2018-03-22, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
🙏
Tänk så här, förgiftad kvinna dör, en man springer ner i den förgiftade 150 gradiga värmen inom 5 -10 min och börjar hugga den förgiftade kvinnan i underlivet med en lång skruvmejsel utan att själv få någon värme eller förgiftningsskada. Ubåten är svårvädrad. Inte ett sannolikt scenario.
Citera
2018-03-22, 17:13
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindemann
Vi tar det igen.

Kolmonoxidförgiftning kan inte uteslutas om man utgår ifrån vad obduktionen av kroppen visade pga väder, vind, tid, vatten och förruttnelse vad gäller den teoretiska möjligheten att påvisa kolmonoxid i kroppen eller kolmonoxidskador.

Däremot så har man rent tekniskt kunnat konstatera att det måste ha krävts omkring 150 grader celsius inne i ubåten för att kolmonoxid överhuvudtaget ska kunna uppstå inne i ubåten. Kims kropp (eller Madsen för den delen) påvisar inga värmeskador. Så på det sättet så kan man med hjälp av vad som framkommit indirekt avvisa sagan om kolmonoxidförgiftning. Det här är snarare något som skulle kunna ge åklagarsidan hopp om fällande dom.

Jag har förstått det där, tack. Det jag säger är att det finns osäkerheter i obduktionsrapporten som bör vara till fördel för försvaret. Bevisbördan ligger ju helt på åklagaren. Om man inte med hundraprocentig säkerhet kan avgöra att Kim Wall verkligen mördats så ska ju åtalet för mord ogillas. Försvaret måste ju gripa de små halmstrån som trots allt finns och försöka så tvivel, vilket jag tycker hon delvis har lyckats göra idag. Svag insats av rättsläkaren idag, anser jag.

Det är tydligt att det är ett indiciemål och kanske är det dessa indicier sammantagna som till slut ska få Madsen fälld för mord. Eller så har åklagaren ytterligare några ess i leken, men han bör nog göra bättre ifrån sig än idag om han ska lyckas.
Citera
2018-03-22, 17:16
Medlem
TilleyHats avatar
Om man nu utgår ifrån att Peter Madsen har mördat Kim Wall, vilket de flesta tror (även jag), hur stor är sannolikheten att han har begått liknande brott tidigare eller, om han inte stoppats, skulle begå liknande brott i framtiden?
Citera
2018-03-22, 17:19
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Jag försöker att inte tänka på det, annars får jag panik! Det vore så groteskt om han blir dömd för griftefridsbrott till 6 månader och släpps direkt då han ju redan suttit så länge! Det knyter sig i magen och jag vet ju vad som kommit fram och att drt måste luta åt att han blir dömd, men det knyter sig av oro ändå! 😩😩😓

Förstår din oro till fullo! Vi får hoppas att det inte blir så med tanke på alla omständigheter i fallet. Det jag tröstar mig med är att det Kim utsattes för, är över i alla fall.
Citera
2018-03-22, 17:19
Medlem
Snapcounts avatar
Nå, enligt NRK`s krimkommentator Olav Rønneberg så kom Peter svagare ut idag :

– Madsens troverdighet er svekket

Retten er hevet for i dag. Tidligere i dag vitnet blant andre rettsmedisineren som hadde ansvaret for obduksjonsrapporten. Hun gjennomgikk de rundt 40 stikkskadene på Kim Walls kropp. Mange av skadene er påført Walls underliv. Ifølge rettsmedisineren ble minst to stikkskader påført mens Wall fortsatt var i live.
– Jeg tror dette svekker Madsens troverdighet ganske kraftig, flor han har forklart at Kim Wall døde som følge av en ulykke, og at det gikk 6-7 timer etter det før han parterte henne, sier NRKs krimkommentator Olav Rønneberg.

https://www.nrk.no/nyheter/rettssaken-mot-peter-madsen-1.13947296
Citera
2018-03-22, 17:21
Medlem
Citat:
Ja, stackaren var rädd för att åka i ubåten!

Inte så märkligt att hon då sänder messet om att ” jag är i livet ”

Som sagt: inget säger att hon var rädd för PM. Det var ubåten hon var rädd för - att den inte skulle fungera på ett tillfredsställande sätt.
Citera
2018-03-22, 17:26
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Jag försöker att inte tänka på det, annars får jag panik! Det vore så groteskt om han blir dömd för griftefridsbrott till 6 månader och släpps direkt då han ju redan suttit så länge! Det knyter sig i magen och jag vet ju vad som kommit fram och att drt måste luta åt att han blir dömd, men det knyter sig av oro ändå! 😩😩😓

Tycker snaran börjar dras ihop bra. PM:s historia är bevisligen falsk vad gäller händelseförloppet (tidpunkt mellan död och styckning, skador som tillfogats i anslutning till dödsögonblicket, osv), och hans trovärdighet är så ringa att hans version i allt väsentligt kan lämnas därhän som en jurist skulle ha sagt. Ingenting stödjer heller hans dödsorsakshistoria, snarare motbevisas den av att kroppen inte blivit utsatt för värme på det sätt som PM:s version kräver.

