Citat:
Ursprungligen postat av
Avd.9
Tillåt mig att fråga...
Menar ni att Oskar tog livet av hela familjen, för att han eventuellt inte skulle bli professor, trotts dom starkaste rekommendationerna.
- Jag vet inte om jag blir professor..... Nu, innan jag vet svaret på det så åker jag hem och mördar hela min familj, för jag tror inte att jag får min titel/anställning.
Jag hinner inte vänta på svaret, utan jag måste åka hem nu innan och göra slut på Allt!!
Har jag tolkat det rätt.... Annars får ni gärna upplysa mig.
Du, om någon, vet att det var fler bäckar än så som OH skulle hantera. Oavsett vad andra vet om familjen, hade de ett egendomligt sätt att konfrontera livspusslet och det här med hemskolningen är det mest lysande av egendomligheter. Familjen HB faller inte INOM normaliteten. De sticker ut redan innan det bisarra slutresultatet.
HB vill jag ha att vara en narcissists äkta hälft och hennes ambivalens inom familjen gottgjorde hon på arbetet som mycket hjälpsam. Brukar bli så när man inte kan hjälpa sig själv.
Skolan ifrågasatte och skulle förmodligen dra in hemskolningen.
Flickornas diagnoser.
OH:s professur, frånvaro och inställda möten.
Flickornas ifrågasättande. Något måste de undrat om sina liv.
Släktens undran om familjens mående och leverne.
HB kan ha velat dra sig ur den nedåtgående spiralen och ha ett mer normalt liv för sig och flickorna.
Hursom måste tillvaron plockat fram de mest paranoida känslor hos OH. Tapp av prestige och kontroll.