Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-21, 20:52
Medlem
rallysallys avatar
Märkligt, hörde just på P1 en trailer att Özz skulle vara med på lördag i lördagsintervjun.
I P1s tablå står det något annat
Citera
2018-03-22, 06:37
Medlem
Lyssnade på Morgon-Ekot kl 06.
Där intervjuades Michael Krona som forskar om Daesh/IS. Så här sade han bl a:

"Egentligen behöver vi intervjua personer som har blivit radikaliserade. Därför är Akilov-rättegången egentligen unik, när det sitter en människa och berättar om sina upplevelser.
[..]
– Men här sitter han och berättar, och vi behöver mer sådana berättelser.."

Ja, den pågående Akilov-rättegången är sannerligen unik! I slutet av april (tror att det rör sig om den 24e), kommer Akilov att få möjlighet att berätta om vad han varit med om. Hoppas att hans försvarare Johan Eriksson då ber att han berättar utförligt om hur han finansierade sin tid i Sverige.
Hoppas att vi då direkt från "hästens mun" kan få höra hur det gick till när Akilov fastnade i Nujen-klanens klor.
För inte kommer väl advokat Johan Eriksson att be Akilov att INTE prata om advokat Debbie Nujen och hur det gick till när hon fick Akilov att börja arbeta svart för klanen Nujen?

Vågar vi tro på adv Johan Erikssons rättrådighet?
Eller är kollegialiteten med den smutsiga asylantadvokaten Debbie Nujen av högre värde för Johan Eriksson?
Time will certainly tell..
Citera
2018-03-22, 09:54
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Lyssnade på Morgon-Ekot kl 06.
Där intervjuades Michael Krona som forskar om Daesh/IS. Så här sade han bl a:

"Egentligen behöver vi intervjua personer som har blivit radikaliserade. Därför är Akilov-rättegången egentligen unik, när det sitter en människa och berättar om sina upplevelser.
[..]
– Men här sitter han och berättar, och vi behöver mer sådana berättelser.."

Ja, den pågående Akilov-rättegången är sannerligen unik! I slutet av april (tror att det rör sig om den 24e), kommer Akilov att få möjlighet att berätta om vad han varit med om. Hoppas att hans försvarare Johan Eriksson då ber att han berättar utförligt om hur han finansierade sin tid i Sverige.
Hoppas att vi då direkt från "hästens mun" kan få höra hur det gick till när Akilov fastnade i Nujen-klanens klor.
För inte kommer väl advokat Johan Eriksson att be Akilov att INTE prata om advokat Debbie Nujen och hur det gick till när hon fick Akilov att börja arbeta svart för klanen Nujen?

Vågar vi tro på adv Johan Erikssons rättrådighet?
Eller är kollegialiteten med den smutsiga asylantadvokaten Debbie Nujen av högre värde för Johan Eriksson?
Time will certainly tell..
"Follow the money" känns ju som en intressant gren av en terror-rättegång. Något som jag antar är av intresse i alla rättegångar av den här typen.

Men just i det här fallet skulle jag inte sitta & hålla andan i väntan på att det tas upp.
Men det kanske främst är åklagaren, vice chefsåklagare Hans Ihrman, som skulle kunna förväntas ta upp det.

Vi får se om han har mod till det eller om de kollegiala hänsynen väger tyngre.
Citera
2018-03-22, 10:11
Medlem
SlintCleastwoods avatar
Tror att vi får hoppas på skattemyndigheten.
Akilovs ev svartjobb hos the nujens gjorde knappast så han kunde hoppa in i en lastbil med en misslyckad hemmagjord bomb i en väska.
Den kopplingen behöver inte åklagaren och försvaret lär knappast ta upp ämnet.
Citera
2018-03-22, 10:27
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlintCleastwood
Tror att vi får hoppas på skattemyndigheten.
Akilovs ev svartjobb hos the nujens gjorde knappast så han kunde hoppa in i en lastbil med en misslyckad hemmagjord bomb i en väska.
Den kopplingen behöver inte åklagaren och försvaret lär knappast ta upp ämnet.
Man bedömer just frågan om finansiering så viktig att man stiftat en speciell lag angående terrorfinansiering. Det vore väl konstigt om den aspekten inte ens togs upp i en terrorrättegång?
Citera
2018-03-22, 10:37
Medlem
SlintCleastwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Man bedömer just frågan om finansiering så viktig att man stiftat en speciell lag angående terrorfinansiering. Det vore väl konstigt om den aspekten inte ens togs upp i en terrorrättegång?

