2018-03-22, 18:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Ett stick (upprepar inte vilket) är säkert har inträffat före döden, ca 13 st andra närliggandr stick i och omkring dödstillfället.
BETYDER: Madsen måste ha varit i närhet och kontakt med Kims kropp under den stunden hon avled. Skulle det då funnits kolmonoxid i den grad som han hävdar, så skulle han också avlidit eller blivit medvetslös.

Madsen har alltså idag blivit överbevisad om olycka o gas.
Ur två aspekter om det så är gas beträffande CO eller gasbildning i tarmar.
Går ju inge' bra för han juh.

Ärligt upplever jag honom - om möjligt - ännu mer grotesk via uppgifterna om sticklesioner.

Övervägande 10 på yttre könsdelar är ytliga, medan två (av fyra) gällande vagina går i samma stickkanal - vilket jag då tror han avslutar med. Det låter som det är utfört med kraftig aggression, övervåld.

Den här beskrivningen handlar inte enbart om att bli sadistiskt upphetsad - han måtte ha ett rejält kvinnohat.

" To af stiklæsionerne går så langt op, at de ender i bughulen. Stikkene tyder på, at den genstand, som er blevet brugt, er blevet brugt flere gange i samme snitsår."
Senast redigerad av develi 2018-03-22 kl. 18:27.
Citera
2018-03-22, 18:21
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Jag tycker det är en insiktsfull krönika. Det som skulle bli åklagarens stora dag med förhör av rättsläkaren blev, ja vad? En öppning för försvaret att så rimligt tvivel. Som det står i artikeln: Madsens förklaring är osannolik men inte omöjlig.

Då har du isåfall svårt att bedöma helhetsbilden i fallet.

Hon skriver ju själv att den övervägande delen handlar om en sammantagen bild kontra gasolycka. Det borde ju höras tydligt vad dom felas i hennes tänk.

Vem har sagt att detta skulle vara åklagarens ”stora dag”? Löjligt.
Han har inte processat klart ens, eller hållit sin slutplädering.
Citera
2018-03-22, 18:21
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Don’t worry🙋🏻

Madsen är kokt, stekt o grillad i sitt eget fett.

Tänk på vad som framkom idag som var säkerställt:

Ett stick (upprepar inte vilket) är säkert har inträffat före döden, ca 13 st andra närliggandr stick i och omkring dödstillfället.
BETYDER: Madsen måste ha varit i närhet och kontakt med Kims kropp under den stunden hon avled. Skulle det då funnits kolmonoxid i den grad som han hävdar, så skulle han också avlidit eller blivit medvetslös.

Madsen har alltså idag blivit överbevisad om olycka o gas.
Han var med Kim när hon dog,och han har åsamkat kroppen grovt våld i form av olika verktyg som införts i kroppen under det hon var vid liv.

ETT konstaterat stick inuti kroppen före döden .

Stickskador vid halsen som uppvisar oregelbundenhet med blodutgjutning kan innebära att det gjorts när hon var vid liv.
Även om rättsmedicinaren uttryckte sig med ”möjligt” och svårt att avgöra, så finns där tydliga spår, vilket är mer än stt det inte finns något alls. Det räcker.
Bra där. Jag önskade att åkl skulle lyft upp det rättsmed sa om att döden i det här fallet inte kom plötsligt, av EN orsak. Hon har både haft syrebrist och förblödit och (sannolikt fått skadechock, min komm.) När pulsen går ner och blodtrycket sjunker drastiskt påverkar det hur skadorna ser ut, det kommer helt inte lika mycket blod när hon börjat dö.
Citera
2018-03-22, 18:22
Medlem
George Wittigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Jag tycker det är en insiktsfull krönika. Det som skulle bli åklagarens stora dag med förhör av rättsläkaren blev, ja vad? En öppning för försvaret att så rimligt tvivel. Som det står i artikeln: Madsens förklaring är osannolik men inte omöjlig.

Det är "bortom rimligt tvivel", inte omöjlig som behöver bevisas. Tvärtom så har dagens förhör visat att - återigen - så stämmer inte uppgifterna som PM lämnat och att det inte kan ha gått till som han säger. Ett par av stucken har skett i en levande person och flera har gjorts om inte före så precis efter personen dog. Inget utvädrande av kolmonoxid, tupplur och sen styckning där inte. PM:s historia hänger återigen inte ihop och hans trovärdighet sänks - om det var möjligt - ytterligare.
Citera
2018-03-22, 18:22
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Med tanke på allt blod så kan det inte ha gått så många timmar efter mordet innan han styckade henne. Antar att styckningen skedde i samband med att hon dog - eller *gud förbjude* påbörjades medan hon fortfarande var i livet...

Med tanke på att denna historia har förvärrats genom hela tiden, med den ena efter den andra groteskare avslöjandet.., så var det nog Peters "final". Det tror jag på idag.

