2018-03-22, 20:33
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Du menar att amerikanerna tystade honom ? Jag tror inte amerikanerna hade något att göra med Palmemordet. Palmemordet är som sagt en svensk historia.
Håller med om att en sak gör det svårt att tro på den här idén (alltså den om Gustav III). Polisen borde ha kunnat åtala honom, eller i alla fall kunnat göra ett gott försök, när de haft 32 år på sig, oavsett om de sett motivet eller inte. Eller? Förövrigt tycker jag att teorin är väldigt skarp och kreativ.
Citera
2018-03-22, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
På den obeskurna "Lisbet"-bilden ser man den lilla entrédörren alldeles till höger om bilporten. Det finns ingen person där.
Den man som jag identifierade som journalist är inte den man som syns på den mycket suddiga Anérbilden.

Det är den man som sitter i höger fram på "Lisbet"-bilden. Dessa 3 går sedan i genom entrédörren till höger om bilporten. Medan kvinnan ser ut att ha bråttom ger männen ett lojt intryck.
Om det är IK och Mårten, vilket inte framgår men klädseln passar på dem på bilder som togs senare, så är det 4 personer i polisbilen. 3 civilklädda som går in på akuten.

Bilden talar lite mot sig själv:
IK har bråttom ur polisbilen.
Mårten tar det lugnt.
Borde vara omvänt.

Jag tror det är Mona Sahlin som har bråttom ut ur polisbilen.
Hennes dåvarande man tar det lugnt.
Monas dotter(8 år) sitter i framsätet.
Hitta filmsnutten när Mona Sahlin skriver i kondoleansboken så ser ni klädseln.
Citera
2018-03-22, 20:38
Medlem
riskybizzys avatar
Varifrån kommer ryktet att CGÖ skulle vara stjärtgosse? Är det bara guilt by association så att säga (tänker på Ebbe och POK) eller finns det någon substans i det hela?
Citera
2018-03-22, 20:39
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sovvandring
Bilden talar lite mot sig själv:
IK har bråttom ur polisbilen.
Mårten tar det lugnt.
Borde vara omvänt.

Jag tror det är Mona Sahlin som har bråttom ut ur polisbilen.
Hennes dåvarande man tar det lugnt.
Monas dotter(8 år) sitter i framsätet.
Hitta filmsnutten när Mona Sahlin skriver i kondoleansboken så ser ni klädseln.

Det är 1 kvinna, och 2 civilklädda män som sitter i bilen+chaufför, de civilklädda går sedan in genom entrèdörren.
Citera
2018-03-22, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Fast var inte CGÖ inblandad i provskjutningarna(?) då litar jag ca 0 på dem, hursomhelst...
Det handlar bla om hur mycket en kula "svampar-upp" mycket osäkert kort.

Vår vän Sonny har en central roll i analyserna av vapen och han har ju helt bortsett från vissa teknsika möjliheter som hemladdad ammunition och modifierade trummor på 38r.

Intressant bekantskapskrets med bland annat
Djurfelt
Helin
Kegö
Arvidsson
som fortfarande håller kontakten

Samt CGÖ (som varit misstänkt) som faktiskt skall ha utfört en sådan modifiering av ett vapen som Sonny hade underlåtit att ta upp.

Kan ju vara färgat av jäv men är åtminstone oproffsigt.

Får man gissa att man tagit in en second opinion kring hela de tekniska slutsatserna?
Citera
2018-03-22, 20:48
Medlem
Citat:
Det är 1 kvinna, och 2 civilklädda män som sitter i bilen+chaufför, de civilklädda går sedan in genom entrèdörren.
Har du bild på det?
Jag tycker det ser ut som att polisen som sitter i förarsätet tittar ner på en
person som sitter i passagerar-sätet(ett barn med luva på sig).
http://2.bp.blogspot.com/-FMJFzygriU4/UNXM7Z1DSoI/AAAAAAAAAhA/YBcJBUkU1LU/s1600/+2Lisbeth+Sabb.png
Citera
2018-03-22, 20:51
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Har du bild på det?
Jag tycker det ser ut som att polisen som sitter i förarsätet tittar ner på en
person som sitter i passagerar-sätet(ett barn med luva på sig).
http://2.bp.blogspot.com/-FMJFzygriU4/UNXM7Z1DSoI/AAAAAAAAAhA/YBcJBUkU1LU/s1600/+2Lisbeth+Sabb.png

