2018-03-19, 10:16
Medlem
storraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Så tittar vi på fakta:
https://www.youtube.com/watch?v=ggrnX5-sRJQ
Denna är textad. Det hoppas jag underlättar för alla som har svårartad hörförståelse.
1:33: "Stora skaror av arbetskraftsinvandrare"
2:28: "Vi ska välkomna folk så länge de kan försörja sig själva"
Detta har inte alla de som svamlar om att Lööf välkomnar bidragstagare, varken lyckas höra eller läsa. Det är tillbaka till grundskolan för ganska många här.
2:44 murveln: Omräknad från kanadensiska förhållanden skulle vi bli 40 miljoner i Sverige. Är det tänkbart?
2:47: Lööf: "Inte i ett kortare perspektiv.
2:49: murveln: "Men längre?"
2:50: Lööf: "Nej"

Vad betyder Nej ovan för dig och många andra här? Vad är det som gör att det är för komplicerat att ta in?

Var konversationen för komplicerad?
Vad är det som gör att ni agerar som om hon svarade Ja. Ni lyckas göra 100% fel,
Lööf förespråkar fri arbetskraftsinvandring (men säger inget om hur den ska gå till) och generös asyl-/flyktinginvandring utan någon taksiffra. Inget om problem med integration.
Senast redigerad av storrap 2018-03-19 kl. 10:18.
Citera
2018-03-19, 16:22
Bannlyst
Citat:
Så tittar vi på fakta:
https://www.youtube.com/watch?v=ggrnX5-sRJQ
Denna är textad. Det hoppas jag underlättar för alla som har svårartad hörförståelse.
1:33: "Stora skaror av arbetskraftsinvandrare"
2:28: "Vi ska välkomna folk så länge de kan försörja sig själva"
Detta har inte alla de som svamlar om att Lööf välkomnar bidragstagare, varken lyckas höra eller läsa. Det är tillbaka till grundskolan för ganska många här.
2:44 murveln: Omräknad från kanadensiska förhållanden skulle vi bli 40 miljoner i Sverige. Är det tänkbart?
2:47: Lööf: "Inte i ett kortare perspektiv.
2:49: murveln: "Men längre?"
2:50: Lööf: "Nej"

Vad betyder Nej ovan för dig och många andra här? Vad är det som gör att det är för komplicerat att ta in?

Vad är det som gör att ni agerar som om hon svarade Ja. Ni lyckas göra 100% fel,

Stora skaror av invandrare - även om de kan försörja sig själva - är inget positivt. Det är fortfarande ett vurmande av mångkulturen, som kommer att förstöra vårt land. Det är oansvarigt och oanständigt (=ruttet) att driva en sådan politik. Det hade aldrig skett på Fälldins tid.

Är du Annie Lööfs talskrivare eftersom du tar så personligt illa vid dig av att kan kallar centern ett ruttet parti?
Citera
2018-03-20, 10:25
Bannlyst
Om det inte lyfter ordentligt för centern i det här valet får ni nog ge Lööf sparken och tänka om när det gäller politiken. Kanske driva en politik som är bra för Sverige för ovanlighetens skull?
Citera
2018-03-20, 22:43
Avstängd
Takpapps avatar
Citat:

Du är blind när du inte ser att centerns handlingar därefter visar att de vill att gruppkommande vuxna män utan asylskäl ska stanna för att gå gymnasium tillsammans med svenska tonårsflickor.

Eftersom du inte förstår skillnaden mellan sockrat prat om självförsörjning och faktisk politik med beröringsskräck inför verkligheten förstår jag att du har svårt att orientera dig i politiken.
Citera
2018-03-22, 15:37
Bannlyst
Procentuellt är nog Centern det riksdagsparti som förlorat flest medlemmar de senaste tjugo åren - från 117 072 st 1996/97 till 27 556 st 2016/17. Snart har de färre medlemmar än KD (som legat runt 20 000 medlemmar under samma period). Så kan det gå när en liten grupp ockuperar ett parti och lägger om politiken totalt. När partiet sedan kollapsar finns det inget att bygga upp något nytt av eller med.
Citera
2018-03-22, 15:41
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Den enda aktiva Centerpartist jag någonsin träffat är en gammal klasskompis. Jag sprang på honom för ett tag sedan & jag frågade hur det med hans "politikerkarriär". Han blev märkbart förbannad & ville inte prata om saken, utan sa bara att han inte längre var aktiv i Centern.
Citera
2018-03-23, 09:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Den enda aktiva Centerpartist jag någonsin träffat är en gammal klasskompis. Jag sprang på honom för ett tag sedan & jag frågade hur det med hans "politikerkarriär". Han blev märkbart förbannad & ville inte prata om saken, utan sa bara att han inte längre var aktiv i Centern.

