2018-03-22, 17:38
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Don’t worry🙋🏻

Madsen är kokt, stekt o grillad i sitt eget fett.

Tänk på vad som framkom idag som var säkerställt:

Ett stick (upprepar inte vilket) är säkert har inträffat före döden, ca 13 st andra närliggandr stick i och omkring dödstillfället.
BETYDER: Madsen måste ha varit i närhet och kontakt med Kims kropp under den stunden hon avled. Skulle det då funnits kolmonoxid i den grad som han hävdar, så skulle han också avlidit eller blivit medvetslös.

Madsen har alltså idag blivit överbevisad om olycka o gas.
Han var med Kim när hon dog,och han har åsamkat kroppen grovt våld i form av olika verktyg som införts i kroppen under det hon var vid liv.

ETT konstaterat stick inuti kroppen före döden .

Stickskador vid halsen som uppvisar oregelbundenhet med blodutgjutning kan innebära att det gjorts när hon var vid liv.
Även om rättsmedicinaren uttryckte sig med ”möjligt” och svårt att avgöra, så finns där tydliga spår, vilket är mer än stt det inte finns något alls. Det räcker.

Tack för den, känner mig lugnare nu, hade inte tänkt i de banorna kring hans egen förklaring!
Citera
2018-03-22, 17:41
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Nå, enligt NRK`s krimkommentator Olav Rønneberg så kom Peter svagare ut idag :

– Madsens troverdighet er svekket

Retten er hevet for i dag. Tidligere i dag vitnet blant andre rettsmedisineren som hadde ansvaret for obduksjonsrapporten. Hun gjennomgikk de rundt 40 stikkskadene på Kim Walls kropp. Mange av skadene er påført Walls underliv. Ifølge rettsmedisineren ble minst to stikkskader påført mens Wall fortsatt var i live.
– Jeg tror dette svekker Madsens troverdighet ganske kraftig, flor han har forklart at Kim Wall døde som følge av en ulykke, og at det gikk 6-7 timer etter det før han parterte henne, sier NRKs krimkommentator Olav Rønneberg.

https://www.nrk.no/nyheter/rettssaken-mot-peter-madsen-1.13947296

Tack. Äntligen en vettig analys .
Svensk media lyser med total frånvaro av kompetenta kommentatorer, både under o efter förhandlingarna. Ruskigt.
Citera
2018-03-22, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Tänk så här, förgiftad kvinna dör, en man springer ner i den förgiftade 150 gradiga värmen inom 5 -10 min och börjar hugga den förgiftade kvinnan i underlivet med en lång skruvmejsel utan att själv få någon värme eller förgiftningsskada. Ubåten är svårvädrad. Inte ett sannolikt scenario.

För första gång i den här saken är det nästan så jag börjar skratta. Inte för att det finnas nåt att skratta åt, men detta osannolika, bisarra scenario du beskriver ger mig en inre ro på att PM MÅSTE få förvarning.
Att det inte kan vara tal om förgiftning är ju också bevis.
Citera
2018-03-22, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Jag har förstått det där, tack. Det jag säger är att det finns osäkerheter i obduktionsrapporten som bör vara till fördel för försvaret. Bevisbördan ligger ju helt på åklagaren. Om man inte med hundraprocentig säkerhet kan avgöra att Kim Wall verkligen mördats så ska ju åtalet för mord ogillas. Försvaret måste ju gripa de små halmstrån som trots allt finns och försöka så tvivel, vilket jag tycker hon delvis har lyckats göra idag. Svag insats av rättsläkaren idag, anser jag.

Det är tydligt att det är ett indiciemål och kanske är det dessa indicier sammantagna som till slut ska få Madsen fälld för mord. Eller så har åklagaren ytterligare några ess i leken, men han bör nog göra bättre ifrån sig än idag om han ska lyckas.

Tycker också att rättsläkarens vittnesmål var förfärligt dåligt. Hon var alldeles för klinsk och borde ha redovisat sina resultat på ett bättre sätt. Lät nästan som att hon ville skydda PM på nåt sätt.
Citera
2018-03-22, 17:51
Medlem
PhDSalanders avatar
Alltså denna skribent verkar tappat huvudet helt 😇-

Jämför med Madelene i betongblocket -suck

(Glömt att alt GM i Wallfallet är uteslutet?)

https://www.expressen.se/kronikorer/catarina-lundback/allt-kunde-ha-avgjorts-i-dag-jag-ar-besviken-/
Senast redigerad av PhDSalander 2018-03-22 kl. 18:01.
Citera
2018-03-22, 17:51
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tycker också att rättsläkarens vittnesmål var förfärligt dåligt. Hon var alldeles för klinsk och borde ha redovisat sina resultat på ett bättre sätt. Lät nästan som att hon ville skydda PM på nåt sätt.

