dead in Bjärred. It was sad enough as it was.
Detta visste han såklart, och det var så nära att han kunde smaka på professors-titel.
Hans erkännande.
Han i centrum.
Han skulle äntligen bli den stora superstjärnan.
Men.... Han sket i det.
Han såg inte det som viktigt, uppenbarligen.
Det fanns visst nått annat som han behövde fixa, nått som var viktigare än en professors-titel.
Så jäklar nära..... Men nähäpp.
..De flesta läkarna kan inte mycket o det märker jag även när det handlar om ME...hade jag gått till en ME-läkare hade jag fått den diagnosen! Nu har jag kronisk lymfocytär thyriodit, vilket ger samma symtom som ME!! Jag säger nu inte att ME inte finns, däremot så vet jag några som hade fått ME diagnos, men till slut så kom de på att det var fel på sköldkörteln! Vi är ca 500 000 individer som har sköldkörtel problem, från barn till vuxna..självklart fler kvinnor än män, hade det varit tvärtom så hade man nog forskat ordentligt på sjukdomen.