2018-03-22, 17:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin

Jag tror, tvärtemot flera andra, att den uteblivna professorstiteln haft en mycket stor betydelse för denna tragedi. Kanske att Oskar hade fått andra tankar om sig själv och sin familj om han hade fått sin professorstitel 2016. När han ändå fixat ett par miljoner från Söderbergstiftelsen.

Nu var det ju så att han hade ena foten i en ny professors-titel.
Och det visst han såklart om.
Ansökan var inskickad.
Utvärderingen skickades in samma dag som dom dog, med högsta rekommendationer.
Högsta rekommendationer!

Citat
Skrivet 2018-01-10
Yesterday evening I submitted the assessment of Oskar Henkow's application for becoming a full professor. For once, I wrote a perfectly clean assessment stating that he fulfilled all, every single one, of the criteria for becoming a full professor. I spent the whole evening going through every single publication of Oskar Henkow, every single assignment that he has had, and all his pedagogical experiences. It was impressive. After I submitted the assessment I went to bed and read the news before going to sleep - the sad news about a family found dead in Bjärred. It was sad enough as it was.

Detta visste han såklart, och det var så nära att han kunde smaka på professors-titel.
Hans erkännande.
Han i centrum.
Han skulle äntligen bli den stora superstjärnan.

Men.... Han sket i det.
Han såg inte det som viktigt, uppenbarligen.
Det fanns visst nått annat som han behövde fixa, nått som var viktigare än en professors-titel.
Så jäklar nära..... Men nähäpp.
Citera
2018-03-22, 18:21
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Nu var det ju så att han hade ena foten i en ny professors-titel.
Och det visst han såklart om.
Ansökan var inskickad.
Utvärderingen skickades in samma dag som dom dog, med högsta rekommendationer.
Högsta rekommendationer!

Citat
Skrivet 2018-01-10
Yesterday evening I submitted the assessment of Oskar Henkow's application for becoming a full professor. For once, I wrote a perfectly clean assessment stating that he fulfilled all, every single one, of the criteria for becoming a full professor. I spent the whole evening going through every single publication of Oskar Henkow, every single assignment that he has had, and all his pedagogical experiences. It was impressive. After I submitted the assessment I went to bed and read the news before going to sleep - the sad news about a family found dead in Bjärred. It was sad enough as it was.

Detta visste han såklart, och det var så nära att han kunde smaka på professors-titel.
Hans erkännande.
Han i centrum.
Han skulle äntligen bli den stora superstjärnan.

Men.... Han sket i det.
Han såg inte det som viktigt, uppenbarligen.
Det fanns visst nått annat som han behövde fixa, nått som var viktigare än en professors-titel.
Så jäklar nära..... Men nähäpp.

Hur skulle han kunna veta det? Hen skickade/lämnade in utvärderingen samma kväll. Post? Knappast mejl, eller? Sen ska väl minst två utvärdera hans arbeten, om inte saker talar emot, vilket då kräver fler utvärderingar. Osäkerheten om sin superstjärnetitel kan vara den som slog sista spiken i kistan, men också rykten och tissel bakom ryggen. Konkurrensen är hård.
Citera
2018-03-22, 18:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Hur skulle han kunna veta det? Hen skickade/lämnade in utvärderingen samma kväll. Post? Knappast mejl, eller? Sen ska väl minst två utvärdera hans arbeten, om inte saker talar emot, vilket då kräver fler utvärderingar. Osäkerheten om sin superstjärnetitel kan vara den som slog sista spiken i kistan, men också rykten och tissel bakom ryggen. Konkurrensen är hård.

Zlatan vet hur bra Zlatan är.....
Oskar vet hur bra Oskar är....
Han var nog rätt säker på att den skulle gå igenom.

- Vi ser gärna att du ansöker om att bli....
Och självklart har vi en anställning.... Osv
Senast redigerad av Avd.9 2018-03-22 kl. 18:33. Anledning: Mer text
Citera
2018-03-22, 19:37
Medlem
Citat:

Hon kanske inte ens skickade in den. Det var kanske bara som hon sa i efterhand för att framhäva hur duktig O var.
Citera
2018-03-22, 20:08
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazz16
Hon kanske inte ens skickade in den. Det var kanske bara som hon sa i efterhand för att framhäva hur duktig O var.

Tanken har slagit mig flera gånger.
Citera
2018-03-22, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Man kan anta det av den anledningen att en handfull barn under 15 år tyvärr tar sitt liv varje år i Sverige.
Det är också anledningen till att media är ytterst återhållsam med att rapportera om barns självmord, risken att bli påverkad av att något väcker tanken ökar ju yngre man är.

Ja , men barnen tar sitt liv pga att de kanske är mobbade, att de är med om incest, att de inte får kärlek , villkorslös kärlek från föräldrarna...barn som är sjuka behöver HOPP om en bättre framtid! Dessa föräldrar var enormt egoistiska mot farföräldrar, morföräldrar , faster, moster m.m.

