2018-03-21, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Likt Johanna Möller då, hon sa ju att Wenna var den elakaste människa hon mött, Wenna köpte ju inte Johanna,s sagor precis som åklagaren i det här målet inte köper skevskallen Madsen,s teater.

Det här kommer nog att bli bra, Madsen kommer inte att klara av trycket utan han kommer att brisera.

Denna arena är helt ny för Madsen och åklagare samt Byrätt är totalt oemottagliga för Madsens manipulationskonster. Domaren avbryter när Madsen far ut i sin narcissism och Åklagaren återkommer envetet med sina frågor när Madsen gör sina utflykter.

Madsen är trängd. Detta var endast dag 2.

Tveksamt om han klarar att "sitta på händerna" alla återstående dagar.
Citera
2018-03-21, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det där har jag nog lite tänkt på tidigare på jobbet idag..

Hur polisens insats förändrades under fallets gång.

-Först ett försvinnande (Kim)
-Sedan ingen kontakt med Ubåten (befarad olycka)

-Kontakt med Ubåten (allt väl rapporterat ifrån Peter)
-Ubåten sjunker (Peter räddas, Kim steg av kvällen före)

Sedan hur nog Polisen anar ugglor i mossen.., men exakt vad som hänt kan man spekulera om då.., polisen letar efter bevis om vad som skett !

Själv trodde jag länge på ett närmande ifrån Peter till Kim, som ej accepterade invitationen.., och det klickade för Peter med tex en smäll så att hon spräckte skallen och dog = Ett dråp !
(och jag kan tänka mig att det ovanstående var en plausibel teori ifrån polisen även)

Men sedan.., går det inte bara upp "för oss" i tråden, utan för polisen även troligtvis tidigare att man har inte bara att göra med en mördare som drivs utav girighet eller hämnd tex..

Utan något mycket mera värre : Ett monster ! En sexualsadist i fingerspetsarna..!

Och just detta.., när utredningsledningen förstår att det är något mycket mera värre man har att göra med..(än bara en "simpel" mördare).., ja jag undrar nog om inte att det gick även kalla kårar på erfaret polis-folk då !
Ja,precis som du beskriver har nog alla upplevt det, polis, reportrar och allmänhet.
Först dramatiken med två förvunna och en Ubåt som befaras försvunnen till sjöss och sedan alla dessa vändningar,värre och värre, fram till det nästan obeskrivliga brottet.

Men tänk om Polisen inte anat ugglor i mossen? Då hade det aldrig konstaterats att det var KiMs DNA i PMs ansikte,händer och under naglar. Att hans overall bar spår av den makabra styckningen osv.
Det hade kanske inte varit lika lätt att behålla PM i häktet då inledningsvis. Det hade nog inte blivit en så snabb bärgning av Ubåten heller om det inte var för den rättsmedicinska undersökningen direkt efter PMs landstigning.
Tänk så många bevis som nog hade hunnit förstöras av saltvatten då.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-03-21 kl. 19:37.
Citera
2018-03-21, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
GW tycker inte utgången är given - finns ingen ”smoking gun”

” Leif GW Persson följer rättegången på plats. Han tycker att Madsens attityd har förändrats jämfört med tidigare, då han har uppfattats som raljant och överlägsen.
– Han är inte lika högprofilerad längre. Han verkar må väsentligt sämre, säger Persson till TV4.
Men han utesluter inte att förändringen är taktisk – att Madsens försvarare har sagt åt honom att det är bättre om han visar att han mår dåligt än att han sitter och raljerar och är över lägsen.”

https://www.expressen.se/kvallsposten/leif-gw-om-peter-madsens-andring-verkar-ma-samre/

Har GW missat de ständiga psykopatiska utfallen mot åklagaren, härskarteknikerna han använder och de uppenbara motsägelserna i vart och varannat svar? Märkligt.

Depression är vanligt hos seriemördare. De löser ofta depression med mord. Madsen kan ju inte göra det nu.
Citera
2018-03-21, 19:37
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Är det inte kvinnan som var konstnär och involverad med konstinstallationer och därmed har ett varumärke att skydda? Vad hon nu hette ...
Jo, det tror jag också att det är.
Citera
2018-03-21, 19:39
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Puppaluppa nånting menar du? Med sitt half machine?
Jag orkar inte leta namn men du vet vem jag har i åtanke.
Pippa luk?!? Jag kommer inte ihåg exakt🤧🙄😝
Citera
2018-03-21, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Om styckningen förmår PM inte ens att tala. Det var förskräckligt och så trumatiskt, så känsliga Madsen kan inte ens tänka på det. Ja,det märktes ju tydligt när känslige Madsen steg i land.
Han verkade spinna som en katt i solskenet, som just lapat i sig ett stort fat med grädde.
Trots det sorgliga faktum att han just förlorat sin ögonsten Nautilus.