(han har ju studerat ämnet en hel del..)
Citera
2018-03-22, 18:26
Medlem
Blir inte helt klok... Precis, i norsk tv, säger en expert(?) att försvarare sådde tvivel om dödsorsaken då rettsmedicinerna inte kunde utesluta gasförgiftning pga kroppen var i så dålig skick. Han nämnde inte att i så fall måste det ha varit VARMT i ubåten?
Citera
2018-03-22, 18:26
Medlem
Rallarsvingens avatar
Jag ska just sätta mig och läsa ikapp dagens inlägg, men det är en sak som skaver efter dagens vittnesmål. Det är det här med hur KWs pojkvän berättar att han cyklat runt och letat efter KW och DÅ stötte ihop med PMs fru. När han frågade henne om ubåten så hade hon sagt att jag skulle sluta fråga om ubåten. Varför säger hon så? Tydliggjordes det kanske i de danska livesändningarna? Någon här som vet?
Senast redigerad av Rallarsvingen 2018-03-22 kl. 18:33.
Citera
2018-03-22, 18:27
Moderator
OYs avatar
Citat:
Begge læsioner er indvendige. En er i underlivet, en anden er i bughulen. Der er fundet tegn på blødningerne, og snitlæsionerne er ifølge retsmedicineren kommet før dødens indtræden.

Jag skrev;
Citat:
Hoppas att hon inte var vid medvetande när hon fick de skadorna, stackars människa.

Så vad är det du svarar på egentligen, relevans?

Hon kan ha varit medvetslös när skadorna uppkom, om det vet vi ingenting. Som sagt, hoppas att hon inte var vid medvetande. Man kan leva trots att man inte är medveten om det våld man utsätts för.
Citera
2018-03-22, 18:29
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ur två aspekter om det så är gas beträffande CO eller gasbildning i tarmar.
Går ju inge' bra för han juh.

Ärligt upplever jag honom - om möjligt - ännu mer grotesk via uppgifterna om sticklesioner.

Övervägande 10 på yttre könsdelar är ytliga, medan två (av fyra) gällande vagina går i samma stickkanal - vilket jag då tror han avslutar med. Det låter som det är utfört med kraftig aggression, övervåld.

Den här beskrivningen handlar inte enbart om att bli upphetsad - han måtte ha ett rejält kvinnohat.

" To af stiklæsionerne går så langt op, at de ender i bughulen. Stikkene tyder på, at den genstand, som er blevet brugt, er blevet brugt flere gange i samme snitsår."
Hu ja vidrigt. Tror åkl missar en poäng när han undrar kring PMs sexuella intressen. PM kanske inte upplever detta som sexuellt, bara eufori och hat... Lätt för honom att svara att han inte har haft sexuellt motiv. Frågorna borde vara mer öppna för andra beskrivningar av motivet. Tror inte PM har ett känsloliv som liknar andras.
Citera
2018-03-22, 18:31
Medlem
lindemanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rallarsvingen
Jag ska just sätta mig och läsa ikapp dagens inlägg, men det är en sak som skaver efter dagens vittnesmål. Det är det här med hur KWs pojkvän berättar att han cyklat runt och letat efter KW och DÅ stötte ihop med PMs fru. När han frågade HENNE om ubåten så hade hon sagt att jag skulle sluta fråga om ubåten. Varför säger hon så? Tydliggjordes det kanske i de danska livesändningarna? Någon här som vet?
Från DR's liverapportering:
Citat:
"Jeg cykler rundt på Refshaleøen, fordi det var ligesom noget, jeg kunne gøre. Her møder jeg en kvinde, der viser sig at være Peter Madsens kone. Hun råber af mig."

"Hun siger, at jeg skal lade være med at spørge til den ubåd."

"Hvorfor råber hun (Peter Madsens kone, red.)?" spørger anklageren.

"Jeg er insisterende på, at hun skal fortælle mig noget," siger Kim Walls kæreste. Han fortæller også, at Peter Madsens kone fortalte til politiet, at hun ikke vidste, der var flere end Peter Madsen ombord på ubåden. Kæresten husker det dog som om, han fortalte konen det forinden.
Citera
2018-03-22, 18:33
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag skrev;

Så vad är det du svarar på egentligen, relevans?

Hon kan ha varit medvetslös när skadorna uppkom, om det vet vi ingenting. Som sagt, hoppas att hon inte var vid medvetande. Man kan leva trots att man inte är medveten om det våld man utsätts för.

Tror ditt inlägg kom med av misstag, stress vid liven😊
Sorry.
Ja, absolut, jag önskar detsamma som dig, avsvimmad och / eller medvetslös så länge som det gick.
Citera
2018-03-22, 18:33
Medlem
Rallarsvingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindemann
Från DR's liverapportering:
Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto