2018-03-08, 20:56
Medlem
797507975s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Dum fråga men varför beställa en engångsgrill från Kina när du kan köpa en på macken för 12:-
Är ingen engångsgrill, utan en sådan skapelse.
https://images-na.ssl-images-amazon....wL._SY355_.jpg
Citera
2018-03-08, 21:03
Medlem
commandoras avatar
fick ett paket i posten i förrgår utan att något inbetalningskort var med samt att jag idag hämtade ut ett paket på posten med rekommenderat brev. Jag fick inte betala någonting och antar att det inte kommer retroaktivt heller.
Citera
2018-03-08, 21:04
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 797507975
Är ingen engångsgrill, utan en sådan skapelse.
https://images-na.ssl-images-amazon....wL._SY355_.jpg
Har sett något liknande innan men din verkar vara en bättre konstruktion, perfekt för en fjällvandring :-)
Tummen upp på den!
Citera
2018-03-08, 21:31
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av commandora
fick ett paket i posten i förrgår utan att något inbetalningskort var med samt att jag idag hämtade ut ett paket på posten med rekommenderat brev. Jag fick inte betala någonting och antar att det inte kommer retroaktivt heller.

De paketen brukar man kunna spåra hos postnord, så om du gör det så borde det synas där om paketet kom till Sverige innan 1 mars.

Jag fick förra månaden ett paket som jag fick skriva under när jag hämtade ut, alltså rek, och det kom dagen efter det anlände till Sverige till postombudet, ett annat rek som inte behövde underskrift tog däremot en vecka innan det kom i postlådan med brevbäraren och samtidigt stod det att paketet lagts i min postlåda. (Den typen av paket är spårbart hela vägen men kräver ingen underskrift, dessa paket läggs sen nåt halvår/ år i brevlådan om det får plats, annars till postombudet)
Citera
2018-03-08, 21:34
Medlem
Citat:
Ja alla China post paket till Sverige går till Postnord.
Välj PostNL istället det verkar fungera fast 100 säkert är det inte Postnord lägger ibland avgift på dom med...

Ett annat sätt är att beställa alla saker från en säljare och be dom sampacka visserligen får du betala avgift fast det blir inte så mycket per vara som om du beställde dom en och en...

Ok.

Vet du hur detta fungerar: Har haft en grej jag köpt som legat hos Postnord i nästan 2 månader. Sen rätt som det var, så skickar dem varan tillbaka till Kina. Ingen vet något. Hur tolkar man detta?
Citera
2018-03-08, 21:59
Medlem
Snarkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Ok.

Vet du hur detta fungerar: Har haft en grej jag köpt som legat hos Postnord i nästan 2 månader. Sen rätt som det var, så skickar dem varan tillbaka till Kina. Ingen vet något. Hur tolkar man detta?
Fick du avi ? varför vänta då 2 månader, det vet väl alla att posten skickar tillbaka paketet till avsändaren om det inte hämtas ut inom en vis tid (vanligtvis brukar det bara vara 2 veckor)
Fick du inte avi ? Hur kan du då veta att paketet låg 2 månader hos posten ? Ingen vet ju någonting säger du.
Citera
2018-03-08, 22:02
Medlem
ksvs avatar
Postnord har alltså gjort en Trump; infört importtullar på paket från Kina.

Hoppas svenska Trump-anhängare känner tacksamhet mot Postnord nu!
Citera
2018-03-08, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkaren
Fick du avi ? varför vänta då 2 månader, det vet väl alla att posten skickar tillbaka paketet till avsändaren om det inte hämtas ut inom en vis tid (vanligtvis brukar det bara vara 2 veckor)
Fick du inte avi ? Hur kan du då veta att paketet låg 2 månader hos posten ? Ingen vet ju någonting säger du.

Därför att man kan spåra den på Postnords sida. Nej, ingen avi.
Citera
2018-03-08, 22:06
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ok.

Hur vet du att den legat hos Postnord
Har du fått ett kollinummer från PostNord
Citera
2018-03-08, 22:08
Medlem
Snarkarens avatar
Citat:
Brevbäraren kanske har lämnat din avi hos grannen, händer ganska ofta att brevbäraren lämnar posten i fel brevlåda, tyvärr.
Citera
2018-03-08, 22:10
Medlem
Citat:
Hur vet du att den legat hos Postnord
Har du fått ett kollinummer från PostNord

Nja, om Postnord reggat den och den finns spårbar på deras hemsida att den ligger i deras lager, då antar jag att de har den. Eller?
Har ringt och de har inte varit säkra var den var, mer än att den var i deras händer. Men sen skickar de tillbaka den helt plötsligt till avsändaren.
Citera
2018-03-08, 22:10
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Hur långt kan du spåra den, till ett utlämningsställe?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in