Det där var väldigt bra sagt. Filmen av ilandstigandet vittnar om en extrem kontrast mot hans teaterspel där han iklär sig offerkoftan.
Citera
2018-03-21, 19:44
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Det där har jag nog lite tänkt på tidigare på jobbet idag..

Hur polisens insats förändrades under fallets gång.

-Först ett försvinnande (Kim)
-Sedan ingen kontakt med Ubåten (befarad olycka)

-Kontakt med Ubåten (allt väl rapporterat ifrån Peter)
-Ubåten sjunker (Peter räddas, Kim steg av kvällen före)

Sedan hur nog Polisen anar ugglor i mossen.., men exakt vad som hänt kan man spekulera om då.., polisen letar efter bevis om vad som skett !

Själv trodde jag länge på ett närmande ifrån Peter till Kim, som ej accepterade invitationen.., och det klickade för Peter med tex en smäll så att hon spräckte skallen och dog = Ett dråp !
(och jag kan tänka mig att det ovanstående var en plausibel teori ifrån polisen även)

Men sedan.., går det inte bara upp "för oss" i tråden, utan för polisen även troligtvis tidigare att man har inte bara att göra med en mördare som drivs utav girighet eller hämnd tex..

Utan något mycket mera värre : Ett monster ! En sexualsadist i fingerspetsarna..!

Och just detta.., när utredningsledningen förstår att det är något mycket mera värre man har att göra med..(än bara en "simpel" mördare).., ja jag undrar nog om inte att det gick även kalla kårar på erfaret polis-folk då !

Jo, det har nog gått extremt kalla kårar längs ryggraden när de förstod. Detta är det vidrigaste jag läst om. Någonsin.
Citera
2018-03-21, 19:49
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Bara för sakens skull : har det framkommit om trosorna var hela eller sönder ?
Där fanns stickhål i dem om jag fattat rätt.
Citera
2018-03-21, 19:49
Medlem
Citat:
Madsen lär ha ringt ett samtal till sin hustru under natten. Kanske en pusselbit till,att poliserna blev misstänksamma + det faktum att han i anrop med räddningstjänst uppgav att "alla ombord mådde bra".
Så jag tror att S kanske valt att vittna nu. Och att det är däför de flesta vittnesmålen blir bakom stängda dörrar.
Vilket nog blev en besvikelse för teatraliska Deidre King ,att hon inte får synas och höras i sin livs största roll som Åklagarens huvudvittne.
(Tack för hjälpen med Refshaleön)

Egentligen utgör Madsens eget mycket omfattande material bättre evidens för brottet än vad vittnena gör, om de inte kommer med något nytt förstås.

De evidens som finns utgörs av filmer och texter från Madsens egen dator samt skickad text från Madsen själv. Dessa evidens har som innehåll:

Spett
Halshuggning

Kroppen som hittades har som evidens visat resultaten av:

Spett
Halshuggning

Om evidensen varit helt andra typer till sitt innehåll vore de inte lika bra evidens. Men de är en perfect match.
Senast redigerad av Qavalah 2018-03-21 kl. 19:52.
Citera
2018-03-21, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qavalah
Det där var väldigt bra sagt. Filmen av ilandstigandet vittnar om en extrem kontrast mot hans teaterspel där han iklär sig offerkoftan.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/oR8jpm/aklagaren-madsen-inspirerades-av-danmarks-varste-serieforbrytare
En väldigt intressant artikel som kom för två timmar sedan.
Planerade Madsen att likt Amagermannen, placera ut spår på land, Kims anteckningsblock,trosor,strumpbyxor etc. ?
Citera
2018-03-21, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qavalah
Egentligen utgör Madsens eget mycket omfattande material bättre evidens för brottet än vad vittnena gör, om de inte kommer med något nytt förstås.

De evidens som finns utgörs av filmer och texter från Madsens egen dator samt skickad text från Madsen själv. Dessa evidens har som innehåll:

Spett
Halshuggning

Kroppen som hittades har som evidens visat resultaten av:

Spett
Halshuggning

Om evidensen varit helt andra typer till sitt innehåll vore de inte lika bra evidens. Men de är en perfect match.

Hans intresse för Amagermannen (la nyss en länk till det).
Jag håller med dig. Och jag hoppas att ÅKs expertvittne Ditte Dyreborg kan krossa PMs avgasolycka.
Citera
2018-03-21, 20:02
Medlem
kugutts avatar
Citat:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/oR8jpm/aklagaren-madsen-inspirerades-av-danmarks-varste-serieforbrytare
En väldigt intressant artikel som kom för två timmar sedan.
Planerade Madsen att likt Amagermannen, placera ut spår på land, Kims anteckningsblock,trosor,strumpbyxor etc. ?

Jag tror fan det.( läste om det i Dagbladet) Oi, oi,oi hur smart han måste ha känt sig, när han planerade det här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in