Citat:
Ursprungligen postat av
Justiceforthe96
Om jag förstår dig rätt så är något annat scenario än att Arkitekten och TH båda hade med CdC:s död högst osannolikt?
Vem har påstått det? Det är givetvis fullt möjligt att CdC klev in i en bil som tillhörde en för oss totalt okänd sexkund som inte ens förekommer i utredningen. Denna teori har stöd av liknande mordfall som exempelvis det här.
CdC behöver alltså inte ha varit bekant med sin baneman sen tidigare utan denne kan ha varit en komplett främling för henne när hon då av en slump råkade kliva in i fel bil uppe på stritan. Går det att utesluta att det kan ha gått till så?
Citat:
Ursprungligen postat av
Justiceforthe96
Personligen tycker jag att scenariot med Arkitekten som åker till TH (med fästmö?) är lika osannolikt som du tycker att det är sannolikt.
Jag har aldrig förstått varför det är totalt osannolikt att fallets lösning möjligtvis kan ligga i arkitektens underliga felkörning? Du kan inte hävda att det är osannolikt att hans felkörning inte kan ha något med CdC:s öde att göra eftersom detta spår aldrig blev föremål för utredning. Vi vet alldeles för lite om detta för att kunna avfärda denna teori som osannolik. Vi måste dessutom kunna väga olika teorier mot varandra, jag förstår att detta är förvirrande för somliga skribenter men alternativa hypoteser är i princip ett måste när det gäller fall av denna typ?
Citat:
Ursprungligen postat av
Justiceforthe96
Om TH hade bott i Ronna i Södertälje och Arkitekten åkte dit hade det varit konstigt, men att han åkte förbi en ort som ligger längst en av två vägar (typ) till Uppland är inte lika konstigt. Kan du hitta bevis för att Arkitekten åkte förbi TH:s hus och inte bara passerade skylten in mot Täby Kyrkby?
Kittet i teorin kan nog kanske sägas vara polisinspektörn? Han bodde inte i Södertälje utan han bodde granne med TH i Täby och det måste väl ändå betecknas som en väldigt märklig slump (?) att denne är med på en sammankomst samma dag tillsammans med arkitekten som i sin tur precis träffat CdC innan hon försvinner? Och nej, det går inte att bevisa att arkitekten åkte förbi en viss persons hus men han befann sig trots allt i detta område enligt honom själv och någon vettig förklaring verkar ej finnas? Bara en massa bortförklaringar som ingen blir riktigt klok på?
Citat:
Ursprungligen postat av
Justiceforthe96
Anledningen att inte jag tror på Arkitekten är att han inte känns som rätt typ av gm.
Och varför då om jag får fråga? Människor som är inblandade i den här typen av brott måste inte se ut som Freddy Kreuger eller Dracula himself? Lustmördaren i Nacka 1975 tex såg rätt beskedlig ut med tanke på vilka gräsliga brott han gjorde sig skyldig till. Men ok, motivera varför arkitekten inte känns som rätt "typ" av GM?
Citat:
Ursprungligen postat av
Justiceforthe96
Jag är dock öppen för att jag har fel då han inte är utredd precis som du skriver. Problemet för mig är att du sedan blandar in en person som VERKLIGEN är utredd i samma ekvation.
Det är inte jag som har blandat in honom utan det är arkitekten som i polisförhör uppgett att han körde via Täby kyrkby efter den påstådda avlämningen av CdC i city och rätt många personer som är någorlunda insatta i fallet och begrundar denna märkliga felkörning har nog rätt svårt att bortse från att den där personen du tänker på bodde i detta område på den tiden? Kanske var allt bara en ren slump, problemet är dock fortfarande att det vet inte vi?
Citat:
Ursprungligen postat av
Justiceforthe96
Hitta gärna ett sätt att komma framåt i efterforskningarna kring Arkitekten. Då är jag gärna med och diskuterar. Att bara fortsätta prata om hur han körde bil känns inte som ett sätt att komma framåt så länge det inte finns något nytt som talar för att han faktiskt åkte hem till TH.
Vi diskuterar en felkörning som inträffade för 34 år sedan, det är nog extremt svårt att komma till klarhet vart bilfärden gick den där dan men det får samtidigt inte glömmas bort att man har från polisens sida aldrig på allvar försökt komma till klarhet vilken roll som arkitekten eventuellt spelade när det gäller CdC:s mystiska öde? Man har inte tagit tillvara tips som kom 1985 och man har inte ens gjort en ansats att kolla upp honom grundligt i samband med rättegångarna 1988. Det måste väl ändå betecknas som katastrofala missar i en utredning kantad av misstag och som inte ska glömmas bort när helt andra personer som Vinoff, Monika och Robert förs på tal som möjliga gärningspersoner för dom här människorna verkar inte ens ha varit i närheten av CdC i anslutning till hennes försvinnande utan den rollen fylls istället upp av arkitekten, inte sant?