Själv är jag i chock, när jag läser vilka prover man ska ta vid diagnos ME...de vill att man ska ta TSH , som är för sköldkörteln(det provet kan man verkligen inte bara titta på)...vet inte om jag ska skratta eller gråta ..De flesta läkarna kan inte mycket o det märker jag även när det handlar om ME...hade jag gått till en ME-läkare hade jag fått den diagnosen! Nu har jag kronisk lymfocytär thyriodit, vilket ger samma symtom som ME!! Jag säger nu inte att ME inte finns, däremot så vet jag några som hade fått ME diagnos, men till slut så kom de på att det var fel på sköldkörteln! Vi är ca 500 000 individer som har sköldkörtel problem, från barn till vuxna..självklart fler kvinnor än män, hade det varit tvärtom så hade man nog forskat ordentligt på sjukdomen.
Jag gillar inte att prata om barmhärtighet med detta fall.
Citera
2018-03-22, 20:31
Bannlyst
Citat:

Citat:
Tanken har slagit mig flera gånger.

Tillåt mig att fråga...
Menar ni att Oskar tog livet av hela familjen, för att han eventuellt inte skulle bli professor, trotts dom starkaste rekommendationerna.

- Jag vet inte om jag blir professor..... Nu, innan jag vet svaret på det så åker jag hem och mördar hela min familj, för jag tror inte att jag får min titel/anställning.
Jag hinner inte vänta på svaret, utan jag måste åka hem nu innan och göra slut på Allt!!

Har jag tolkat det rätt.... Annars får ni gärna upplysa mig.
Citera
2018-03-22, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Ja , men barnen tar sitt liv pga att de kanske är mobbade, att de är med om incest, att de inte får kärlek , villkorslös kärlek från föräldrarna...barn som är sjuka behöver HOPP om en bättre framtid! Dessa föräldrar var enormt egoistiska mot farföräldrar, morföräldrar , faster, moster m.m.

Själv är jag i chock, när jag läser vilka prover man ska ta vid diagnos ME...de vill att man ska ta TSH , som är för sköldkörteln(det provet kan man verkligen inte bara titta på)...vet inte om jag ska skratta eller gråta ..De flesta läkarna kan inte mycket o det märker jag även när det handlar om ME...hade jag gått till en ME-läkare hade jag fått den diagnosen! Nu har jag kronisk lymfocytär thyriodit, vilket ger samma symtom som ME!! Jag säger nu inte att ME inte finns, däremot så vet jag några som hade fått ME diagnos, men till slut så kom de på att det var fel på sköldkörteln! Vi är ca 500 000 individer som har sköldkörtel problem, från barn till vuxna..självklart fler kvinnor än män, hade det varit tvärtom så hade man nog forskat ordentligt på sjukdomen.
Jag gillar inte att prata om barmhärtighet med detta fall.

Men du förutsätter att barnens symtom beror på problem med sköldkörteln, om jag förstår dig rätt?
Ponera att barnens (ännu dold i dunkel) sjukdom verkligen var elakartad med (förr eller senare) dödlig utgång. Hade du kunnat föreställa dig barmhärtighet i ett sådant fall?
Citera
2018-03-22, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Men du förutsätter att barnens symtom beror på problem med sköldkörteln, om jag förstår dig rätt?
Ponera att barnens (ännu dold i dunkel) sjukdom verkligen var elakartad med (förr eller senare) dödlig utgång. Hade du kunnat föreställa dig barmhärtighet i ett sådant fall?

Nej, jag är inte säker på problem med sköldkörteln, vet ju bara att jag hade alla kriterier på ME, men det var det inte!
Nej igen, tycker ärligt talat att far o mor föräldrar ska kunna ta ett ordentligt avsked av sina barnbarn. Jag skulle aldrig kunna döda mina barn om de hade fått trötthetssyndrom.
Citera
2018-03-22, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Tillåt mig att fråga...
Menar ni att Oskar tog livet av hela familjen, för att han eventuellt inte skulle bli professor, trotts dom starkaste rekommendationerna.

- Jag vet inte om jag blir professor..... Nu, innan jag vet svaret på det så åker jag hem och mördar hela min familj, för jag tror inte att jag får min titel/anställning.
Jag hinner inte vänta på svaret, utan jag måste åka hem nu innan och göra slut på Allt!!

Har jag tolkat det rätt.... Annars får ni gärna upplysa mig.

Har ingen aning om vad Oskar tänkte. Menade bara att det är inte säkert att han var så nära att bli professor, om det nu har någon betydelse i sammanhanget. Han kanske hade fått för sig att det inte skulle bli så eftersom han inte satsat 100 % på jobbet senaste tiden. Låter sjukt att han skulle ta livet av familjen av den anledningen men alla andra anledningar låter också sjukt så jag vet inte vad man ska tro.
Citera
2018-03-22, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki

Det har inte framkommit några uppgifter på att barnen hade någon dödlig sjukdom. Om det var ME så finns det ju trots allt ett litet hopp om att bli bättre eller till och med frisk. De kunde fått ett bättre liv en bättre framtid. Nu fick de ingen framtid alls för föräldrarna tyckte inte de var värda det.
Citera
2018-03-22, 21:04
Medlem
Citat:
Det har inte framkommit några uppgifter på att barnen hade någon dödlig sjukdom. Om det var ME så finns det ju trots allt ett litet hopp om att bli bättre eller till och med frisk. De kunde fått ett bättre liv en bättre framtid. Nu fick de ingen framtid alls för föräldrarna tyckte inte de var värda det.
Föräldrarna såg ingen framtid enligt avskedsbrevet, dom såg inte ens ett litet hopp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in