Jag förstår honom. Vem vill vara kvar i ett ruttet parti eller ens tillstå att de varit aktiva i det en gång i tiden? Det kan vara så jävligt att din gamla klasskompis får gå i terapi p.g.a. hans tidigare engagemang i ett parti som numera är genomruttet.
Citera
2018-03-23, 11:43
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giraffstallet
Jag förstår honom. Vem vill vara kvar i ett ruttet parti eller ens tillstå att de varit aktiva i det en gång i tiden? Det kan vara så jävligt att din gamla klasskompis får gå i terapi p.g.a. hans tidigare engagemang i ett parti som numera är genomruttet.
Centern genomgår en långsam förändring från bondepartiet.

De kan inte fortsätta i gamla hjulspår då landet har förändrats sedan Fälldins tid.
Riktigt vad de ska fylla för funktion har jag däremot inte en aning om. Antar att de får agera stödparti så länge de är kvar i riksdagen o sedan kommer de att försvinna.
Citera
2018-03-23, 15:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Centern genomgår en långsam förändring från bondepartiet.

De kan inte fortsätta i gamla hjulspår då landet har förändrats sedan Fälldins tid.
Riktigt vad de ska fylla för funktion har jag däremot inte en aning om. Antar att de får agera stödparti så länge de är kvar i riksdagen o sedan kommer de att försvinna.

Visst är det så, men jag tycker ändå inte det finns anledning att kasta ut all sans, vett och förstånd för att överleva som parti. Det kommer alltid att finnas behov av politiker med verklighetsförankring, som t.ex. värnar den vanliga människan. Fälldin frågade sig alltid hur ett förslag eller beslut skulle påverka hans granne hemma i Ramvik. Kan inte Lööf ställa en liknande fråga?

Centern är ett genomrutttet parti.
Citera
2018-03-23, 15:47
Medlem
oktoberfests avatar
Tvärtom måste dom väl ha gjort något rätt då det går bra för dom i opinionen.
Du kommer inte med några egentliga argument. Jag antar att det är det här med flyktingungdomarna som gör dig rädd och sur.
Citera
2018-03-23, 17:19
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Visst är det så, men jag tycker ändå inte det finns anledning att kasta ut all sans, vett och förstånd för att överleva som parti. Det kommer alltid att finnas behov av politiker med verklighetsförankring, som t.ex. värnar den vanliga människan. Fälldin frågade sig alltid hur ett förslag eller beslut skulle påverka hans granne hemma i Ramvik. Kan inte Lööf ställa en liknande fråga?

Just nu kan jag bara hålla med.
Men de lanserade en grej jag skrattade åt för några månader sedan o som jag tagit tillbaka.
De påstod sig vara det riktiga miljöpartiet.
Tja, varför inte?
Ett parti som har miljön som sin största fråga behövs, oavsett vad alla idioter tycker.
Med tanke på MPs senaste utspel så grävde de sin grav.
Så, om Centern närmar sig det röda blocket en aning så kan de mkt väl bli ett bra miljöparti då det riktiga har tappat allt vett o sans.
Citera
2018-03-24, 07:20
Medlem
Returpappers avatar
Citat:

Thorbjörn Fälldins centerparti skulle sett ut på följande sätt.

Motståndare till EU och till den monetära unionen.
Motståndare till kärnkraft.
Motståndare till invandring. Hur ska annars El;en räcka till utan kärnkraft.
Motståndare till NATO

För nationellt oberoende
För ett starkt svenskt försvar
För att stärka den svenska etniciteten
För den svenska kulturen
För landsbygden och att hela landet ska leva
För
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto