2018-03-21, 17:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Märklig detalj.. Kanske för att under bygga att han "gjorde det på riktigt altså". Han är som et barn. Världens ondaste mest lögnaktiga barn.
Typisk Jag-centrering, överdrift av fullständigt oväsentliga detaljer och en jämförelse som ter sig absurd i sammanhanget gällande att bete sig irrationellt.

Det är nu han ter sig som mest irrationell snarare.

Jämför med den självgode mannen som klev i land på bryggan. Nyss styckat en Kvinna, tummen upp till media, ger långa sakliga utlägg till media.

Det påminner om citatet jag la in tidigare då ubåten fastande på botten - lugn som en idisslande ko där andra skulle ha fullständig panik och dödsångest.
Sen skriver han om sig själv som tvärtom panikslagen av skräck för att han förlagt nycklarna..

Han verkar, denna rättegångsdag, ha tappat bort nycklarna, hehehe.
Citera
2018-03-21, 17:15
Medlem
Vad händer i rätten i morgon?
Citera
2018-03-21, 17:17
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Typisk Jag-centrering, överdrift av fullständigt oväsentliga detaljer och en jämförelse som ter sig absurd i sammanhanget gällande att bete sig irrationellt.

Det är nu han ter sig som mest irrationell snarare.

Jämför med den självgode mannen som klev i land på bryggan. Nyss styckat en Kvinna, tummen upp till media, ger långa sakliga utlägg till media.

Det påminner om citatet jag la in tidigare då ubåten fastande på botten - lugn som en idisslande ko där andra skulle ha fullständig panik och dödsångest.
Sen skriver han om sig själv som tvärtom panikslagen av skräck för att han förlagt nycklarna..

Han verkar, denna rättegångsdag, ha tappat bort nycklarna, hehehe.

He,he jo, men han lär sig fort. Tror han kommer bli duktigare för varje "performance". Om han inte då brister helt.
Citera
2018-03-21, 17:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Det är väl bara att inse att åklagaren gör ett kanonjobb, dröjde inte mer än nån minut in i frågestunden förrän han satt Madsen ur jämvikt.
Trötta ut, irritera, kränka, uppröra, - det är väl jättebra att han har den påverkan på Madsens beteende i rätten.

Särskilt belyst blir ju hans olika sidor när han vid advokatens frågor visar upp en helt annan , och trevligare version av sig själv.
Som resultat visar nu Madsen rätten att han är en person som mycket väl kan stämma överens med konklusionerna i RPU:n .

Exakt. ÅK verkar ha iakttagit vad han reagerar negativt på och sticker honom som en nål i ögat med upprepade frågor. Är sval, halvt ironisk tillbaka då PM försöker sig på härskarteknik, bryr sig inte ett skvatt.
Jag kan tro, att om nu PM är psykopat, så verkar ÅK påläst gällande området. PM rår inte på honom och det retar garanterat gallfeber. Livsfarligt utanför en rättsal men intressant i denna "skyddade verkstad"..

Bra iakttagelse med advokaten. PM kan växla som en orm ömsar skinn.
Citera
2018-03-21, 17:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
He,he jo, men han lär sig fort. Tror han kommer bli duktigare för varje "performance". Om han inte då brister helt.
Jag är inte säker på det. Han avskyr ÅK som målar in honom i hörnen. Han är väl inte van att stöta på patrull, på hemmaplan kan han jaga folk med hammare om de inte lyder.

Jag tycker det framkommer tydligt hur han överskattat Fu och rättegång ur två aspekter:
Dels är han grandios och överskattar sig själv, trodde nog det skulle vara a walk in the park.
Det andra är att han är i en helt ny situation där hans invanda strategier för kontroll och makt är satt ur spel.
Citera
2018-03-21, 17:26
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Anklageren viser nu Peter Madsen nogle gevaldigt lange skruetrækkere med længder på op til 50 cm. Han får lov at røre dem, og bekræfter, at de skulle bruges som jordspyd, der kunne sættes fast i havbunden, når ubåden Nautilus havde dykket.

Kan någon förklara vad han menar?

Spett i jorden/ havsbotten när ubåten låg nere på botten.
Citera
2018-03-21, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nej, jag är yngre än du.