Ja, Sven Anèr har publicerat en mycket suddig bild på detta. Jag har en annan mycket bättre bild tagen på dessa 3 bakifrån i samma ögonblick.
Citera
2018-03-22, 20:52
Medlem
Citat:
Ja, Sven Anèr har publicerat en mycket suddig bild på detta. Jag har en annan mycket bättre bild tagen på dessa 3 bakifrån i samma ögonblick.
Får vi se den?
Citera
2018-03-22, 20:53
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Om vi nu får chansen att gå in på lite seriösa spekulationer kring utvecklingen som skett under KP:s ledning så kanske man kan sluta sig till vilket "avsnitt" som blivit intressant.

Man har förmodligen uppgifter kring både Säpotrion och det som står i Säpos övervakningspm Kankse till och med arkivuppgifter om det som kan ha funnit hos Säpo meninte otroligt heller hos SSI-inrikes.

Flera vägar att gaffla in detta finns. Kartläggning av personer i den uteblivna och avbrutna knarkspaningen i området på personnivå.

DF:s uppgifter.

Det har läckt lite kring det avsnittet.

*Förhör DF där han lämnar uppgifter om en påstådd Barbrogrupp.
*Uppföljning med personförfrågningar till MUST som lämnat ut uppgifter.
* Nya förhör med DF (om DF:s uppgifter visat sig korrekta så är det märkligt att han kallas igen)

Jobbar de systematiskt så har detta lett till personkontroller (innehav av vapen ammunition mm)
Kanske finns mönster där som följs upp (vapen som märkligt kommit bort eller destruerats)

KP går ut med senaste utspelet. Vore då WT spåren identifierade och avförda borde han väl ha nämnt det...

Rimlig slutsats är väl att man har förtydligat det avsnittet och att det är det som gör att man tror att man håller på att gaffla in en lösning inom det avsnittet.

Mindre troligt att det handlar om nya uppgifter nya spår och noll sannolikhet att det är någon av de i tråden utpekade personerna.

Rimligen bör PU utgå från övervakning och WT-män . Det är så mordplatsen bäst sätts under lupp. Sedan är det bara en förhoppning att de vittnesmål som finns från -86 värderas på nytt. Behandlingen av Margaret Storbjörk och Anneli Korhonen är bra exempel. De bästa vittnena till en Grandman ignoreras totalt då han inte liknar Christer Pettersson.
Citera
2018-03-22, 20:55
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Får vi se den?

Jag har fått ut 14 bilder från PU där denna ingår, även den obeskurna "Lisbet"-bilden.
Jag vet inte just nu vad jag har för möjligheter, men jag kan beskriva i ord vad som syns på bilden.
Citera
2018-03-22, 20:57
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Vår vän Sonny har en central roll i analyserna av vapen och han har ju helt bortsett från vissa teknsika möjliheter som hemladdad ammunition och modifierade trummor på 38r.

Intressant bekantskapskrets med bland annat
Djurfelt
Helin
Kegö
Arvidsson
som fortfarande håller kontakten

Samt CGÖ (som varit misstänkt) som faktiskt skall ha utfört en sådan modifiering av ett vapen som Sonny hade underlåtit att ta upp.

Kan ju vara färgat av jäv men är åtminstone oproffsigt.

Får man gissa att man tagit in en second opinion kring hela de tekniska slutsatserna?

Dessutom ärSonny Björk med och misslyckas hitta den andra kulan under lördagsförmiddagen .
Citera
2018-03-22, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Rimligen bör PU utgå från övervakning och WT-män . Det är så mordplatsen bäst sätts under lupp. Sedan är det bara en förhoppning att de vittnesmål som finns från -86 värderas på nytt. Behandlingen av Margaret Storbjörk och Anneli Korhonen är bra exempel. De bästa vittnena till en Grandman ignoreras totalt då han inte liknar Christer Pettersson.

Ja och fler förhör kring de som bortförklarat VT observationer kan ju ha skett (Dahstens uppgiftslämnare, Nässen mfl )samt olika kontroller kring det och då kan det snabbt ha gett en tydlig bild av vad man skall rikta in sig på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in