Det jag menar är att han behövde knappast 85k till det han misstänkts för
Citera
2018-03-22, 10:49
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlintCleastwood
Det jag menar är att han behövde knappast 85k till det han misstänkts för
Jag tänkte mer att man skulle ta upp & granska alla de inkomster som möjliggjort att han kunnat uppehålla sig i Sverige & planera terrordådet. Hade han inte haft inkomster så hade han inte stannat kvar & terrordådet hade aldrig inträffat.

Vi vet ju inte om han fått mer pengar från klanen Nujen, man får ju helt enkelt förhöra honom om detta.

Sen kan man väl inte bara avvisa att även de 85-tusen haft en påverkan. Han kanske hade fått nog av fattigdom & åkt hem till sitt skithålsland istället om han inte hade fått pengar den där gången. Vem vet?

Det är alltid bäst att avstå från att betala svarta pengar till människor som befinner sig illegalt i Sverige. Om man vill vara på den moraliskt säkra sidan.
Citera
2018-03-22, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag tänkte mer att man skulle ta upp & granska alla de inkomster som möjliggjort att han kunnat uppehålla sig i Sverige & planera terrordådet. Hade han inte haft inkomster så hade han inte stannat kvar & terrordådet hade aldrig inträffat.

Vi vet ju inte om han fått mer pengar från klanen Nujen, man får ju helt enkelt förhöra honom om detta.

Sen kan man väl inte bara avvisa att även de 85-tusen haft en påverkan. Han kanske hade fått nog av fattigdom & åkt hem till sitt skithålsland istället om han inte hade fått pengar den där gången. Vem vet?

Det är alltid bäst att avstå från att betala svarta pengar till människor som befinner sig illegalt i Sverige. Om man vill vara på den moraliskt säkra sidan.

(det fetade)
Exakt!
Där är min poäng i mitt resonemang ovan: adv Johan Eriksson kan ju inte trolla bort att hans klient Akilov körde lastbilen på Drottninggatan, men han skulle kunna lyfta fram just Nujens "generositet", alltså svartarbetet, som bidragande faktor för att Akilov kunde bli kvar i Sverige och här på plats bli radikaliserad.
Klart att det i så fall blir shame blaming av The Nujens, men vilka andra förklarande faktorer skulle adv Johan Eriksson kunna lyfta fram?

Vi vet att Akilov befann sig i Sverige för att på ett eller annat sätt skrapa ihop pengar för sin familjs räkning. Klanen Nujen blev honom behjälplig i detta.

Det här får bara inte sopas under mattan!
Citera
2018-03-22, 13:14
Medlem
MartinStLouiss avatar
Var det Katerina Janouch som hade mer o berätta om Özz - Akilov, i någon tweet skrev hon något i stil med "Det finns mycket mer, ska du eller jag berätta?", fick man veta vad det rörde sig om?
Citera
2018-03-23, 20:11
Medlem
Vågar jag skriva 'Breaking News!'?
En väninna kom över på besök och berättade att hon hört att Özz Nujen skall bli intervjuad av Martin Wicklin i programmet Söndagsintervjun.
Popcorn på morgonen är inte min favorit, men det här lovar att bli spännande.
Måtte den mesige Martin Wicklin nu nagla rasisten Özz Nujen ordentligt!
Citera
2018-03-23, 21:20
Medlem
Tillägg: I den puff för programmet min väninna hörde i P1, kunde man tydligen höra att Özz babblade nåt om sin svåger (RD) och reparationerna på huset på Gotland.
Detta P1-program på söndagmorgon kl 08:05, skulle kunna bli ett medialt genombrott för att visa på ett penningtvättbrott eller åtminstone ett skattebrott.
Det är brått nu att få Nujenklanens brott belysta!

Tillägg 2: Det verkar som att Martin Wicklin och Özz Nujen är typ lite kompisar. Om man går in på www.radiorasunda.se för april 2015, så finns där ett samtal mellan dessa båda herrar. De är nämligen AIK:are båda två.
Gissar på att Özz Nujen kommer att slippa de riktigt svettiga frågorna. Bra att veta denna koppling mellan herrarna när vi hör programmet.
Senast redigerad av Carinah78 2018-03-23 kl. 21:50.
Citera
2018-03-24, 18:51
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Gissar på att Özz Nujen kommer att slippa de riktigt svettiga frågorna. Bra att veta denna koppling mellan herrarna när vi hör programmet.
Ligger redan ute: http://sverigesradio.se/sondagsintervjun

Frågor ställdes men Özz var undanglidande, för att inte säga direkt lögnaktig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in