Vad skulle hon ha sagt då? Kan hon inte uttala sig med säkerhet så måste hon väl säga det? Rättsläkarens uppgift är inte att få någon specifik person fälld.
Citera
2018-03-22, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Ja.

Så skönt att höra. Det kommer ju mer åxo, mkt mer, och resten av rättegången kommer att bli ett h-e för PM. Han har ingen C-plan, ingen ytterligare lögn att trolla fram.

Det blir bla intressant att höra honom förklara blodbadet och fixeringen av huvud/hals/haka.

Lik får inte heller blåmärken...

Etc etc
Citera
2018-03-22, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Nå, enligt NRK`s krimkommentator Olav Rønneberg så kom Peter svagare ut idag :

– Madsens troverdighet er svekket

Retten er hevet for i dag. Tidligere i dag vitnet blant andre rettsmedisineren som hadde ansvaret for obduksjonsrapporten. Hun gjennomgikk de rundt 40 stikkskadene på Kim Walls kropp. Mange av skadene er påført Walls underliv. Ifølge rettsmedisineren ble minst to stikkskader påført mens Wall fortsatt var i live.
– Jeg tror dette svekker Madsens troverdighet ganske kraftig, flor han har forklart at Kim Wall døde som følge av en ulykke, og at det gikk 6-7 timer etter det før han parterte henne, sier NRKs krimkommentator Olav Rønneberg.

https://www.nrk.no/nyheter/rettssaken-mot-peter-madsen-1.13947296

Med tanke på allt blod så kan det inte ha gått så många timmar efter mordet innan han styckade henne. Antar att styckningen skedde i samband med att hon dog - eller *gud förbjude* påbörjades medan hon fortfarande var i livet...
Citera
2018-03-22, 18:07
Medlem
Citat:
Jag har förstått det där, tack. Det jag säger är att det finns osäkerheter i obduktionsrapporten som bör vara till fördel för försvaret. Bevisbördan ligger ju helt på åklagaren. Om man inte med hundraprocentig säkerhet kan avgöra att Kim Wall verkligen mördats så ska ju åtalet för mord ogillas. Försvaret måste ju gripa de små halmstrån som trots allt finns och försöka så tvivel, vilket jag tycker hon delvis har lyckats göra idag. Svag insats av rättsläkaren idag, anser jag.

Det är tydligt att det är ett indiciemål och kanske är det dessa indicier sammantagna som till slut ska få Madsen fälld för mord. Eller så har åklagaren ytterligare några ess i leken, men han bör nog göra bättre ifrån sig än idag om han ska lyckas.

Antar att PM inte erkänt något för sin advokat, som hon sen inte berättar eller säger till honom att berätta under rättegången, för i så fall borde hon avsäga sig uppdraget.
Citera
2018-03-22, 18:08
Medlem
Citat:
Om man nu utgår ifrån att Peter Madsen har mördat Kim Wall, vilket de flesta tror (även jag), hur stor är sannolikheten att han har begått liknande brott tidigare eller, om han inte stoppats, skulle begå liknande brott i framtiden?

Med kunskap om hur sexualsadister fungerar så är sannolikheten ytterst hög att han skulle göra om det.
Citera
2018-03-22, 18:10
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Alltså denna skribent verkar tappat huvudet helt 😇-

Jämför med Madelene i betongblocket -suck

(Glömt att alt GM i Wallfallet är uteslutet?)

https://www.expressen.se/kronikorer/catarina-lundback/allt-kunde-ha-avgjorts-i-dag-jag-ar-besviken-/

Jag tycker det är en insiktsfull krönika. Det som skulle bli åklagarens stora dag med förhör av rättsläkaren blev, ja vad? En öppning för försvaret att så rimligt tvivel. Som det står i artikeln: Madsens förklaring är osannolik men inte omöjlig.
Citera
2018-03-22, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Ja, det var det jag menade! Hon var orolig för ubåten, inte pm direkt även om han betedde sig märkligt då hon var hos honom och drack te.

Det som är så obehagligt med sexualsadister och psykopater är att de kan vända från (ytlig) charm och vänlighet till att bli helt blanka och kolsvarta i blicken på bara ett par sekunder.

Överlevande från såna typer har berättat samma sak. Ted Bundys offer, inte minst. Även Tommy Lynn Sells offer.

En av PMs älskarinnor berättar samma sak (minns ej namnet), då han tog stryptag på henne och att hans ansikte blev helt uttryckslöst och att hon efter det aldrig vågade vara ensam med honom.

Samma med rovdjur: pupillerna är små, men när de tar bytet blir de stora...tänk lejon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in