Skadorna i underlivet talar sitt tydliga språk. Om vi låtsas tro på hans version och accepterar 'transportstyckning' och punkterande av kroppen för att förhindra flytgaser fastnar man ändå här. I n g e n punkterar genom att sticka upp långa skruvmejslar i underlivet. Vill man punktera gör man det från ett helt annat håll. Faktumet att minst ett stick bevisats ha skett i anslutning till dödsögonblicket blir bara en övertydlig understrykning av det uppenbart sexuella i denna handling.

Vi väntar dessutom på den krim-tekniska delen. Då ska det knytas ihop. Den sittningen lär bli hyfsat jobbig för PM.
Snubben är rökt.
Citera
2018-03-22, 17:29
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:

Don’t worry🙋🏻

Madsen är kokt, stekt o grillad i sitt eget fett.

Tänk på vad som framkom idag som var säkerställt:

Ett stick (upprepar inte vilket) är säkert har inträffat före döden, ca 13 st andra närliggandr stick i och omkring dödstillfället.
BETYDER: Madsen måste ha varit i närhet och kontakt med Kims kropp under den stunden hon avled. Skulle det då funnits kolmonoxid i den grad som han hävdar, så skulle han också avlidit eller blivit medvetslös.

Madsen har alltså idag blivit överbevisad om olycka o gas.
Han var med Kim när hon dog,och han har åsamkat kroppen grovt våld i form av olika verktyg som införts i kroppen under det hon var vid liv.

ETT konstaterat stick inuti kroppen före döden .

Stickskador vid halsen som uppvisar oregelbundenhet med blodutgjutning kan innebära att det gjorts när hon var vid liv.
Även om rättsmedicinaren uttryckte sig med ”möjligt” och svårt att avgöra, så finns där tydliga spår, vilket är mer än stt det inte finns något alls. Det räcker.
Citera
2018-03-22, 17:29
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Tänk så här, förgiftad kvinna dör, en man springer ner i den förgiftade 150 gradiga värmen inom 5 -10 min och börjar hugga den förgiftade kvinnan i underlivet med en lång skruvmejsel utan att själv få någon värme eller förgiftningsskada. Ubåten är svårvädrad. Inte ett sannolikt scenario.
Nä, just det. Tack, jag får tänka på det...och allt annat motsägelsefullt han sagt och gjort!
Citera
2018-03-22, 17:31
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Förstår din oro till fullo! Vi får hoppas att det inte blir så med tanke på alla omständigheter i fallet. Det jag tröstar mig med är att det Kim utsattes för, är över i alla fall.
Ja! Stackars förtvivlade människa! Det är för ofattbart för att ta in.😢😩😓
Citera
2018-03-22, 17:33
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Tycker snaran börjar dras ihop bra. PM:s historia är bevisligen falsk vad gäller händelseförloppet (tidpunkt mellan död och styckning, skador som tillfogats i anslutning till dödsögonblicket, osv), och hans trovärdighet är så ringa att hans version i allt väsentligt kan lämnas därhän som en jurist skulle ha sagt. Ingenting stödjer heller hans dödsorsakshistoria, snarare motbevisas den av att kroppen inte blivit utsatt för värme på det sätt som PM:s version kräver.

Skadorna i underlivet talar sitt tydliga språk. Om vi låtsas tro på hans version och accepterar 'transportstyckning' och punkterande av kroppen för att förhindra flytgaser fastnar man ändå här. I n g e n punkterar genom att sticka upp långa skruvmejslar i underlivet. Vill man punktera gör man det från ett helt annat håll. Faktumet att minst ett stick bevisats ha skett i anslutning till dödsögonblicket blir bara en övertydlig understrykning av det uppenbart sexuella i denna handling.

Vi väntar dessutom på den krim-tekniska delen. Då ska det knytas ihop. Den sittningen lär bli hyfsat jobbig för PM.
Snubben är rökt.

Helt riktigt.

Ja , jag skrev just det lite tidigare: ska du transportstycka finns ingen anledning att punktera kroppen inifrån.
Citera
2018-03-22, 17:33
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Som sagt: inget säger att hon var rädd för PM. Det var ubåten hon var rädd för - att den inte skulle fungera på ett tillfredsställande sätt.
Ja, det var det jag menade! Hon var orolig för ubåten, inte pm direkt även om han betedde sig märkligt då hon var hos honom och drack te.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in