Poängen var fortfarande, att det definitivt inte var vanligt eller normalt att ha fyra barn med olika pappor år 1971. Det anses fortfarande inte normalt, och på den tiden fördömdes dessa kvinnor starkt. Därför var ditt yttrande att M:s mamma "bara var barn av sin tid" helt enkelt felaktigt.

Huruvida Danmark fortfarande var fattigare än Sverige vid den tidpunkten p.g.a. krigen vet jag inte, du kan ha rätt även om det låter konstigt eftersom t.o.m. det sönderbombade och totalförstörda Västtyskland (som jag har koll på) var en välfärdsstat och stor industrination vid det laget. (Att Östtyskland såg ut som det gjorde berodde på det nya statsskicket där, och inte på kvarvarande effekter av WWII.)

Men även om det var så så är din slutsats bisarr: är det bättre att ha många barn med olika män när man inte kan försörja sig, om man bor i ett fattigt land..? Tvärtom borde detta vara något som en kvinna endast kan kosta på sig i en välfärdsstat som garanterat försörjer henne och barnen och betalar för barnens skolgång och utbildning, om männen skulle dra. Saknas den tryggheten är det klokare att knipa ihop knäna tills man är säker på att man hittat rätt man, och under tiden skaffa sig ett riktigt yrke...

Det du skriver sedan om att många karriärkvinnor idag börjar försöka bli gravida för sent, har du ju rätt i. Men det finns ju fortfarande ett lagomläge: man kan skaffa två-tre barn med en man mellan 27 och 37, det måste inte vara antingen slänga p-pillren på 40-årsdagen och hoppas på tvillingar eller "tätisar", eller ha fyra barn med olika pappor vid 26... Men ja detta är ett problem, men vi kan inte diskutera det vidare här i tråden tror jag, du får leta upp en av de trådar där det diskuteras och meddela mig så kan vi fortsätta där.
Hm. Du avslöjade att du utbildats i Melins stenografi system men du är yngre än mig?

Det är du som inte förstår begreppet "Barn av sin tid". Och det är bisarrt samt historielöst.
Det var många pappor som hade 4 barn med tex tre kvinnor(äktenskap)på tidigt 70 tal.
Vad vet du om det föresten? Du är ju så ung.

Man kan inte inte sätta barn till världen om man studerar. Man har ju ingen moderskapspenning. Försäkringar är ju något man måste jobba ihop för att få. Sedan kan man inte avbryta sin utbildning ett par år heller för varje barn man får. Enligt det samhälle vi NU lever i. Nog därom./
Men det spelar nog ingen roll vad kvinnor gör. Du tycks vara en kvinnohatare. Att inbilla dig att det skulle vara PMs mammas fel att han är en sexualsadistisk mördare tex.
Det kan ju absolut inte bero på fadern? Arv och miljö? För att inte tala om PMs eget ansvar?
Citera
2018-03-21, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Spett i jorden/ havsbotten när ubåten låg nere på botten.

Ja jag förstår danskan bra men det jag undrar är hur skulle det gå till, rent praktisk?
Citera
2018-03-21, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Mycket troligt. Skulle tippa att det är mycket konstigheter i både tal och kroppsbeteende för att få ur sig frustration när han är trängd via rättegången men kan inte fara ut i affekt inför domarna.

En händelse beskrev han ju själv, att han klappat huvudet i cellväggen (han fick en reva på näsan också, tydligen viktig detalj). En i sig långsökt jämförelse för att påvisa att han var irrationell när han styckade Kim.

- I går stod jeg inde i cellen i Vestre Fængsel og bliver så ked af det, at jeg smadrede hovedet ind i reolen, så jeg fik en rift på næsen.

Reolen = bokhyllan.
Att han sitter på sina händer är troligen för att försöka lugna ner sina nerver. Förmodligen är han spänd som en fiolsträng inombords. Är van att bli åtlydd, men det fungerar inte här och han gör allt för att dölja sin belägenhet.
Citera
2018-03-21, 17:30
Medlem
Citat:
Ja jag förstår danskan bra men det jag undrar är hur skulle det gå till, rent praktisk?

Ja - hur i h..... är det även möjligt?
Citera
2018-03-21, 17:33
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Det begriper nog bara PM 🙄😝
Citera
2018-03-21, 17:34
Medlem
Citat:
Dykare simmar ned och fäster dessa i botten likt tältpinnar, vilket självfallet är helt omöjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in