2018-03-21, 09:55
Medlem
Han nekar fortfarande vid tillfrågan. Så han ville bara visa att han bestämmer när saker ska börja. Tror jag i alla fall.
Citera
2018-03-21, 09:57
Medlem
Ken Drydens avatar
Danska Ekstrabladet live-rapporterar - bara så att ni vet.

https://ekstrabladet.dk/112/live-nu-er-peter-madsen-ankommet-til-retten/7086194
Citera
2018-03-21, 10:04
Medlem
Någon med finkänsla för danska som kan förklara vad han menar med följande:
"- Det du skal vide, Jakob, er, at intet menneske vil kaste sig ud i sådan noget, hvis ikke hun havde været helt død."

Att ingen människa skulle göra något sådant (styckning) om hon (människan? offret?) inte är helt död?
Citera
2018-03-21, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Någon med finkänsla för danska som kan förklara vad han menar med följande:
"- Det du skal vide, Jakob, er, at intet menneske vil kaste sig ud i sådan noget, hvis ikke hun havde været helt død."

Att ingen människa skulle göra något sådant (styckning) om hon (människan? offret?) inte är helt död?

Yes
Citera
2018-03-21, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Yes

Så han försöker säga att han var död inombords när han gjorde det? Eller menar han att Kim var helt död? Det är det jag inte hajar.
Citera
2018-03-21, 10:12
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Så han försöker säga att han var död inombords när han gjorde det? Eller menar han att Kim var helt död? Det är det jag inte hajar.

Han vill undvika frågan om att han skar av huvudet när hon levde, alltså avslöja dödsorsaken.
Citera
2018-03-21, 10:15
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
"Anklageren foreholder nu Peter Madsen, hvad han har sagt under en afhøring hos politiet tidligere. Her har han forklaret til politirapporten
, at han under parteringen kom til at tænke på filmen Seven."

Varför så svårt Madsen, att tala om styckning nu när du ändå gjort det i polisförhör.

Vilken dramaqueen han är.
Citera
2018-03-21, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
"Anklageren foreholder nu Peter Madsen, hvad han har sagt under en afhøring hos politiet tidligere. Her har han forklaret til politirapporten
, at han under parteringen kom til at tænke på filmen Seven."

Varför så svårt Madsen, att tala om styckning nu när du ändå gjort det i polisförhör.

Vilken dramaqueen han är.

Verkligen. Det är uppenbart att han med kroppsspråk (sydsvenskan), tonläge och ordval försöker få omvärlden att tro att han egentligen bara är en helt normal, vanlig människa som hamnade i en extrem situation och därav handlade irrationellt...
Citera
2018-03-21, 10:17
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
"- Jeg forholdt mig til, hvor der dannes gasser på døde mennesker, når de nedbrydes. Det gør der forskellige steder. Og derfor forsøgte jeg at punktere den region. Der er ikke noget seksuelt i, at de stik rammer hendes vagina. Jeg ved godt, at du kunne tænke dig det, men der er ikke noget seksuelt i det for mig."
Citera
2018-03-21, 10:18
Medlem
Och nu detta:
"- Jeg forholdt mig til, hvor der dannes gasser på døde mennesker, når de nedbrydes. Det gør der forskellige steder. Og derfor forsøgte jeg at punktere den region. Der er ikke noget seksuelt i, at de stik rammer hendes vagina. Jeg ved godt, at du kunne tænke dig det, men der er ikke noget seksuelt i det for mig."

En undrar ju om han hade kommit på detta på egen hand om inte polisen serverat förklaringen på ett silverfat.
Citera
2018-03-21, 10:19
Medlem
siljaeuropa94s avatar
PM har väl två bröder-är några av dem närvarande i rättegången? Eller annan släkt?
Citera
2018-03-21, 10:19
Medlem
Citat:

Kim
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in